Apropå nånting...
« Föregående · 2531880 · Nästa » Till forumet
Sv: Apropå nånting...
Kerstin_k: Tredjegubben som släpar och får oceaner av is mitt i slottet, båda lagen är ju helt kopiöst dåliga i markeringarna där. Inte konstigt att det blir 13 mål i en match. Tycker faktiskt det är djurgårdens brist av defensivt tänk i anfallsspelet som har tagit Modo till en matchboll, helt sjukt hur alla tre forwards crashar motståndarnätet på chanspuckar. Modo kan bara tacka och ta emot och kontra.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: Frapperande dåligt försvarsspel, från båda lagen. Känns ju inte som att lagen spelar en do or die-match direkt. Det bjussas på alla möjliga ytor till höger och vänster.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
roger_sundsvall: Vela dock, han ser ändå intressant ut. Har storleken med sig också. Undra om något annat lag plockar upp honom under silly, om han inte redan är klar för annat lag dvs.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
{297}: Klappkasst. Sånt spel som funkar mot bottenlag i HA men du blir straffad direkt mot en forward som ligger nära. DIF i sin tur är kassa framför eget mål och låter MoDo passa sig in. De täcker skott bra dock, det kan bli många mål ikväll också.
+ 5
Sv: Apropå nånting...
roger_sundsvall: Daniel ”han håller säkert i SHL” Brickley, herregud vilken tabbe på offensiv blå. Inte direkt första gången han får problem där.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: Modos vakt är lite bättre över dessa matcher, det är nog det som kommer att avgöra.
Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: känns som att det är ganska mycket ”sassa brassa” över modos ramsor. Vilka har dom, ”kom igen Modo, kom igen modo” och ”öka, kämpa”?
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: Det skulle vara en bra idé för MoDo att börja kämpa om de vill vinna. Jävligt mycket finlir och pucktittande.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: Vet inte om det är nåt med akustiken men det låter som 1/3 av publiken sjunger/klappar och resten är knäpptysta.
Sv: Apropå nånting...
Ohlsson spelar död efter en liten cross på svanken. Förstår vad han menar att Modo är laget i hans hjärta. Han passar där!
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Hank: tror det här var fortsättningen. han blev ju avbruten för tidigt sist.
+ 10
Sv: Apropå nånting...
{7043}: En klubb som Västerås har ingen Jonathan Dahlén och har heller ingen budget likt HVs. Sen kommer troligtvis björklöven gå upp så småningom också.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Yes men då hade vi inget annat val då Dahlén valde att stanna. Hade låtit helt annat om Dahlén drog.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Man kan inte jämföra fina vackra Timrå med andra klubbar. Då vi säger något så menar vi det, ibland lite mer än det vi säger också (top 5 i år t.ex). Andra lag får köra med blyg ödmjukhet men älskar senaste årens jävlar anamma från Timrå!
+ 10
Sv: Apropå nånting...
{7043}: Fast när vi gick upp senast var vårt mål jävligt tydligt. Nubben hymlade inte då. Det var inget "Vi ska vara ett topplag så får vi se hur långt det räcker" utan det var "Det är SHL som är målet!"
+ 8
Sv: Apropå nånting...
{7043}: Att sätta såna mål som ”vi ska gå upp i SHL det året” funkar aldrig. Vill inte hylla Modo, men deras tankesätt är bättre. ”Är vi ett kontinuerligt topplag varje år går vi upp till slut” är tänket man måste ha.
+ 11
Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Laget blir ju ännu sämre om han signar. Men hela den där föreningens självbild är ju efterbliven. Tror dom fortfarande är någon jävla storklubb som ska ta sig upp till SHL med medelmåttor i HA. Jimmie Jansson, Zetterberg osv osv. ”Vi ska upp i SHL 2023”
Hjärndöd förening.
Hjärndöd förening.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: När majoriteten av klubbarna inte följer reglerna vet man att förbundet inte har något att säga till om. Borde inte få genomföras några matcher om namnet sitter fel, men i realiteten viker de sig för de pengastarka klubbarna som gör lite som de vill.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Haha, är karln på riktigt?..
Jag hade inte tagit i Patrik Berglund med tång ens om jag var sportchef i Västerås. Han gör ju inte det jättelätt för sig att framstå som sympatisk med allt annat som ligger bakom honom.
"– Västerås såg mig när jag tränade och frågade om jag vill träna med dem och gå på is så gjorde jag det i fyra månader. De ville att jag skulle sajna och jag ville egentligen det också men laget var så jävla dåligt så jag ville bara hålla mig borta den säsongen. Nu förbereder jag mig för att förmodligen spela nästa säsong, säger Berglund i podcasten. "
Jag hade inte tagit i Patrik Berglund med tång ens om jag var sportchef i Västerås. Han gör ju inte det jättelätt för sig att framstå som sympatisk med allt annat som ligger bakom honom.
"– Västerås såg mig när jag tränade och frågade om jag vill träna med dem och gå på is så gjorde jag det i fyra månader. De ville att jag skulle sajna och jag ville egentligen det också men laget var så jävla dåligt så jag ville bara hålla mig borta den säsongen. Nu förbereder jag mig för att förmodligen spela nästa säsong, säger Berglund i podcasten. "
+ 4
Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Vad jag förstår så betalar bara förbundet försäkringen för nuvarande kontrakt enligt praxis medan Elias också vill ha sitt nästa kontrakt försäkrat. Vilket skulle kosta mellan 2-3 miljoner.
Sv: Apropå nånting...
Timrå är iaf en av klubbarna som följer regeln 👍
www.expressen.se/sport/hockey/shl/klubbarna-foljer-inte-regelverket-nu-agerar-forbundet/
www.expressen.se/sport/hockey/shl/klubbarna-foljer-inte-regelverket-nu-agerar-forbundet/
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Zäta75: ja nu lär man väl sitta och se skiten i a f men hade ju varit så jävla mkt mer intressant att se den där urvattnade turneringen med EP40 i laget. Är hans försäkring så pass dyr då han är en storstjärna som fortfarande är ung? Hur faan hade de råd att ha William Nylander i laget 2018 i s f?
Sv: Apropå nånting...
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/jlpbln/elias-pettersson-stoppas-fran-hockey-vm-forklaringen
Ingen EP i VM alltså, tråkigt, hade varit det enda roliga att titta på, typ.
Ingen EP i VM alltså, tråkigt, hade varit det enda roliga att titta på, typ.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
{9682}: Försök inte Ove. Vet nog hur en modoit fungerar. När ni börjar Oskarshamna er upp till en playin-plats, medan vi går sämre än förväntat, kommer gråtskrattgubbarna+foppasjälvgodheten ligga som ett töcken över Västernorrland.
+ 8
Sv: Apropå nånting...
{9682}: det är väl det som är problemet med vissa lag, ödmjukheten! Tycker mig se att Modo har kommit en bit på väg! Trilla inte dit igen bara, för då blir det HA!!!
+ 3
« Föregående · 2531880 · Nästa »