1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615027 inlägg · 6214 ämnen
3039781 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly Season 2026-27
Kulltorp: Ja förhoppningsvis så bär det frukt och att flera spelare tar de berömda stegen. För visst vore det ju mysigt om vi kan landa in lite sköna ersättningspengar från NHL på sikt!

Sv: Silly Season 2026-27
Tjena grabbar, är ni taggade inför i höst?

Starten kommer bli otroligt viktig för er.

Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: Ja, det är den lovande -10 kullen som väljer att stanna förutom en spelare tror jag.
Kul att Timrås fokus på ungdomssidan börjar ge effekt.

Sv: Silly Season 2026-27
Knylan: mm.. både Därth och Annerstedt är väl poängspelare och de är väl den kategori som har svåraste stegen att ta

Ska dom ta stegen i SHL så blir de poängspelare utan istid på positioner som förväntas stänga ner motståndarnas bästa

Jag skulle tro att Hockey Allsvenskan och till o med ettan vore bra för denna typ av spelare att komma in och ta för sig i under 2 säsonger innan gapet stängs mot SHL.

Sörbrand kan kliva rakt in med sina egenskaper och fortsätta det han gör. Fila lite på kanterna och försöka hitta poäng under tiden

Han ska bli intressant.

Konsten är väl för Timrå att fortsätta ta fram poängstarka spelare med som inte ruttnar under utvecklingen och som inte sloknar med för tidig SHL etablering

Glappet

Sv: Silly Season 2026-27
Ser fram emot säsongen nu känner jag, även fast det är +30 ute
Känns som en intressant trupp som kan bli vass

Sv: Silly Season 2026-27
Jonnyboy: Tungur Knivur will deliver. Trusten me harden.

3039781 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...