Apropå nånting...
« Föregående · 2536239 · Nästa » Till forumet
Sv: Apropå nånting...
Hassan: Har ju försökt förklara för vilsna timråsupportrar här inne varför man ska hålla cykloperna på avstånd. Det hann väl gå nån minut efter slutsignalen innan dom började ramla in.
Ser man till själva klubben så visar dom sitt rätta ansikte direkt. Hinken i segerintervjun börjar med att sura över att ingen trodde dom var ett slutspelslag så att han bara fick det sagt, att han fick trycka till alla som inte trodde på dom. Sen när domarna ska tackas av så buar publiken ut dom. Samma domare som givit dom dubbelt så många PP som djurgården i matchserien. Sen sjunger man ”hata djurgården” när förlorarna ska tackas.
Klass!!
Ser man till själva klubben så visar dom sitt rätta ansikte direkt. Hinken i segerintervjun börjar med att sura över att ingen trodde dom var ett slutspelslag så att han bara fick det sagt, att han fick trycka till alla som inte trodde på dom. Sen när domarna ska tackas av så buar publiken ut dom. Samma domare som givit dom dubbelt så många PP som djurgården i matchserien. Sen sjunger man ”hata djurgården” när förlorarna ska tackas.
Klass!!
+ 23
Sv: Apropå nånting...
Matchserien mot Djurgården splittrade familjen Forsberg. Peter o Nicole flyttar isär.
Så kan det gå… det är bara sport säger en del. Jo men tjena 😜
Så kan det gå… det är bara sport säger en del. Jo men tjena 😜
+ 4
Sv: Apropå nånting...
Hassan: Vänta bara tills de iklätt sig Heart of Hockey kostymen igen. Då kan man tala om osköna supportrar.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Skönt ändå. Nolaskogsarna har varit SHL-klart i två minuter och är redan här och postar bilder på gamla skellefte-spelare och mopsar. Helt plötsligt är det som att jag har färdats tillbaka i tiden. Hade jag inte haft så förbannat ont i knäna hade jag trott att jag var 10 år yngre!
ps. Har vi kvar banderollen som hängdes på ÖAs redaktion för X antal år sen? Frågar åt en kompis
ps. Har vi kvar banderollen som hängdes på ÖAs redaktion för X antal år sen? Frågar åt en kompis
+ 9
Sv: Apropå nånting...
{297}: Jomen, det är väl så här man önskar att nästa presentation ska vara:
"Timrå IK hälsar Xxx Yyy välkommen.
Det är en spännande 3-vägsback med ett bra första, andra och fjärdepass. Xxx är rejäl framför eget mål och kan käka puck, mycket istid och risgrynsgröt.
Xxx är en stabil pjäs och bra såväl på som av isen och är aldrig under den."
Så om Kimmo, varsågod, det är bara att kontakta Xxx idag.
"Timrå IK hälsar Xxx Yyy välkommen.
Det är en spännande 3-vägsback med ett bra första, andra och fjärdepass. Xxx är rejäl framför eget mål och kan käka puck, mycket istid och risgrynsgröt.
Xxx är en stabil pjäs och bra såväl på som av isen och är aldrig under den."
Så om Kimmo, varsågod, det är bara att kontakta Xxx idag.
+ 16
Sv: Apropå nånting...
sargad: 3-vägsback är det defensiv, offensiv och extramålvakt du syftar på då? 😃
+ 7
Sv: Apropå nånting...
Nu när ett förväntad nyförvärv, Bernhar, blev inställt så hoppas jag Kimmo fixar en riktigt bra 3-vägsback i stället.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Fel. Varit en jävla massa Modoiter som klagat genom åren över att det har skrivits mycket om Timrå i ÖA. Både här och på twitter.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
Gurkan: Återigen, du postar en bild på en man som slår en annan man och sen kallar du mig ”slut i huvet”? Vad ska du jobba med lille vän? Vid tidpunkten då du pluggat klart så producerar AI en bättre slutprodukt än vad en människa någonsin kan göra och det du pluggat i 5 år för att lära dig har den lärt in på 1 sekund. Har hört att dom kommer behöva folk på golvet på BAE dock. Lycka till!
Det där högmodet dock, att du antar att andra har en lägre utbildning än dig eller att en högre utbildning är värt mer. Slipa bort det. Du kommer längre i livet med ödmjukhet.
Det där högmodet dock, att du antar att andra har en lägre utbildning än dig eller att en högre utbildning är värt mer. Slipa bort det. Du kommer längre i livet med ödmjukhet.
+ 6
Sv: Apropå nånting...
{297}: Åjo jag fattar vad du menade. Men du är ju helt slut i huvudet om du tror att AI kommer att ersätta rymdingenjörer inom våran livstid. Det är betydligt enklare att programmera robotar som ersätter alla busschaufförer eller till och med undersköterskor. Det är ingenjörer som programmerar AI i första början. Ditt lågutbildade jobb försvinner före mitt.
