Inlägg: 1927221
Svarskommentarer
Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Slutligen, SHL behöver bättre motivera vad som är ojuste spel. Ojuste spel är inte samma ssk som en skada eller hjärnskakning.
Ponera att en spelare norpar åt sig pucken och stormar in i anfallszon i 3 mot 2. Backen står upp på blålinjen med en helt juste tackling på en spelare som böjer sig ned. Backen tacklar från spelaren åkriktning. Juste = armarna nere, skrillorna på isen, ej för många skär, ej uppåtgående rörelse. Det ska aldrig leda till utvisning i min bok, även om det leder till skada. Det är helt och håller anfallarens ansvar att se till att han inte blir skadad. Kanske kan han släppa pucken och ta tacklingen så får lagkamraterna två mot en.
Ponera att en spelare norpar åt sig pucken och stormar in i anfallszon i 3 mot 2. Backen står upp på blålinjen med en helt juste tackling på en spelare som böjer sig ned. Backen tacklar från spelaren åkriktning. Juste = armarna nere, skrillorna på isen, ej för många skär, ej uppåtgående rörelse. Det ska aldrig leda till utvisning i min bok, även om det leder till skada. Det är helt och håller anfallarens ansvar att se till att han inte blir skadad. Kanske kan han släppa pucken och ta tacklingen så får lagkamraterna två mot en.
Men Qatar har faktiskt sparkat ut nästan alla hjärndöda ur föreningen, så i dagsläget är de inte värre än något annat lag när det handlar om fult spel. Tyvärr satsar de istället på terrorbrott mot publiken genom sargutdunkarmedley och bisvärm framför egen kasse.