Apropå nånting...
« Föregående · 2525960 · Nästa » Till forumet
Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: SAIK slänger för ofta bort puckar i offensiv zon så Växjö får bra möjligheter att kontra.
Där gjorde SAIK mål men det kommer dömas bort. Dags för genomskinliga handskar.
Där gjorde SAIK mål men det kommer dömas bort. Dags för genomskinliga handskar.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Gorkyman: De borde nyttja mer av de kameror som nu visas i SHL-finalen för att analysera situationer. Det borde ge en ytterligare dimension i att bedöma situationer korrekt.
En vy uppifrån och en från hjälmkameran.
En vy uppifrån och en från hjälmkameran.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Tallarna08: Tycker jag definitivt du ska. Jag tyckte det var trevligt, och för det mesta var det bra stämning. Problemet som jag ser det är att man inte hittar ett system för att likrikta bedömningarna. Här krävs förmodligen fler genomgångar av situationer fortlöpande. Ta upp det via videokonferens minst 1 ggr i veckan eller liknande. Sedan tycker jag oxå man ska ta tekniken till hjälp i större grad, med att kunna granska fler situationer, alternativt typ VAR, och inför coaches challenge.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: det är klart att man blir frustrerad och förbannad under match, det hör till. Men vi har inte välbetalda jobb för att vi representerar en förening!
Sv: Apropå nånting...
Tallarna08: Jag tycker nog att SHL-domarna i alla fall har målat in sig i ett hörn när man försökt hantera arbetsmiljön genom att förbjuda kritik och inte kommunicera alls. Det blev inte bra.
De Hockeyallsvenska domarna däremot har länge faktiskt försökt kommunicera och förklara besluten så jag tycker det var ett rätt fult påhopp igår. Inte nog med att domarna fick sin insats sågade de var "skit" och skulle bli av med sina jobb/inkomster och ersättas med domare från SHL i alla fina matcher.
Själv har jag också sågat rätt många insatser under säsongen ibland med väl hårda ord.
De Hockeyallsvenska domarna däremot har länge faktiskt försökt kommunicera och förklara besluten så jag tycker det var ett rätt fult påhopp igår. Inte nog med att domarna fick sin insats sågade de var "skit" och skulle bli av med sina jobb/inkomster och ersättas med domare från SHL i alla fina matcher.
Själv har jag också sågat rätt många insatser under säsongen ibland med väl hårda ord.
+ 7
Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Det är nästan hemskt att vi spelar i Allsvenskan. Ganska kul ibland. Försöker allt jag har för att MoDo-pucken ska in i DIF-Kryllan. Sebbe läste mitt vykort!
+ 2
Sv: Apropå nånting...
{9682}: Mm och varför begär ingen ett möte där Modos existens ifrågasätts?
Jag menar att kalla sig Heart of Hockey och ha ett hockeymuseum( eller ?), rimmar väl jävligt illa med att spela i allsvenskan?
Den klubben borde väl pyssla med ngt annat än hockey kan jag tycka!
Jag menar att kalla sig Heart of Hockey och ha ett hockeymuseum( eller ?), rimmar väl jävligt illa med att spela i allsvenskan?
Den klubben borde väl pyssla med ngt annat än hockey kan jag tycka!
+ 1
Sv: Apropå nånting...
{9682}: Ja inte var det två domare som åkte allmänhetens åkning och krokade i varandra så att Modo fick ett 3-1 läge och kunde avgöra en match som i stort sett lika gärna hade kunnat gå åt andra hållet. Hade Djurgården begärt akut domarmöte om Vejdemo avgjort i anfallet innan tro?
+ 8
Sv: Apropå nånting...
Tallarna08: Ja, varför begär ingen Djurgårdare ett akut möte för att diskutera Stoppels sportchefsjobb? Förlora borta mot MoDo!? Det måste väl finnas bättre sportchefer från SHL!
+ 12
Sv: Apropå nånting...
