+ 1
Inlägg: 1919061
Svarskommentarer
Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Mike.F:
ja om vi hämtar i pojkar från byalag i Skellefteå kommun 70 000 invånare är ju verkligen samma sak som när Göteborg 1 miljon invånare hämtar i smålänningar.
ja om vi hämtar i pojkar från byalag i Skellefteå kommun 70 000 invånare är ju verkligen samma sak som när Göteborg 1 miljon invånare hämtar i smålänningar.
+ 1
Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Mike.F: Jag håller med om att köpelagsdiskussioner är i stort sett meningslösa. Var går gränsen för att bli ett köpelag? Egna produkter? är det från 7 år eller b-jun? det beror ju mycket på hur många små klubbar det finns i närområdet också... Visst finns det mycket olika hockeykultur och hockeyintresse i städer i förhållande till folkmängd. Tex Skellefteå som har ung 73000 i kommunen och 36000 i staden, där är ishockey stort. Samma sak i Övik. Men i Göteborg så måste man nog anse att fotbollen är större. Växjö vete fn men ishockey är de ju duktiga på. Så, ja, köpelagsdiskussionen blir tröttsam. Men sen finns det mer eller mindre hockeykultur i olika städer.
+ 1
Kul om alla duktiga spelare skulle spela i t.ex Frölunda P-12! Vilka skulle dom möta? och hur skulle dom utvecklas??
Om alla 6-åringar i området skulle spela i Frölundas hockeyskola så skulle vi behöva oändligt många ishallar och tränare och bli världens största ishockeyförening!! VF har en bra ungdomsverksamhet men är beroende av att klubbarna runt omkring oxå har det!! Så är det ju för alla!. Sen kan jag hålla med om att Växjö köpt ihop sitt A-lag men det är ju bara att gilla läget!!
Mike.F