Apropå nånting...
« Föregående · 2523414 · Nästa » Till forumet
Sv: Apropå nånting...
Olle Liss: Halloran? Osynlig?? Han har gjort 11 poäng delad andra plats med Liam Öhgren. Han har varit allt annat är osynlig nu i slutspelet.
+ 6
Sv: Apropå nånting...
JoJo2613: Tänkte på när han spelade i Timrå, men du har rätt han har gjort det bättre nu på slutet i HA. DIF har dock en helt annan kvalitet på spelarna.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Inte utan att DIF får hållas som favoriter inför den här finalen. Lagmaskinen DIF har kommit igång på allvar, inramningen med denna ljudkuliss i ett fullsatt Hovet är rent mäktig och nu är man förstås fulla av självförtroende efter att till slut ha utmanövrerat ett svårspelat och väl kämpande Löven. Skönt att dessutom få avgöra på hemmaplan och att därmed slippa åka ända till Umeå för match 7.
Medan MoDo har vilat och vilat och vilat… Men jag hoppas att de överraskar och tar hem finalen ändå. Hade varit coolt om de ”chockade” hockey-Sverige nu när allt känns upplagt för Stockholms Stolthet.
Medan MoDo har vilat och vilat och vilat… Men jag hoppas att de överraskar och tar hem finalen ändå. Hade varit coolt om de ”chockade” hockey-Sverige nu när allt känns upplagt för Stockholms Stolthet.
+ 6
Sv: Apropå nånting...
mattias - 74:
Oj...helt nytt för mig med.
Men försöker dom försvara det där med att det är en bedöminingsfråga så måste dom göra ett bättre jobb med att likrikta bedömningsnivåerna för domarna.
Det där hade varit avblåsning 99 gånger av 100 i Elitserien..
Oj...helt nytt för mig med.
Men försöker dom försvara det där med att det är en bedöminingsfråga så måste dom göra ett bättre jobb med att likrikta bedömningsnivåerna för domarna.
Det där hade varit avblåsning 99 gånger av 100 i Elitserien..
+ 6
Sv: Apropå nånting...
Horace76c: Problemet är ju att de släpper liknande situationer under spelet. Klart du får en betydligt större fördel om du greppar pucken framför mål och försöker slänga den till bladet för att slå in pucken.
Har inte egentligen sett någon anledning tidigare men som någon var inne på igår kanske inte längre skulle få spela pucken medvetet med handen. Skulle gjort spelet ganska mycket mer intressant. I alla fall till man lärt sig att hantera det.
En annan reflektion gällande tekningen till 3-2, om pucken träffar tekningspunkten är tekningssläppet korrekt utfört. Men det är en otroligt stor skillnad om man som vid 3-2 släpper den 2 cm från anfallande lags kant på tekningspunkten. Lövenspelren har inte en chans att ens klara oavgjort i tekningen.
Lätt för en LD att påverka tekningsutfallet beroende på vart han kastar pucken(inte för jag tror någon skulle göra det) eller som nu att det blir mål vid ett extremt utfall åt något håll. Kanske tekningspunkten borde vara mindre?
Har inte egentligen sett någon anledning tidigare men som någon var inne på igår kanske inte längre skulle få spela pucken medvetet med handen. Skulle gjort spelet ganska mycket mer intressant. I alla fall till man lärt sig att hantera det.
En annan reflektion gällande tekningen till 3-2, om pucken träffar tekningspunkten är tekningssläppet korrekt utfört. Men det är en otroligt stor skillnad om man som vid 3-2 släpper den 2 cm från anfallande lags kant på tekningspunkten. Lövenspelren har inte en chans att ens klara oavgjort i tekningen.
Lätt för en LD att påverka tekningsutfallet beroende på vart han kastar pucken(inte för jag tror någon skulle göra det) eller som nu att det blir mål vid ett extremt utfall åt något håll. Kanske tekningspunkten borde vara mindre?
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Tycho: Så Walli till Djurgården om dom går upp. Man valde att gå vidare utan honom trots långt gångna förhandlingar.
Kapanen har nog hittat ersättaren redan. Därav det tidigare släppet.
Kapanen har nog hittat ersättaren redan. Därav det tidigare släppet.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Som jag trodde men andra tvivlade. Grabben vill hem till Stockholm.
Sa Madhawk det i podden, att det var Timrå som gick vidare?
Sa Madhawk det i podden, att det var Timrå som gick vidare?
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Var det inte så att Timrå hade lagt ett bud på bordet? Grabben kanske inte var nöjd med de o ville ha mer och då kanske Kapanen valde att gå vidare
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Har inte lyssnat ännu. Läste artikeln. Men som jag förstod det från flera håll så ska det ha förhandlats rätt mycket och det var väldigt nära att han skrev på ett nytt kontrakt. Men i slutändan ska Kapanen ha lagt ner förhandlingarna helt och tackat av honom. För att han är klar för Djurgården är bara om dom går upp. Timrå ska ha varit det andra alternativet om dom inte gick upp.