Måste lyfta en fråga då jag pga medlidande för de inblandade börjar må illa av klimatet som uppstått. Är det bara jag som börjar lida oerhört med hela domarkåren? Jag har precis som många andra brunnit av på enskilda insatser under säsongen, matchen mot Färjestad och liknande, men efter matcherna så brukar jag lugna ner mig. De är människor och utövare precis som alla andra och vill göra sitt bästa men alla kan ha dåliga insatser. Jag lämnar infallsvinklar som "mutade", "partiska" och/eller påverkade utanför diskussionen. Jag tänker att det finns en anledning till att insatserna svajar och att det antagligen kommer bli ännu sämre med tiden om klimatet fortsätter för det är inte så många som vaknar upp en dag och tänker, JAG VILL BLI HOCKEYDOMARE och sannolikheten att fler vill utbilda sig ökar inte direkt efter hatet, drevet och de offentliga påhoppen. Jag säger inte att de är bra, för de finns mer att önska, men jag tror att de vill göra sitt bästa men hockeysverige är just nu dåliga på att skapa goda förutsättningar.....
Diskutera vidare.
Diskutera vidare.
+ 15
Sv: Apropå nånting...
Erol Ateceae: har väl med intresset från ungdomar att göra också. Nu är det väl bara hockey och innebandy som gäller. Selånger Bandy ramlade ur div 1. Läggs föreningen ned nu eller spelar man div2 mot Grängesberg, Grycksbo, Karlbyheden m.fl i höst på naturisar?
Sv: Apropå nånting...
RunarUp: Det är bara så ovärt att en sån plats där hockeyn betyder så lite ska få spela sådana matcher.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Andersson: Jamen vad fan innebandy? På riktigt. Det har säkert diskuterats en hel del här redan men en annan har ju hållit en låg profil i vinter.
Som nån skrev på nån annan social media:
”Hade nån ringt mig i sudden och sagt att huset mitt brinner, så hade skiten fått brinna ner”
Innebandy. Vad lämnar de för nästa gång? Gränsbrännboll?
Som nån skrev på nån annan social media:
”Hade nån ringt mig i sudden och sagt att huset mitt brinner, så hade skiten fått brinna ner”
Innebandy. Vad lämnar de för nästa gång? Gränsbrännboll?
+ 12
Sv: Apropå nånting...
Saxat ur Sportbladet..."Timrå har lagt ett bud till Lundin, som även har bud från finska klubbar".
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Erol Ateceae: håller helt med. Tyckte bara att IFK på sin tid, 60-70, var hyfsade i närområdet,(norrland), jämfört med nu.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or:
"Trodde att IFK Sundsvall ingick i någon slags handbollshistoria i Sundsvall? Men vad vet jag? Tidigt 70tal gick jag med farsan på handboll. Uppfattade som att IFK inte var alltför usla.
"
Köper det du skriver, men hävdar ändå att det vore befängt att starta en ny handbollsförening idag och försöka hänvisa till Sundsvall som historisk handbollsmark om 15 år. Traditionen och kulturen finns helt enkelt inte, tolkar det som att handbollsföreningens A-lag inte ens spelar i sporthallen.
"Trodde att IFK Sundsvall ingick i någon slags handbollshistoria i Sundsvall? Men vad vet jag? Tidigt 70tal gick jag med farsan på handboll. Uppfattade som att IFK inte var alltför usla.
"
Köper det du skriver, men hävdar ändå att det vore befängt att starta en ny handbollsförening idag och försöka hänvisa till Sundsvall som historisk handbollsmark om 15 år. Traditionen och kulturen finns helt enkelt inte, tolkar det som att handbollsföreningens A-lag inte ens spelar i sporthallen.
Sv: Apropå nånting...
Hassan: Håller med , svagt att skylla på innebandy . Den matchen hade väl precis börjat , hinner väl med den ändå . Dessutom får man räkna med att det kan bli sudden i slutspelet
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Andersson: Då slipper de i alla fall gå hem tidigare från matchen därnere, satan så provocerande, fortfarande arg. Du kan nog plocka 100 valfria från västra stå som täckt slagga utan skydd för att Timrå skulle få den chansen.
+ 13
Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Garpenlöf kom ju just från förbundet. Gjorde inte många rätt där...
+ 5
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: "Jag håller av hela mitt hjärta på Modo"
Jag håller på Kulltorp!🙂
Jag håller på Kulltorp!🙂
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Pyrret: Ja eftersom bernard är en back så skulle han behövas i dif. Det är ungefär kriteriet i det laget då de helt saknar backar
Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: För dom som är intresserade, Elias Pettersson har tackat ja till VM.
+ 18
Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Jo Modo kan dom också! Men det känns förbannat oproffsigt av Garpen att för andra gången under det här slutspelet, gå ut och säga att djurgårn har haft domarna mot sig hela säsongen. Fokusera på det man kan påverka istället. Eller som Roger Rönnberg sa, det är bara tonåringar som försöker hitta ursäkter! Ge Garpenlöv ett jobb på förbundet istället!
