1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615014 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...


Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Gillar din humor. Det räcker långt!

Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Right on target!! hahaa

Sv: Apropå nånting...
Costanza: Jag kan bli din Gode Man om du vill.

Sv: Apropå nånting...
Costanza: är man stark måste man vara snäll!

Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Men Kullis, trodde att vi kunde bli polare.

Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Jo det var lite som när Aftonbladet anställde Dick Axelsson..

Sv: Apropå nånting...
Costanza: Jag tror mest det beror på att vi tycker synd om dig.
Lite samma läge som att Ica låter den lokala byfånen gå och äta upp godiset som ramlat ner på golvet på smågodisavdelningen.

;-)

Sv: Apropå nånting...
{469}: Jag gillar dig! Jag tycker om många här på forumet. Kanske därför ingen stänger av mig.

Sv: Apropå nånting...
{469}: Daggen är det sämsta som hänt svensk hockey! Speldum och totalt ointressant att lyssna på.

Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Tror nog Daggen störde sig på att Lövenspelaren satt på bänken och såg för skön ut och var värd behandlingen.

Sv: Apropå nånting...
{469}: mmmhm!

Till skillnad mot där man var senast så förtjänar laget att få det där trycket imorgon!

Fan jag hoppas att vi lyckas bjuda till med inramningen värdig ett m0d0 derby!

Hårt jävla jobb!

Snygga jävla mål!

Gärna en ny nolla!

Och självklart! Inga jävla PP:n

Hehe!

Sv: Apropå nånting...
{469}: Hahaha, Daggen är ju ett pucko!
Klasen hugger lövespelaren med klubban. Solklar femma! Max en tvåa säger Daggen.
Ta bort karln, orkar inte höra hans röst.

Sv: Apropå nånting...
Costanza: Jag har ju sagt det innan. JFK är inte bra för dig. Tarasov däremot är en trevlig prick. 😉

Sv: Apropå nånting...
{469}: Jag gillar JFK. Han kommer köra Puffe, Brett, Tarasov och mig till Karlstad.

Sv: Apropå nånting...
Söderöver: Ja, man har ju lite bättre feeling på förhand nu när vi börjat tugga igång, än inför det senaste derbyt.

Det K A N gå! Hoppas på magisk inramning återigen, så står Sampo Ranta återigen där och prisar stämningen. Inget slår atmosfären i en Plywoodarena. 😎

Hoppas förövrigt att JFK inte behöver stå och klaga på domarna. Vi vill inte ha några PPn ändå. 😂😬

Sv: Apropå nånting...
{469}: äh… det är alltid domarna som felat där ju…

Jag hoppas att ett taggat Timrå med lite hemmaplans stolthet kommer ut på isen i morgon och går hårt för 3 pinnar!

Sv: Apropå nånting...
Costanza: Lyckas vi vinna så väntar jag med spänning på JFKs lista med 10 olika bortförklaringar där inget av dem landar i att det var Timrå som var bra. 😉

Ja eller de 9 kvarvarande bortförklaringarna efter dåliga domare givetvis.

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: nä… han är visst en brunkare som hamnar fel ibland… kan agera lite väl odisciplinerat i närkamperna och skulle av lotterinämnden kallas återfallsförbrytare…

Kan fixa momentum i matcher men… topp 6 i SHL lag… nja inte än.

Sv: Apropå nånting...
Zäta75: ja det blir säker knorr på tillställningen!😄

Sv: Apropå nånting...
Costanza: Ni kommer att bli helstekta. Välkomna!

Sv: Apropå nånting...
Torines <3
Uppladdat:

500x0-img1440_0.jpeg


Sv: Apropå nånting...
Costanza: jag det blir en flott tillställning!🤣

Sv: Apropå nånting...
{469}: Blir det grisfest på torsdag? Vi har bara välkammade lirare tyvärr.

Sv: Apropå nånting...
Costanza: Försök inte här nu. Vi förlorar, kampen är redan avgjord på förhand. Ni har större prisskåp.

Får vi handikapp och börja matchen med 3-0 då?

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Ni är bättre än MoDo. Även George måste nu erkänna detta.

Sv: Apropå nånting...
Costanza: Tja, det räckte ju inte till senast vi möttes

Sv: Apropå nånting...
Meduza: Ja. TIK är alldeles för bra.

Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: VI ÄR TAGGAD!

