1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614784 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 3038174

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 2026-27
Mustard Tiger: Jag håller med till 100%. Vi skatta oss lyckliga att vi får sån bra deal på en Hartmann som trendar nedåt.

Grattis Timrå och bra jobbat säger jag.

Försök bortse från det emotionella här.
Visst är han färgstark och rolig, men hur många ggr har man inte suttit och svurit över hur jäkla osynlig han varit i match efter match.

Han har fått spela högt upp i hierarkin men poängen känns sådär måste jag säga, han har ändå lirat rätt mycket i PP.

Sv: Silly Season 2026-27
Mustard Tiger: Håller delvis med dig. Han har varit stabil kring sina 20p per sässe de senaste säsongerna. Trots det umgänge han fått spelat med. Där borde vi gynnas av att istället peta in en yngre som kan utvecklas och nå högre än 20 pinnar.

Men det vi kommer att tappa är ju när han är på humör och vill vara riktigt jävla retsam och komma in under skinnet på motståndarna eller när han pressar. Det är också magiskt.

Sen är väl Fille ingen omöjlighet, vi saknar bara nånstans kring 6,7-6,8 miljoner för att han ska bryta kontraktet för att komma hem och spela och sen finansieringen för hans lön :)
Fille kommer inte komma innan NHL-drömmen är helt över.

Sv: Silly Season 2026-27
Lilja o Pääjärvi?? Dom harvar på

Sv: Silly Season 2026-27
Mustard Tiger: Gråter som sagt inte över just Hartmann. Men snarare att han varken är första, andra eller tredjeval på forwards som skulle kunnat lämna istället för honom.

Ersättning med pengar i all ära, men om Nubben är helt ärlig att han inte lär ersättas så hjälper dom ju föga i det korta loppet för denna säsong.

Skickar vi typ Westfält och Lilja på köpet och värvar in en sexig spetsforward som lösning. Ja då snackar vi en rätt lyckad silly ändå!

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.