Rip Kirby: 17 NHL matcher = stjärnvärvning. Skulle tro att det räcker med så lite som 4 NHL matcher för att betraktas som stjärnvärvning
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: Nej han är ingen offensiv dynamo, men gjorde 19 poäng. Han kan gott vara på blå i 2a PP, så får en sån som Barkemo växa in i det i lugn och ro. Freij lär ta över 1a PP platsen från match 1.
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Med tanke på Hardegårds förra säsong, så har vi ju ingen offensiv dynamo i honom precis. Då måste han steppa upp rejält.
Det lämnar Freij ganska ensam som producerande back.
Lite så går mina tankar. Att detta lagbygge är i behov av en till producerande back, förhoppningsvis så får vi just lite produktion i Barkemo. För spelet i Karlskoga gav mersmak!
Det lämnar Freij ganska ensam som producerande back.
Lite så går mina tankar. Att detta lagbygge är i behov av en till producerande back, förhoppningsvis så får vi just lite produktion i Barkemo. För spelet i Karlskoga gav mersmak!
Sv: Silly Season 2026-27
JanneH: Tänkte inte ens på sign-off utan rakt på svenska siffror initialt /facepalm. Min hjärna är helt detached från hockey (och överlag) iom värmen haha. Skitklubb som skitklubb men ja, jag menar Växjö.
180 sek i månaden netto är nog en rimlig gissning, särskilt eftersom McLaughlin kammade hem ~180k sek/mån (200k euro per år enl madhawk) netto förra året
180 sek i månaden netto är nog en rimlig gissning, särskilt eftersom McLaughlin kammade hem ~180k sek/mån (200k euro per år enl madhawk) netto förra året
Sv: Silly Season 2026-27
jk: Det var väldigt schysst av Örebro att pröjsa lönen för en Växjö-spelare.
Vi kanske ska fråga om dom inte kan göra det för oss också?
JanneH hann före...
Vi kanske ska fråga om dom inte kan göra det för oss också?
JanneH hann före...
Sv: Silly Season 2026-27
jk: Växjö menade du va? För Gardiner spelade inte i Örebro. Fast jag förstår hur du menar plast som plast liksom.
Sv: Silly Season 2026-27
Fast jag har ju ingen aning om hur utlandsavtalen är formade (sign off-bonus osv). 150 netto per säsong är ju 1.6 millar, 140k per månad. Så blire ju skatt på det, men det kanske blir gynnsamt som en engångsutbetalning för X andel av lönen och sen en lägre "månadslön"
Sv: Silly Season 2026-27
sargad: Enligt Madhawk hade han cirka 150.000 euro netto per säsong i Örebro. Det blir väl en bit ovanför 250k brutto för klubben? Gissningsvis löneök på det också så han landar väl strax under 300 kanske?
Sv: Silly Season 2026-27
jk: På tal om nyförvärven, hur mycket persienner kostar Gardiner per månad? 180 lakan?