Inlägg: 1724071
Svarskommentarer
Sv: SHL 2015/2016
Xtravaganskaja:
Kloka ord Xtra.
Säger inte mot dig på någon punkt men det jag sitter och funderar kring är man vet ju snart inte var man har något lag.
Inte ens AIK har formkurva som går förutspå.
Hade annat för mig i helgen men håller på tvinga mig genom gårdagsmatchen och har bara orkat fram till 1-0 och matchen börjar ganska bra. Andra perioden ska visst bli hemsk av det jag läst.
Det som jag tycker kännetecknar spelet senaste omgångarna för att inte säga nästan hela säsongen ändå är alibi och alla åker mest runt för det ska se bra ut. Faktiskt ser det ut som de väntar på något/någon?
Om det inte är en spelare de väntar på tror jag det kan vara så AIK har fokuserat på slutspel mer än någonsin.
Ser det är sista Frölundamötet på lördag och länge har jag tänkt AIK planerar kross och chockvågor i Göteborg. Nu börjar jag dock fundera på om det är lika bra låta det bli lite blekt så de får för sig saker, tror de är bättre och drar på sig ett favoritskap som kommer tynga ordentligt.
Kloka ord Xtra.
Säger inte mot dig på någon punkt men det jag sitter och funderar kring är man vet ju snart inte var man har något lag.
Inte ens AIK har formkurva som går förutspå.
Hade annat för mig i helgen men håller på tvinga mig genom gårdagsmatchen och har bara orkat fram till 1-0 och matchen börjar ganska bra. Andra perioden ska visst bli hemsk av det jag läst.
Det som jag tycker kännetecknar spelet senaste omgångarna för att inte säga nästan hela säsongen ändå är alibi och alla åker mest runt för det ska se bra ut. Faktiskt ser det ut som de väntar på något/någon?
Om det inte är en spelare de väntar på tror jag det kan vara så AIK har fokuserat på slutspel mer än någonsin.
Ser det är sista Frölundamötet på lördag och länge har jag tänkt AIK planerar kross och chockvågor i Göteborg. Nu börjar jag dock fundera på om det är lika bra låta det bli lite blekt så de får för sig saker, tror de är bättre och drar på sig ett favoritskap som kommer tynga ordentligt.
+ 1
Så vi har riktigt spännande veckor framför oss. Troligen kommer vi fortsätta blanda och ge några veckor till, men hoppfullt att spelet finns där periodvis i alla fall(tänker på HV matchen) Skulle tro att Svensson tar 4av5 kommande matcher och att Hanses får revansch borta mot Malmö(var vår klart bästa spelare igår)
I övrigt kan vi notera Emanuelsson gjorde mål inatt i AHL och var +1 inatt . Killen gör som vanligt mkt snygga mål och tror likt Melker att det är hans skott som kommer ta han hela vägen. (Finns en bra artikel för den intresserade) Mkt passande på mindre rinkar och det jag sett från highlights har han utv en 'Quick realese' i toppklass.
Vad tror ni AIK fan om kommande 5 matcher? Hoppas och tror skälv på 9p(hade varit mkt nöjd med det och allt över vore ren bonus.
Kom igen AIK!!