Allsvenskan 2013/2014
"Om allt går som på räls kan det vara nedsläpp i den nya arenan i september 2017.
I slutet av 1990-talet togs de första stegen mot Gränby Arena, som var arbetsnamnet då. I början av 2001 avslöjade UNT planerna på en evenemangsarena med 8 500 åskådarplatser intill Gränby centrum.
Nu har det gått långt över tio år sedan dess och turerna kring arenan har varit många.
Bara under de senaste tolv månaderna har det sagts att beskedet från EU-kommissionen är nära förestående. I höstas var det november som gällde, sedan blev det februari.
– Det var tänkt att vi skulle få ett besked i februari, men tyvärr blev det inte så och i stället fick vi en begäran om kompletterade uppgifter som vi nu har levererat, säger Roger Jo Linder.!"
Noterar att vi nu är ett allsvenskt lag även på Hockeysnack, det vill säga Timrå IK återfinns i den allsvenska kolumnen. En liten brysk påminnelse om man nu hade glömt...
Efter denna pärs som man fått genomlida de senaste månaderna börjar det äntligen formas ett lag, och jag börjar känna suget efter hockey igen. Till hösten tänkte jag försöka se bortamatcher på följande orter: Ljungby (Troja-Ljungby), Karlskoga (BIK Karlskoga), Ängelholm (Rögle BK) och Malmö. Dessa orter är valda eftersom att jag bor i Göteborg och de är dessa som ligger absolut närmast. Kan även hända att det blir en sväng till Stockholm, eller någon annan ort också.
Min fråga är dock, är det några fler längs västkusten som kan tänka sig att åka på dessa bortamatcher? Jag kommer ha en till tikare härifrån Göteborg med mig, men det skulle vara trevligt om man var några fler.
Så om någon känner sig intresserad av detta, skicka meddelande så kanske vi kan styra upp något senare i höst.
Tills dess får ni ha en grym sommar!Jonas Wollberg: TIK031 vore nog något för dig. Har du Fejjan så är det bara att nyttja länken nedan för ytterligare information....
Redigerad kommentar
Top 250
Det har inget med sånt trivialt som serie eller tabelläge att göra ;-)
Även han med det i Timråsammanhang så passande efternamnet Bergman pratar lite.
"– Han ser intressant ut. Han är liten, men kan bli naggande god i det offensiva spelet. Och så är han en liten tuffing också, säger Nilsson." Klassiker.
Redigerad kommentar
Ingen tränare säger väl iofs heller;
"Nä fasen jag tänkte vi skulle spela skitgrötig långsam ryggsäckshockey i mittzon i år och däremellan tjocka på oss med chips och Cola".
Nä jag hoppas verkligen det blir Timråhockey som du säger!
Men i år verkar vi faktiskt ha material för det också
Det borde vara en fördel att vara på banan direkt
Timrå Icon: Av de senaste fem årens sena "spetsvärvningar" har egentligen bara Sonnenberg varit helt lyckad.
Resten hade vi fan kunnat klara oss utan.
Och i år blir det ännu svårare att lyckas med den här typen av värvningar.
Vår ansträngda ekonomi gör att vi kommer ha väldigt svårt att konkurrera om tillräckligt bra spelare.
hubbenorlen: Jag hade kunnat köpa resonemanget, men jag gör det inte av en enda anledning, och det är målvaktssidan. Norja känns som en okej målvakt och jag är försiktigt positiv, men jag är inte helt övertygad om hans kapacitet.
Därför tycker jag att det känns alldeles för riskabelt att lägga de sista pengarna på två forwardsförstärkningar - särskilt eftersom Nubben sa i samma ST-artikel som jag refererade till tidigare att det inte skulle bli två kanoner om man värvade två spelare. Som jag ser det så finns det god kapacitet i den nuvarande forwardsuppställningen, och därför bör den sista forwarden bidra med spets. Att därutöver ta in en breddforward är onödigt, enligt mig.
Hellre då några extra kronor i kassan, ifall vi råkar ut för en målvaktsflopp.
Dessutom är jag inte så orolig för målvakterna faktiskt.
Berglund: Leading line just nu får anses vara
Norja
Bergman Persson
Hallin Hult Hundertphund/Moliner
?
Vi måste ha in en rejäl spets på det här så är det bara.
Berglund: Som jag ser det så är fyra forwards givna i första- och andrakedjan, och det är Hallin, Hundertpfund, Hult och Molinder. Sedan hoppas jag att sista värvningen kommer vara ytterligare en spelare som känns given. Magkänslan säger mig att det kommer att bli en transatlant från college, men samtidigt så såg jag att någon föreslog att det skulle kunna bli en spelare som är på gränsen till att platsa i AHL. I så fall skulle Mathieu Roy kunna passa in.
Fast det här med de transatlantiska ligorna är svårt. Jag menar Abbott-tvillingarna kom från föga glamorösa CHL och gjorde succé i Norge och senare i Sverige. Blake Sloan kom från AHL, sedan gick det som det gick.
Jag ska studera de andra trupperna nu inom kort, men ett förhandstips innan den genomgången skulle jag placera Timrå bland 7-9.
Men det är klart. Hade vi haft 2, kanske 3, riktiga spetslirare från början, då hade vi förmodligen snackat om topplaceringar. Men hur det skulle ha gått till att få sådana spelare hit till Timrå, det vet iaf inte jag.
Det är halvchansningar från AHL & College-ligor som förgyller Allsvenskan. Det är så det är. Men det är klart. Det hade varit häftigt med Bill Svett & Bud Holloway i HockeyAllsvenskan. Helt klart....
Stor-Nyllet hade iofs varit nåt det som spelfördelare. 41 år ung.
Glansdagarna under mitten av -80-talet när laget inte ens lockade etthundra (100) pers. till matcherna känns, trots allt, inte som en så värst sannolik deja-vu.
Nej, någon topp5 tror jag inte på. Och jag tror mig ha läst att Timrå genomgår en tuff tid vid sidan om isen. Tänka sig, ändå har jag mage att klaga! Tycka till om vilka spelartyper vi har! Och -tihi - när jag önskar lite spelsinne nöjer jag mig inte med mindre än bästigast av dom bästa! 10 miljarrrder får dom kosta!
Och: hade Nubben värvat stor-Nyllet skulle du allt byta fot. Tänk så många stenmarkare du kunnat köra i harm över mitt gnäll!
Dags att ladda för nästa tävlingsmatch fredagen den 13 september. TIK inleder i Allsvenskan hemma mot Västerås. Sedan väntar Almtuna borta. Spännande...