Apropå nånting...
« Föregående · 2517186 · Nästa » Till forumet
Sv: Apropå nånting...
mikenomad:
Arbetslösa med gott om ekonomiska resurser till bortaresor. Avundas dem lagom mycket. Säger också lycka till mot resten av den återstående kvartetten.
Arbetslösa med gott om ekonomiska resurser till bortaresor. Avundas dem lagom mycket. Säger också lycka till mot resten av den återstående kvartetten.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: OK, ja de där åren av (slutspelsmissär) flyter ihop lite. Debaklet mot Modo svider ju hårdast, helt klart.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
mikenomad:
Kan det möjligen vara fler norrifrån som flyttar till Mälardalen med omnejd än det är närkingar som tar sitt pick och pack och drar till Västerbotten? Tror att du förstår vad jag vill ha sagt. Menar med detta inte att det är godkänt med åtta bortafans i en semifinal i landets andra sport.
Kan det möjligen vara fler norrifrån som flyttar till Mälardalen med omnejd än det är närkingar som tar sitt pick och pack och drar till Västerbotten? Tror att du förstår vad jag vill ha sagt. Menar med detta inte att det är godkänt med åtta bortafans i en semifinal i landets andra sport.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Kom igen nu SAIK , de räcker med (att det antagligen blir ) ETT Plastlag i finalen . Krossa öret
+ 5
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: krävs väl en sjunde avgörande FINAL för att det ska vara fler än 10 örebroare på bortastå...... här snackar vi supporterkultur när den är som sämst.
+ 12
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Skellefteå ligger ju ovanför Örebro så antar att uppförsbacken blir för jobbig
+ 11
Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: Det där hade Öret som i en ask trodde de. Sen klev jag in i handlingen och drog i jinx-spaken 😁
Måndagkväll och närmast fullt bortastå i Örebro. Hur många var i Skellefteå i lördags? 8? Måste vara närmare mellan Skellefteå-Örebro än Örebro-Skellefteå
Måndagkväll och närmast fullt bortastå i Örebro. Hur många var i Skellefteå i lördags? 8? Måste vara närmare mellan Skellefteå-Örebro än Örebro-Skellefteå
+ 17
Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: Kommer ta ett tag innan man smälter förlusten mot detta filmande grislag. Publik i klass med Lhc och Oskars.
+ 7
Sv: Apropå nånting...
Sputnik:
Om du tänker på 2009, så var det FBK som vann till slut. 2008 mötte vi HV i semin och där tycker jag att de var det bättre laget och vann sedan också finalen. När de slog ut oss i kvarten 2010 var de också bättre och blev avgjort mer pressade av DIF i finalen, där de också vann. I alla fall som jag minns det.
Om du tänker på 2009, så var det FBK som vann till slut. 2008 mötte vi HV i semin och där tycker jag att de var det bättre laget och vann sedan också finalen. När de slog ut oss i kvarten 2010 var de också bättre och blev avgjort mer pressade av DIF i finalen, där de också vann. I alla fall som jag minns det.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Sputnik:
Så kan det mycket väl vara. Har dock bara hänt en gång tidigare (2007). Därmed inte sagt att vi hade haft skuggan av en chans mot SAIK.
Så kan det mycket väl vara. Har dock bara hänt en gång tidigare (2007). Därmed inte sagt att vi hade haft skuggan av en chans mot SAIK.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
örebro e tunga, man börja inse vilket grymt slutspel vi gjorde, nästa år blir vi ännu bättre,
+ 4
Sv: Apropå nånting...
roger_sundsvall: Hopptacklingen av snubben som kom undan med highsticking på Didde.
Riktigt ful hopptackling i huvudet på Pudas, ingen åtgärd från domaren, horribelt.
Riktigt ful hopptackling i huvudet på Pudas, ingen åtgärd från domaren, horribelt.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Skulle det bli Växjö-Örebro i final så är det inget annat än en mardröm! Ska man hålla på Växjö då??? 🤮 Örebro som svenska mästare i hockey 2023 då kan f-n IFK Sundsvall spela i Allsvenskan om några år!
Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Samtidigt visar det ju att slutspel och seriespel är nått helt annat. Nästa år går vi för göld!!
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Jag har hört av mig till Missing People & hört mig för om de vet något kring försvinnandet av SAIK.
+ 8
Sv: Apropå nånting...
roger_sundsvall: Jag tror de försöker sjunga röd-vit, eller öret?. Men "Kom igen", de leder med 2-0...
+ 1
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Örebro kommer tar guld alltså?.. Skall vi alltså behöva återuppleva detta ännu en gång, att vi är de enda som pressar blivande guldlaget i en matchserie..
+ 5
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Håller med. Kan vara en mental faktor. Från grundserien där det i stort sett bara handlade om Väx-sjö och SAIK. Rögle bjöd upp till fight, men dom är ju ett spelande lag och Skellefteås tyngd kunde avgöra. Nu i semifinalserien möter man ett Örebro som klarar av att stå upp fysiskt på egentligen samma sätt som man själva spelar och vill avgöra matcherna. Här har man en läxa att göra i Schtaan ser det ut som.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Jag blir mer och mer irriterad av att de inte vill ha kvar Niklas Eriksson som tränare efter en sån här säsong.
+ 6
Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND: Saik är så här långt klart underlägsna Örebro. Vi bjöd betydligt bättre motstånd. Skellet ser fan riktigt små ut
+ 10
Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Karlqvist gjorde som mest 68 poäng på 54 matcher i allsvenskan. Bernie står på 63 på 59 matcher..
+ 2
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Ja ja tyck båd vi å Örebro spel bättre än Växjö.Skellefte.Frölunna.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Så har vi spelat ytterligare en kvartsfinal som i efterhand kommer ses som den moraliska finalen
+ 12
Sv: Apropå nånting...
{297}: Hoppas att vi tar hit Juolevi ja. Har velat ha hit honom länge. Då blir vi ännu mer att räkna med. Gärna både Juolevi och Bernhardt dom ersättare för Eronen ocj Stenqvist
+ 4
Sv: Apropå nånting...
roger_sundsvall: Ja puckuslingen ska ju in å dä räck mä å skjut högt å dänn gå in 💪
Sv: Apropå nånting...
bök,stök, kamp,rakt mot kassen,
kasta in puckar
domarn är med oxå
verkar funka
kasta in puckar
domarn är med oxå
verkar funka
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Haha Skellefte ä så kass!!
Dä ha ju inge tempo!
Vi had flått Skellefte i 4 raka 💪💪💪
Dä ha ju inge tempo!
Vi had flått Skellefte i 4 raka 💪💪💪
+ 6
« Föregående · 2517186 · Nästa »

Enda trösten var att vi tog en gruvlig revansch året därpå. Men den var ändå klen med tanke på att vi inte tog oss förbi semin. Detta är dock vad jag menar med att det inte bara handlar om att vinna en kvartsfinalserie för att kunna vinna guldet.