HockeySnacks drift-tråd
Jaha. Ja, du vet, jag vet ju inget. Jag försöker bara förstå Poffas förklaringar. Och på honom lät det som att det var leverantörerna som hade HS för nära ngt annat som utsatts för ngn sorts attack. Eller vad han nu sa.
Du måste lära dig att inte lyssna för mycket på Poffa, det är mycket han inte förstår ;-)
T.ex hur en fin golfsving ska utföras :)
Då gör jag det också, kanske säkrast så! ;-)
Vi skyller på fotbollshuliganer istället, det känns troligast..
Gidde:
Du ska inte lyssna för mycket på knaskamilla, det är inte mycket hon förstår om datorer. ;-)
Gidde:
Jodå, bara det att hon inte kan återberätta det jag sa på rätt sätt. Jag är missförstådd, och det är inget ovanligt. :-)
Men här har du chansen att berätta igen. Berätta om DNS och de där ddos-attackerna, eller vad det nu hette. Förklara!
Marcus:
Skulle just skriva här runt 15:30 igår om DNS-problemen, men i samma veva försvann siten, sett från min synvinkel.
Först nu är jag tillbaka. All annan Internet-verkasmhet har fungerat utan anmärkning.
Under denna tid har inte den Root Hints-server (en av 13 grundbults-DNS-servrar på Internet) min DNS tillfrågar haft något bra svar på var hockeysnack.com finns nånstans.
Att HS har fungerat för dig och en del andra kan förklaras med att ni har haft maskiner som varit konstant påloggade mot HS, och adressupplösningen därför varit lokalt cachad på era burkar/alternativt i er lokala DNS.
Forcerar man ett DNS-uppslag efter HS i detta läge är man dock både grillkorv och rökt.
Fråga:
Håller HS server samma IP-adress undser månader i sträck?
I så fall kan vi med risk för abstinens memorera en alternativ länk, ungefär som denna: 83.226.188.28/[LokalPathTillHockeysnack]/index.php - utifall du vill avslöja var den layoutmässiga placeringen på HS finns på severns disksystem.
...Om nu detta problem nu skulle återuppstå - vilket nog inte är så våldsamt osannolikt.
Finemangs!!
Sådana där fel som man inte ens förstår själv, det är bästa sorten det ;-)
Marcus:
Jag kom in ett kort ögonblick på någon timme igår. Sedan försvann HS igen. Först nu är jag tillbaka.
Jag menar inte att man ska köra mot IP-adressen i 'skarpt läge', utan att då felet uppstår nästa gång kan man meddela sig med er som är inne, och påtala felaktigheten.
Dagens problem var ett byte av IP-adress som orsakade att folk inte kom åt servern. Jag hann tyvärr inte åtgärda det förrän nu eftersom jag var tvungen att fysiskt sitta vid servern för att kunna fixa felet.
Håller med NuMo.
I sådana fall har dom alltså lagt en länk hit från den sidan, och lyckats få i princip alla medlemmarna att klicka sig hit?
Eller?
Låter mycket mystiskt tycker jag...
Inte vet jag...
De ställen jag håller mig till brukar ligga mellan 1000-4000 stycken ;-)
Dom har hursomhelst ett ganska aktivt forum så någon postade väl länken där. Dom har ett max på 60000 och verkar för närvarande ligga en bit under det.
"Har nu fått en förklaring (?) till 404 på Tjuvkika. Jag citerar Marcus: "Användaren befinner sig på en sida som inte längre finns."
På Internet är allt möjligt."
Det är således ingen nytt som hittats på här och nu.
Men hur kan det komma sig att så många MoDoiter hänger på sidor som inte finns längre just för tillfället?
Vi kan väl höra med Paddan, då han kommer tillbaka.
OM han kommer tillbaka.
På "ett tag"? Hur kort tag då?
MoDo Hockey
Wayne Gresky 404
shinzawai 404
scim 404
Poffa 404
Paddan 404
Off Saida 404
NuMo Förstasidan
Myggan 404
MorganaLefaey Läser inläggen hos Timrå IK
MODOJohan 404
Modoante 404
Mano 404
Icing-Ove 404
Gidde Läser inläggen hos Leksands IF
Frisco 404
DB 404
AM Tjuvkikar på de andra
Det kanske är högre krav på oss MoDoiter att vi ska vara aktiva, då vi helt enkelt är lite bättre än alla andra på att skriva inlägg.
HS är känslig vad gäller MoDo-boken, om nu Alisandalis teori stämmer.
Jag är böjd att tro att bara man kikar in där blir man 404.

Japp, det är inte alls otroligt!
Men varför funkade det då hela tiden hemifrån t.ex?
Tråkigt med attacker i vilket fall...