HockeySnacks drift-tråd
Fler än jag som har bekymmer med HS ikväll?
Jag har en lång stund försökt att komma in, står bara att det är kö, är många inne på HS nu.
Och nu när jag nu kom in, så är det 17 online, skumt!
Sannes: Haft ruskiga problem. Och när jag det ser ut som om det skall fungera får jag upp att det är kö för att komma in.
Sannes:
Äääh tig, kvinna. Att vi var lite före vår tid för 4½ år sedan är väl knappast något som du ska hacka på nu.
Ja, för er andra så är det alltså tidsangivelsen på två inlägg i MODO-boken som inte riktigt stämmer överens.
Fick idag info om att det var kö för att komma in på HS. Det imponerande var dock att informationen sa att 25st var online + 40 gäster. Berodde det på något arbete eller kommer det bli överbelastning så fort serien drar igång.
Är jag ensam om det??
5-6 andra forum snurrar på som vanligt, så det är inte belastningen på min lina som påverkar i alla fall, så det kan jag utesluta..
När jag testade på min andra burk så snurrade det på bra också, så det är tydligen något lokalt med denna burk...
Mycket konstigt, de andra forumen är lika snabba som vanligt, det finns massor med RAM ledigt och ändå går det i tjära här...
Får nog lov att starta om skiten och se om det löser upp proppen :)
Märker nu att jobbets DNS totalt tappat bort hur man hittar till HS, medans min dator hemma inte alls har några problem med det...
Så det kanske beror på det?
Men hur tusan kunde jag komma fram då, fastän det gick segt?
Nu är det helt kört i alla fall, siten finns inte ens enligt jobbets dator (efter omstart alltså)
Men kör jag från burken hemma så är ju siten helt klart uppe, och snabb dessutom ;-)
Marcus:
All annan surfning har fungerat perfekt. Endast Hockeysnack som inte fungerat.
Marcus:
Här på jobbet är det Song Networks. Hemma är det Örnsat, ingen av dessa har jag kommit in med.
Alla andra sidor går finfint att komma in på.Har bara problem med HS då och då.
Jag fick nyss ett mess från en HS beroende ung dam fån Ö-vik som inte heller kommer in. Hon var arg och hade abstinensbesvär.
Fiber hemma och på jobbet, men olika leverantörer av Internet
Telia på jobbet (funkar ej nu), Örnsat hemma (funkat hela dagen)
Det stör mig att andra kommer in men inte jag. Och att alla andra sidor fungerar men inte HS. Om det är ett problem som ligger hos min bredbandsleverantör tycker jag att du ska kontakta dem och be dem fixa det.
Och idag funkar det klockrent även från jobbet!
Märkligt detta, måste ju varit någon DNS som en del leverantörer använder som var nere eller överbelastad igår?!
Det var sirap i kablarna även för mig igår, men bara på HS.

Meta guru: Exakt! Det är samma problem idag. Så nu har jag tillfälligt bytt namn-servrar och kör på dessa tills dess att dom får ordning på situation. DNS-erna är utsatta för ddos-attacker som tydligen inte är så lätta att skydda sig mot pga. hur Internet är uppbyggt.