1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614912 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 3038770

Sv: Silly Season 2026-27
sargad: Enligt Madhawk hade han cirka 150.000 euro netto per säsong i Örebro. Det blir väl en bit ovanför 250k brutto för klubben? Gissningsvis löneök på det också så han landar väl strax under 300 kanske?

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 2026-27
jk: Det var väldigt schysst av Örebro att pröjsa lönen för en Växjö-spelare.
Vi kanske ska fråga om dom inte kan göra det för oss också?

JanneH hann före...

Sv: Silly Season 2026-27
jk: Växjö menade du va? För Gardiner spelade inte i Örebro. Fast jag förstår hur du menar plast som plast liksom.

Sv: Silly Season 2026-27
Fast jag har ju ingen aning om hur utlandsavtalen är formade (sign off-bonus osv). 150 netto per säsong är ju 1.6 millar, 140k per månad. Så blire ju skatt på det, men det kanske blir gynnsamt som en engångsutbetalning för X andel av lönen och sen en lägre "månadslön"