Fast jag har ju ingen aning om hur utlandsavtalen är formade (sign off bonus osv). 150 netto per säsong är ju 1.6 millar, 140k per månad. Så blire ju skatt på det, men de kanske blir gynnsamt som en engångsutbetalning för X andel av lönen och sen en lägre "månadslön"
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly Season 2026-27
sargad: Enligt Madhawk hade han cirka 150.000 euro netto per säsong i Örebro. Det blir väl en bit ovanför 250k brutto för klubben? Gissningsvis löneök på det också så han landar väl strax under 300 kanske?
Sv: Silly Season 2026-27
jk: På tal om nyförvärven, hur mycket persienner kostar Gardiner per månad? 180 lakan?
Sv: Silly Season 2026-27
SKRIDSKOSKENAN: Först tänkte jag typ "vafan ska han med 2 bilar i Sverige till, första riktig smak på återkomst" men sen kommer man ihåg att han tjänar 8 mil om året, då hade jag också bjussat familjemedlemmar på bil haha
+ 3