1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614788 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 3038386

Sv: Silly Season 2026-27
Har haft lite semester från skrivandet men jag känner att det började klia så in i helvetet i fingrarna just nu gällande övergången av Hartmann.

Enligt min stora höftning så skulle övergångsbeloppet ligga på mellan 500k-1,5milj. Hade Hartmann bråkat sig ur, så skulle beloppet vara det lägsta. Runt 500k. Men att vi ändå väntade 3 månader från det att Nubben sa att det kan vara en spelare som vill lämna, så tänker jag mig att vi kan ha varit i en relativt bra förhandling. Djurgården behövde rightare och Hartmann är en jäkligt bra sådan, där han dessutom visat bra spel i Tre Kronor. Ingen poängspelare men en otroligt bra rollspelare.
Många spekulerar i att han ligger på en lön mellan 100k-150k. Han hade högre än så. De uppgifter jag hade låg på runt 200k. Vi frigör en stor lönepost plus att vi får en slant över med utköpet.

Jag skulle snarare säga att vi har råd att ta in 1 eller 2 bra spelare i höst/vinter om det börjar gå knackigt. Enligt mig så är det här extremt bra för det innebär att vi har svängrum i budgeten framåt att röra oss med.
Visst, det hade varit klart roligare om vi nu gick för Wallinder, och det skulle vi kunna ha råd med också.

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 2026-27
DenRöda: Håller med i allt såklart. Men enligt Nubben så var ju delar av vinsten i affären redan allokerad på jänkarna.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.