Skellefteå AIK
Nä ni har kanske inte tio raka förluster mot ett lag, men å andra sidan vet inte vi hur det är att pissa ner sig i kvalserien år efter år efter år.
Huge:
nja... ifall vi spelade likadant, och det var fiftyfifty om vem som skulle vinna matchen, då skulle det alltså vara 0.098% chans att vi skulle vinna tio raka matcher. Inte så sannolikt. Men jag förstår att ni vill tro at ni spelar likadant som mästarna och seriesegrarna.
En stor skillnad i spelet nu är pressen över hela banan. I försvarsspelet överbelastar vi mycket hårdare än tidigare. Sen är det ingen finåkning i backcheckingen längre. Full sula över hela banan.
Lite som ni vill spela...
En sådan som vissa inte trodde fanns
Redigerad kommentar
Barbro:
förstår du varför jag kallar Westerholms för damp-tvillingarna nu? Totalt hjärndöda, känns som gjutna Qatarköp. Flens-Rick Moranis sitter garanterat där och gnuggar händerna med ett ondskufullt litet flin och tänker "yippee, de är totalt hjärndöda, de ska vi ha!"
Bulan Bob har prövat allt, nu drar han till med sin gamla ohederliga fusktaktik från Qatartiden: tokfilma på varenda läge som ges"
Blister Brigade:
vi åker alltså på 2 minuter mer i den situationen.
Det har vart ett lag på isen i förstaperioden. Ändå drabbas vi av tio minuter. Ruggiga hemmadomare. Men det är faktiskt ganska jämnt när vi lirar fyra mot fem.
Blister Brigade:
Jag tycker att vi och Qatar B spelar ganska lika. När vi är 4 spelare och de är 5, som det sett ut drygt halva matchen, då ser det jämnt ut faktiskt.
Ser ut som ni får Luleå. Kan bli tuffa matcher.
Tommy:
lycka till nästa år. Även om det måste svida med 4-0 och elva raka torskar mot oss så kan ni ändå vara nöjda med ert spel de första tre matcherna samt att ni tog er till slutspel istället för kvalserielir.
Segern ikväll smakade mumsfilibabba! Muuuumsig seger!
Powerfade:
Ja, lär väl stämma in i kören.
Grattis till avancemanget, trots att det på förhand var ganska givet.
Tack alla Bifare, vi är förstås skit glada! men det har varit tuffa och bra matcher ni bjöd på ordentligt motstånd skulle defenetivt unnat er ett par vinster!
lycka till nästa år tror ni kommer att gå som tåget!
snowden:
Luleå kommer pressa saik till 6-7 matcher.
hihihihihi! Näe, det kommer de inte! Tippar 4-0, eller möjligtvis 4-1 om de har tur med domaren samt ramträffar och flipperspel en match.
Alltså, Qatar har sin egen speciella stil. Man grusar spelargången. Man skriker "låt han dö, låt han dö" när motståndaren ligger skadad på isen. Man skadar motståndarna i flit, genom bentacklingar, armbågar i huvudet, blindsidetacklingar i skallen. Man filmar vid minsta lilla beröring. Man glappar käft och provocerar och beter sig totalt hjärndött. Kort sagt, man står för allt som är ohederligt och osportsligt inom hockeyn. Den mörka sidan av hockeyn.
Men att det skulle räcka mot Skellefteå AIK, i ett slutspel. Tillåt mig småle.
Sven är rädd för att möta Luleå; ) svider det fortfarande att dom vann CHL?
Möta och spöa lule i slutspelet ser jag nästan som viktigare än att vinna ett till sm-guld, jag skulle ha månader med psykningar på jobbet ;-) så utan att jinxa lule så ser jag semin som det viktigaste samt roligaste i år!
FRAMÅT KAMRATER!!
Möjligtvis i 7 av matcherna då TJ basade, men under Bulan har vi ju mer eller mindre ägt er under långa stunder, med ert eget spel.
Det är kalla fakta, sett till matchförloppen i varje enskild match.
Ointressant då om ni är överlägset tränade och har 74 nya växlar att lägga in, som du påstår.
Egentligen ska man inte behöva påpeka dom här självklarheterna, men jag gör ett undantag för din skull.
Har dock ingen större förhoppning om att du ska se det som alla objektiva bedömare med lite kunskap och förmåga att analysera en match, redan har noterat.