sargad: Enligt Madhawk hade han cirka 150.000 euro netto per säsong i Örebro. Det blir väl en bit ovanför 250k brutto för klubben? Gissningsvis löneök på det också så han landar väl strax under 300 kanske?
Fast jag har ju ingen aning om hur utlandsavtalen är formade (sign off-bonus osv). 150 netto per säsong är ju 1.6 millar, 140k per månad. Så blire ju skatt på det, men det kanske blir gynnsamt som en engångsutbetalning för X andel av lönen och sen en lägre "månadslön"