Sv: Apropå nånting...
dempa: ni vann helt välförtjänt och jag/vet precis hur det känns att slå hela skiten och gå upp. Det är en fantastisk känsla. Ut och fira nu och jag unnar er all glädje.
Det enda jag inte gör är att gratulera Modo hockey av anledningar som ältats tidigare. Men jag önskar DIG som individ och supporter en fantastisk kväll och en härlig sommar.
Det enda jag inte gör är att gratulera Modo hockey av anledningar som ältats tidigare. Men jag önskar DIG som individ och supporter en fantastisk kväll och en härlig sommar.
+ 12
Sv: Apropå nånting...
{297}: så är det absolut, vi kommer vara lillebror nästa säsong med tanke på
A) era hemvändare låg rätt i "ålder" och kunde komma hem och förstärka
B) vi är nykomling med mindre skattkista för det kommande året och har alldeles för många HA-mässiga spelare med kontrakt
MEN, om ni visste hur skönt det är att ha gått upp igen, brutit förbannelsen som Leksand la över oss och SLIPPA en silly där alla andra lag plockar sönder vårt lag och våra bästa spelare! ska mycket till för att vi inte lirar negativt kval om ett år, men det får vi ta då..
A) era hemvändare låg rätt i "ålder" och kunde komma hem och förstärka
B) vi är nykomling med mindre skattkista för det kommande året och har alldeles för många HA-mässiga spelare med kontrakt
MEN, om ni visste hur skönt det är att ha gått upp igen, brutit förbannelsen som Leksand la över oss och SLIPPA en silly där alla andra lag plockar sönder vårt lag och våra bästa spelare! ska mycket till för att vi inte lirar negativt kval om ett år, men det får vi ta då..
+ 11
Sv: Apropå nånting...
Gurkan: jag pratar så klart inte om var chatGPT är idag, jag pratar om var tekniken är när du pluggat klart. Du behöver kunna räkna ut bränsleförbrukningen i en mopphink, börja där.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
{297}: ChatGPT är ett verktyg, men oftast inte speciellt hjälpsamt såvida man inte håller på med grundkurser i typ Matlab. Blir det lite mer invecklat än så är det oanvändbart. ChatGPT kan knappast ta fram mätdata för bränsleförbrukningen i en ballistisk robot.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: det här kommer vara Modo mot oss till hösten. Dom förstår det bara inte ännu.
+ 7
Sv: Apropå nånting...
Gurkan: vem behöver avancerad matematik? Pluggar du något som chatGPT redan kan hantera? Lyckligtvis är du ju mitt i studierna. Knalla in till studievägledaren på tisdag, jag tror att dom behöver folk inom äldrevården.
Härligt att du drar intelligenskortet när du kommer hit och postar en bild av en man som slår en annan man i syfte att håna. Du kommer gå långt!
Härligt att du drar intelligenskortet när du kommer hit och postar en bild av en man som slår en annan man i syfte att håna. Du kommer gå långt!
+ 7
Sv: Apropå nånting...
Gurkan: det är så jäkla härligt att ni är här igen, det tog bara 7 år. Nu börjar det roliga igen.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
{297}: Intelligensnivån här alltså. 1. Du svarade ej på frågan, förmodligen för att du skäms över att du vet att du inte klarar av avancerad matematik.
2. När jag kommer i jobb kommer jag bidra mer till vårat "välfärdssamhälle" än dig.
3. Om det här är nivån på en fullvuxen man som har studerat i många "år", alltså att du förmodligen över 30, blir jag ganska orolig.
2. När jag kommer i jobb kommer jag bidra mer till vårat "välfärdssamhälle" än dig.
3. Om det här är nivån på en fullvuxen man som har studerat i många "år", alltså att du förmodligen över 30, blir jag ganska orolig.
Sv: Apropå nånting...
Gurkan: jag har studerat klart sedan länge och bidrar numera till allmännyttan genom att betala en massa skatt. Vad bidrar du med förutom klamydia och studieskulder? Haha!
Hälsa syrran din!
Hälsa syrran din!
+ 9
Sv: Apropå nånting...
{297}: Studerar civilingenjör i rymdteknik i Kiruna. Men bra försök. Vad studerar du själv?
Sv: Apropå nånting...
Gurkan: Vi vet att du gör det, ditt eviga komvuxgeni! Men det är bra att du kommer hit och visar alla vilsna timråiter vilka ni är 😅
+ 1
Sv: Apropå nånting...
{297}: Känns som om ni två, du och rytter, egentligen pratar om samma sak men med olika ord. Som "utomstående" tycks diskussionen kretsa om samma sak.
Ingen av er tycker att Modos topp håller för att bära ett lag. Båda säger det, men på olika sätt.
