Apropå nånting...
« Föregående · 2532644 · Nästa » Till forumet
Sv: Apropå nånting...
Ser att Sundsvik och Wingerli lämnar Skellefteå.
Jag hade inte sagt nej till nån av dom.
Jag hade inte sagt nej till nån av dom.
+ 10
Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Uppskattar att dom tog med CHL även fast det är något som vi aldrig kommer att spela
+ 2
Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: Idén blir särskilt dålig i en arena som bara består av läktare byggd i trä.
+ 9
Sv: Apropå nånting...
Villervalla: ”huligan” är man det per automatik om man tänder pyroteknik?😅
+ 4
Sv: Apropå nånting...
{8179}: Man tackar absolut inte nej till en back på 187cm. Rörlig, snabb, fysisk och har en spel-iq på 150. Lägg till rightare på det så!
+ 9
Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Hoppas dock på nån som är mer komplett än Eronen, om det bara ska in en back till dvs.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Tråkigt att Dahlen inte blir uttagen till VM, men rätt väntat. Han var blek mot Norge senast. Lander verkar ha tackat nej till VM. Så blir nog bara Eronen med timråanknytning som spelar VM eventuellt.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
{8179}: Jag hoppas också lite på back faktiskt. Eronen är inte avskriven ännu vad det verkar.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Att fördela istiden lika mkt i 5 mot 5 och sprida ut scoring power över 3 kedjor kan jag eventuellt köpa så länge man hittar tydliga roller i special teams. Dvs en plats i PP ska inte inte vara nån jävla social verksamhet där alla ska få vara med och leka utan här vill jag verkligen se att man toppar upp och spelar ihop sig
+ 3
Sv: Apropå nånting...
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Dahlén - Lundin - Hållander
Wedin - Hanzl - Hartmann
Pettersson - Lander - Pääjärvi
Johansson - Värmhed - Andersson
Boyce
Lyytinen - Rindell
Strömberg - NY
Erixon - Forsmark
Svensson - Edfeldt
Hamrin nämnde det lite smått i podden nyss och jag har varit inne på det tidigare också. Att ha 3st första-kedjor kan vara ett framgångsrecept för Timrå tänker jag. Lika mycket speltid i 5v5.
Wedin - Hanzl - Hartmann
Pettersson - Lander - Pääjärvi
Johansson - Värmhed - Andersson
Boyce
Lyytinen - Rindell
Strömberg - NY
Erixon - Forsmark
Svensson - Edfeldt
Hamrin nämnde det lite smått i podden nyss och jag har varit inne på det tidigare också. Att ha 3st första-kedjor kan vara ett framgångsrecept för Timrå tänker jag. Lika mycket speltid i 5v5.
+ 14
Sv: Apropå nånting...
Djurgården har bjudit in denne på första parkett imorgon. Ska sitta bredvid Svedeakillen.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Det var väl iofs bara allsvensk final, dom skulle ju möta shl-lag om dom vann mot löven. Så nära som dom är nu har dom ju aldrig varit.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
{297}: Modos sportchef Henrik Gradin uttalar sig angående incidenten som enligt honom borde renderat i ett femminutersstraff istället för den 2:a som det nu blev. Ja, det kanske hade varit rimligt, men det spelar väl ingen roll när Modo ändå inte kan göra mål i powerplay.
+ 7
Sv: Apropå nånting...
{297}: Kallar det målsnöret när de varit i final tidigare. Men så här nära har de inte varit sen de åkte ner.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: Tror på en 7:e och avgörande match. Djurgården kan mycket väl ta det. Var en nyckelmatch igår. Ska Modo falla på målsnåret igen?
+ 4
Sv: Apropå nånting...
På fredag kommer DIF garanterat få med sig många PP. Det är deras tur nu. Ikväll såg deras PP riktigt vasst ut. Sedan tar de avgörandet i hägges kakburk utan problem.
+ 6
Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: Tycker det är svårt att värdera Bernhardts potential för SHL. Han har provat det förr och det gick inte så bra. Han kommer inte ha i närheten av lika mycket tid med pucken i SHL utan mer betoning blir på defensiven och där tycker jag inte han sticker ut. Ser honom som en budget-La Leggia med tveksamt psyke. Släppte han handskarna med Berglund där på slutet tex? Läge att riskera en avstängning inför match 6 när man har den roll han har?
+ 1
Sv: Apropå nånting...
{297}: Han har en jäkla förmåga att agera med ett lugn och skapa yta för sig själv. Jag har varit skeptisk till honom men det finns potential, han är bara 25.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
Puckat: Visst, men vad är det för typ av hockey. Du kan ha rätt å, men det får vi se till hösten.
Sv: Apropå nånting...
Puckat: Alldeles riktigt, Bernhardt är fullständigt dominant…i allsvenskan.
+ 8
Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: Bra att Karlin tar ut målvakten efter en timeout också, inte så att han ska vänta tills dom har tröttat ut gården i deras egna zon
Sv: Apropå nånting...
Märklig match, efter att MoDo gjorde 4-5 verkade som om dom nästan hela tiden var en man mindre för att någon var iväg och bytte och då lyckades DIF få ihop det igen.
MoDo gav bort den här matchen på alla juniormisstag.
MoDo gav bort den här matchen på alla juniormisstag.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: man kan ändå vara avundsjuk på den där ”vad som helst är möjligt”-känslan som Modo har, lite som den vi hade efter serien mot Karlskrona. Sen vaknar man upp till SHL’s bistra verklighet.
+ 1
« Föregående · 2532644 · Nästa »