+ 4
Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Jag håller av hela mitt hjärta på Modo. Klart Västernorrland ska ha två SHL-lag och Sthlmsregionen inte ett enda. De kan ha sin korpboll ist
♥️🤍💚
♥️🤍💚
+ 14
Sv: Apropå nånting...
Jag ska villigt erkänna att jag fortfarande inte avslutat säsongens abonemang på C-More.
Följer matcherna om vilka lag som ska vinna SHL och vilket lag som ska komma till.
Nivån och intresset känns ungefär som när biologilärarna i skolan körde lektioner där man var tvungen att dissikera grodor. Lite äckligt, sunt tråkigt och mest pliktskyldigt för typ godkänd och genomförd kursplan...
Lagom så.
Följer matcherna om vilka lag som ska vinna SHL och vilket lag som ska komma till.
Nivån och intresset känns ungefär som när biologilärarna i skolan körde lektioner där man var tvungen att dissikera grodor. Lite äckligt, sunt tråkigt och mest pliktskyldigt för typ godkänd och genomförd kursplan...
Lagom så.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: ja, i synnerhet om djurgården redan är i sån mental obalans att man börjar ha krismöten och RASA mot domarna. Lärde dom sig ingenting från härdsmältan ifjol?
Annars var det ju 50/50 igår. Fortsätter finalen i samma hafsiga, ostrukturerade stil är det slumpstudsar och dåliga beslut som avgör, inte domarna.
Annars var det ju 50/50 igår. Fortsätter finalen i samma hafsiga, ostrukturerade stil är det slumpstudsar och dåliga beslut som avgör, inte domarna.
+ 10
Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Jag bil påminna alla om Modos konstanta gnäll på domarna i matchserien mot löven häromåret. Det var gnäll de lux.
Det här DIF gör tycker jag är en smart grej i början på finalserien. Sätter press på domarna.
Det här DIF gör tycker jag är en smart grej i början på finalserien. Sätter press på domarna.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Tycker att kritiken mot domarna är ganska smart av DIF. Det kommer på ngt sätt påverka domarna, och jag tror inte det kmr att vara till Modos fördel.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: efter det här kärringgnället från Stockholmarna så blir man jäkligt anti. Dom behöver några säsonger i HA för att bygga på ödmjukheten!
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Ni som sågar Bernhardt vid fotknölarna. Tänk vilken medelmåtta Hadergård va i HA för oss. Skrattade när jag hörde att han skulle lira SHL med Örebro. Men med ny utmaning , ny roll och nya lagkamrater och vips är han en topp6 back i ett lag som pressade SAIK till en game 7 i en semifinal.
Med det sagt, vi behöver en poängstark back som Bernhardt, har Kimmo värvat han så litar jag på att man ser en utvecklingsmöjlighet på honom.
Med det sagt, vi behöver en poängstark back som Bernhardt, har Kimmo värvat han så litar jag på att man ser en utvecklingsmöjlighet på honom.
+ 9
Sv: Apropå nånting...
Rytter: Ingman söker den kontakten själv enligt mig. Han ser vad som ska hända och sätter sig i dålig sits..
+ 2
Sv: Apropå nånting...
RunarUp:
Håller med. Riktigt pinsamt det här. Ska erkännas att jag faktiskt sov i samband med utvisningarna, men naturligtvis bör de lägga fokus på annat. MoDo var det något bättre laget igår helt enkelt. DIF har en del att jobba på. Knappast så att de har varit förfördelade av domarkåren hela säsongen. De får ta förluster precis som alla andra lag.
Håller med. Riktigt pinsamt det här. Ska erkännas att jag faktiskt sov i samband med utvisningarna, men naturligtvis bör de lägga fokus på annat. MoDo var det något bättre laget igår helt enkelt. DIF har en del att jobba på. Knappast så att de har varit förfördelade av domarkåren hela säsongen. De får ta förluster precis som alla andra lag.
+ 6
Sv: Apropå nånting...
Ta mig tusan SebbO gjorde mål för Mordor. Fick för mig Missing People lagt ned sökandet efter honom sedan han försvann på E4an norr om Timrå för några år sedan
+ 7
« Föregående · 2525960 · Nästa »