Själv tror jag att dom spelarna i alla fall är en grund. Precis som Timrås var sist vi gick upp. Modos problem kommer att vara "sen-på-marknaden-fenomenet". Det och att dom är nykomlingar. Gäller att man tittar utomlands och har en jävla massa flax med spetsen som ska in. Dessutom lär dom få betala för det. Vi fick in Hanzl och Rattie och torskade arton tusen matcher i rad ändå. Så det är en jävla uppförsbacke.
Jag tror att Modo får det sjukt svårt, kanske svårare än på många år med tanke på kvalitetshöjningen av SHL, att undvika sista platserna.
Drömscenariot i år är ju att Timrå spelar ner Oskars till plats 13 i sista omgångens allra sista minut (Timrå givetvis bättre placerad än i år) och väl där slår Modo ut dom. Därefter kan Modo få gå kräftgång i all evinnerlig tid.
Ingen av er tycker att Modos topp håller för att bära ett lag. Båda säger det, men på olika sätt.
Själv tror jag att dom spelarna i alla fall är en grund. Precis som Timrås var sist vi gick upp. Modos problem kommer att vara "sen-på-marknaden-fenomenet". Det och att dom är nykomlingar. Gäller att man tittar utomlands och har en jävla massa flax med spetsen som ska in. Dessutom lär dom få betala för det. Vi fick in Hanzl och Rattie och torskade arton tusen matcher i rad ändå. Så det är en jävla uppförsbacke.
Jag tror att Modo får det sjukt svårt, kanske svårare än på många år med tanke på kvalitetshöjningen av SHL, att undvika sista platserna.
Drömscenariot i år är ju att Timrå spelar ner Oskars till plats 13 i sista omgångens allra sista minut (Timrå givetvis bättre placerad än i år) och väl där slår Modo ut dom. Därefter kan Modo få gå kräftgång i all evinnerlig tid.
+ 11
Sv: Apropå nånting...
Erol Ateceae: För att fira kvällen presenterar jag MoDoliden i egen hög person för dig. =)
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Villervalla: medialt? .. bla bla.. bla....
Allt är bättre med att Modo klev upp.
.1. 4 intressanta derbyn. 2 fullsatt på.hemmplan...3 troligen 12 poäng ...4. Full medial bevakning ..osv osv ..
Djurgården är intetsägande skitlag .. publikt drar de inte nämnvärt med publik heller ..
Allt är bättre med att Modo klev upp.
.1. 4 intressanta derbyn. 2 fullsatt på.hemmplan...3 troligen 12 poäng ...4. Full medial bevakning ..osv osv ..
Djurgården är intetsägande skitlag .. publikt drar de inte nämnvärt med publik heller ..
+ 9
Sv: Apropå nånting...
{297}: Hatten av för MoDo-tränarna som gick runt på fullt manskap och lät många spela.
Det är där man hämtade kraften inför match 7.
Jurkyrkogården hade kollektiv soppatorsk och orkade helt enkelt inte ro hem det hela..
Det är där man hämtade kraften inför match 7.
Jurkyrkogården hade kollektiv soppatorsk och orkade helt enkelt inte ro hem det hela..
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Villervalla: folk har väl kort minne eller så har dom inte varit med tillräckligt länge för att minnas att dom har hejat på samma modoiter nu i slutspelet som pissade på oss när vi höll på att gå under. Men modoiterna kommer påminna oss om det igen, deras högmod slår aldrig fel.
+ 5
Sv: Apropå nånting...
{297}: Tråkigt att det gör dig upprörd, men det är bäst att vi lämnar frågan för det här kommer inte leda någon vart.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
{297}: Jag förstår inte detta, så många här som gillar att Modo går upp till SHL. Det fina inget gått i det från Timrås sida. Medialt har redan Modo ätit upp Timrå, syndens ju redan ikväll i Sundsvalls Tidning. Nä fy fan. Jag tror inte ÖS hade de artiklarna när Timrå gick upp.
Sv: Apropå nånting...
derbyn till hösten 💥
modo får nog värva en hel drös spelare
annars ere tack i hej i shl
modo får nog värva en hel drös spelare
annars ere tack i hej i shl
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Erol Ateceae: jag hatar inte Modo. Jag tycker dina kärleksförklaringar till en klubb som hatar din klubb är pinsam.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
{297}: Enbart för att någon inte delar din syn på saken behöver det inte innebära att de inte förstår vad du tycker.
Du gillar att hata MoDo.
Jag tycker att det är ett lite pinsamt upplägg.
Du gillar att hata MoDo.
Jag tycker att det är ett lite pinsamt upplägg.
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Vargher85: han var bra med att få ihop gruppen. Och vi var bra i anfallszon, sånt räcker långt i HA. Och så en bra målvakt förstås!
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Erol Ateceae: jag beklagar att du inte förstår begreppet ”rival” och dess implikationer.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Erol Ateceae: fan vilken lättnad ändå! Att du vet vilket lag du ska heja på till hösten, redan nu, menar jag.
« Föregående · 2536239 · Nästa »