Sv: Apropå nånting...
Costanza: Har du redan kastat in handduken!?😂

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Jobbigt att behöva möta mina Alnö-släktingarnas favoritlag när det nu verkar gå bra för Medelpad. Samtidigt kan jag ta det 100 % om ni är bättre. Nya tag mot Skåne.

Sv: Apropå nånting...
Yetman målskytt för Mora. Yetman.....det namnet väcker goa känslor.

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Sorry för "er". Såg fel på inläggsskribent 😅

Sv: Apropå nånting...
Söderöver: Walli!?😂

Sv: Apropå nånting...
Söderöver: Walli? Er topp 6 forward?

Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: just så! Walli kommer köra över Eronen imorgon.

Och då vill jag se ett lag som står upp för den lilla finska kämpen!

Sv: Apropå nånting...
Tagga till, tagga till… tagga tagga tagga till… Nu taggar vi till.

Sv: Apropå nånting...
För er med Aftonbladet plus finns en lite längre intervju med Didde på ABs hemsida.

Sv: Apropå nånting...
Jag har en vuxen ståplats till övers mot modo på torsdag, om det är någon som behöver. Pris som vanligt.

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Dags för Karlstadtöserna igen då! Vi vann senast i Karlstad. Kan vi göra det igen? Det blir inte lätt poäng är en bonus. Därför kan vi spela avslappnat och med lite flyt och bra målvaktsspel kan det gå vägen. Hoppas de inte tänker för mycket på derbyt på torsdag bara.

Lyytinen bör vara ca 4v från spel nu. Det närmar sig!

Sv: Apropå nånting...
Skrällen - Timrå
Efter Dahléns historiska fullträff mot Frölunda (6-2) har Timrå fått islossning och senaste gången “Ante” Karlssons” gäng besökte Karlstad blev det tre poäng. Ett mänskligt och överstreckat FBK ska fällas!

Sportbladets tips, Snacka om Jinx! :)

Sv: Apropå nånting...
Costanza:

Tackar själv. Det visar sig på torsdag vilka som är bäst.

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Tackar. Ni är bättre än oss.

Sv: Apropå nånting...
Costanza:

Må så vara men MIF är tyvärr dåliga på riktigt. Kan inte se att man gör en uppryckning likt fjolårets. Önskar er lycka till förutom i våra derbyn.

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Tack Hemp, men SHL är en jobbig liga för MoDo har vi upptäckt nyligen när alla lärt sig hur Ö-vik lirar.

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne:

Jämför man det jag såg av MIF i arenan i lördags med det jag såg av OIK på TV lite senare får Malmö det svårt att hänga kvar ännu en säsong. Lågvattenmärket var när man bjöd på 0-3 direkt efter att ha kommit undan med ett tveksamt underkänt mål. Sedan bjöd man även på 0-4 i tom kasse och då lämnade jag min fantastiskt fina plats (starkt reducerat pris i och med Ishockeyns dag). MoDo kan antagligen känna sig rätt lugna vad gäller att undvika kval.

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Ni TIKare kan vara lugna. Finns väl ingen jävel som vill jävlas med Timrå.

Sv: Apropå nånting...
Costanza: jo men er räddning kan vara att minst 2 lag bakom er är ännu "sämre". Personligen har jag svårt att se hur MIF och OINK ska undvika kval.
HV kan mkt väl köpa sig fria från kval. Som nykomling måste man tyvärr nöja sig med att hänga kvar. Och inte bara 1 säsong utan kanske rentav 2-3 säsonger innan man etablerat sig.
När vi nyss hade ett gäng förluster så började ju kvalspöket skrämma skiten ur en direkt.

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: TIK har gjort det jävligt bra. Lyytinen är självklart viktig. Tror ändå att ni tuggar er lätt till en bra plats i SHL och ett slutspel. Vi får det tuffare...

Sv: Apropå nånting...
Costanza: på papper har vi helt klart ett top6 lag. Forwards sidan saknar en "gris" men i övrigt grymt meriterad och välbyggd. Målvakterna är starka men backsidan är tunn aningen felbyggd. Det största problemet har dock varit alla skador på backsidan som troligen gjort att vi inte fått allt kunnande på papper att avspelga sig på isen. Ante-gate kan ha bidragit men backskadorna är nog det största felet. Blir intressant att se de närmaste fem matcherna om vi har en uppåtgående trend eller om vi faller tillbaka i gamla synder. Att få tillbaka Lyytinen vore grymt skönt.

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Hockey är fantastiskt! Ni har en bra trupp!

« · 2636331 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...