Det kan också ha varit ett alternativ till varför Kapanen lagt ner allt.
Det kan också ha varit ett alternativ till varför Kapanen lagt ner allt.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
DenRöda: står klubbar på kö om inte Djurgården går upp? Om Timtå var 2a alt. så förstår jag Kimmo.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Instämmer i att Dif nog får hållas som favoriter. De gjorde en rätt svag grundserie men i slutspelet har de gamla gubbarna Krüger, Brodin, Klasen etc. växlat upp. Sedan tycker jag Öhgren och Östlund tar för sig jävligt bra. Lekkerimäki däremot har väl inte haft den utveckling man trodde.
Den stora frågan är väl ändå vad man ska hålla på?
Om Modo går upp får vi derbyn men inte Bernie
Om Dif går upp kan ju vi TIK 08or se lite matcher men tyvärr med Walli i fel lag
Eftersom vi framgent kommer vara ett topplag så bryr jag mig inte lika mkt om vilka som härjar i botten av tabellen... skojar bara, eller?
Den stora frågan är väl ändå vad man ska hålla på?
Om Modo går upp får vi derbyn men inte Bernie
Om Dif går upp kan ju vi TIK 08or se lite matcher men tyvärr med Walli i fel lag
Eftersom vi framgent kommer vara ett topplag så bryr jag mig inte lika mkt om vilka som härjar i botten av tabellen... skojar bara, eller?
+ 5
Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Artikeln om Walli i expressen.
Tråkigt för Walli har alltid varit en av mina favoriter med stenhårt jobb och bra skridskoåkning. Har nog aldrig sett en spelare i SHL som kunnat checka fast motståndarna i egen zon så effektivt och så snabbt komma ner på dom med intensiv skridskoåkning och press. Jag gillade det jättemycket. Men nu är det slut. Önskar honom lycka till vart han än går och hoppas att vi hittar en minst lika bra ersättare.
Tråkigt för Walli har alltid varit en av mina favoriter med stenhårt jobb och bra skridskoåkning. Har nog aldrig sett en spelare i SHL som kunnat checka fast motståndarna i egen zon så effektivt och så snabbt komma ner på dom med intensiv skridskoåkning och press. Jag gillade det jättemycket. Men nu är det slut. Önskar honom lycka till vart han än går och hoppas att vi hittar en minst lika bra ersättare.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Zäta75: helt rätt av Kapanen! Man kan inte sitta med mössan i hand och vänta på hur det går för andra lag! Endera spelar han för oss eller så för djurgårn, oavsett serie!
+ 8
Sv: Apropå nånting...
Zäta75: ja han har tjänat klubben väl och är en spelare jag personligen gillar. Önskar honom lycka till i dif
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Nej det räcker med att vi sitter med mössan i hand vad gäller Bingo Berra!
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Precis! Jag tycker att det är lite ryggradslöst! Bestäm dig och stå för ditt beslut! Håller man på och velar visar det bara på dålig karaktär!
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Hade hellre hoppats att Kapanen hade satt hårt mot hårt vad gäller Bernhardt. Nu är det väl iofs att han har kontrakt med Modo som gäller vid SHL avancemang son ställer till det. Annars hade han nog varit klar redan vid det här laget.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Tycker det finns likheter mellan Walli och Johan Persson. Persson kanske var bättre på att stjäla puckar och en offensiv uppsida som kanske kom fram mer i Mora.
Rankar nog Persson högre i presspelet tillsammans med det andra.
Rankar nog Persson högre i presspelet tillsammans med det andra.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Ser inte bra ut för Hudik idag. 3-1 Nybro samt ganska uselt spel av HHC i första
Sv: Apropå nånting...
Danmark kör alltså dubbel tygtejpslager för att täcka över felaktigt namn på sin andremålvakt, hög klass!
JJ håller nollan efter 2 perioder
JJ håller nollan efter 2 perioder
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Johansson med första nollan ja!
Och den fina Timråloggan på hjälmen 😍
Snacka om perfekt inramning👌🏽
Och den fina Timråloggan på hjälmen 😍
Snacka om perfekt inramning👌🏽
+ 10
Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: JJ blev såklart utnämnd till den bästa svenska spelaren också
Edit: Felaktig information, det var FBKs Johansson som blev utnämnd till den bästa svenska spelaren
Edit: Felaktig information, det var FBKs Johansson som blev utnämnd till den bästa svenska spelaren
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Niikeliito: Nä jag tror fakstigt Kalmar. Har 3 hemmamatcher Nybro Hudrik Väsby o Piteå borta!
« Föregående · 2523414 · Nästa »