1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614961 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...


Sv: Apropå nånting...
Solklart mål. Jag tycker synd om domarna som ska döma på Hovet nästa match om nu Modo går och vinner denna match också.

Sv: Apropå nånting...
{297}: Jag är lika förvirrad som dig, och har varit det ett tag.

Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Tycker att Bernhardt är bland de bästa på plan. Genialisk flip in framför mål. Tror han kan göra succe i Timrå

Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Tycker han är helt osynlig förutom när han står helt still på blå under PP och får iväg några skott. Och var extremt nära att ge bort matchen sista 15 sek, slår ett pass framför eget mål, hjärnsläpp.

Sv: Apropå nånting...
{297}: va? Enligt nya regeln får man ju styra, vinkla in pucken med skridskon, knappast en tydlig sparkrörelse!

Sv: Apropå nånting...
Kulltorp:

Märkligt man inte vill ha derbyn. Är väl roligare att kampas med antagonisterna på planen än att spela i olika serier. Varför ska man annars hålla på?

Sv: Apropå nånting...
Hm, var det inte domaren och situtationsrummet som ville ha upp Djurgården.

Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Hade varit spännande att se Bernhardt och Lyytinen tillsammans. Två spelande backar…

Sv: Apropå nånting...
The great one: Jag tror SAIK är nöjda med att ha Löven i allsvenskan

Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: det ska alltså vara en ”pendlande sparkrörelse”? Men då kan man ju ta bort regeln helt och hållet och tillåta alla sparkmål för modospelaren avser ju att sparka in den där pucken när han inte kan ta den med klubban.

Sv: Apropå nånting...
Bee: Absolut, om man gillar lyteskomik.

Förbluffad över hur låg klass det är på hockeyn. Trodde topplagen i Allsvenskan åtminstone hade lite struktur och nån form av tanke med sitt spel.

Och efter att ha sett Bernhardt i några matcher kan jag konstatera att jag hoppas MoDo vinner. Har inte utvecklats en centimeter sen han var i Växjö för ett gäng år sedan.

Med detta sagt, var finalen igår inget att hänga i julgranen. Men satan i gatan vilken kvalitetsskillnad det är på lagen i finalserierna.

Sv: Apropå nånting...
The great one: exakt så känner jag också. Finns inget bättre än att slå modo på planen. Att sitta och kaxa att vi spelar i en högre serie är kul, men lika spännande som att modo prata om sina forntida prestationer. Ge oss riktiga derbyn där man kan älska att verkligen hata motståndarlaget! Det är det jag vill ha!

Sv: Apropå nånting...
{297}: vet du hur fotbollsspelare "sparkar boll"? Där kan man snacka distinkta sparkrörelser.

Sv: Apropå nånting...
Dessa styrningar är ju helt ok nu, men tycker om man har denna regel att man får styra på detta viset kan man få sparka pucken också. Slipper man ringa på dessa situationer.

Sv: Apropå nånting...
{297}: Han går ju till och med ner på knä och skjuter iväg benet mot pucken, då kan man kalla alla lösa skott framför mål för styrningar framöver.

Sv: Apropå nånting...
Rallarn: ...benet med pucken...? 🤪

Sv: Apropå nånting...
erathoo: mot skulle det såklart stå.

Sv: Apropå nånting...
Timrå4ever: "men tycker om man har denna regel att man får styra på detta viset kan man få sparka pucken också. Slipper man ringa på dessa situationer."

Du ser inget problem med att sparka med en skridsko med vassa skenor rakt fram i en sparkrörelse?

Sv: Apropå nånting...
Fan Kalmar vann i övertid mot Hudik 4-3

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Det är bara att godkänna alla sparkmål. Modospelaren sparkar/styr pucken med avsikt och pucken genereras kraft men det är ingen ”pendlande sparkrörelse”. Blir bara löjligt att klyva hår. Tillåt nickar också när vi ändå håller på. Lyckas du med konststycket att nicka en puck i mål ska det godkännas.

Sv: Apropå nånting...
Rallarn: Han missar ju pucken med klubban. Och att spelare går ner på knä sådär för att skjuta görs redan och har gjorts i 75-80 år. Vem minns inte Mike Bossy?

Sv: Apropå nånting...
Rallarn: Jag tycker också hela situationen ser märklig ut. Han hjälper ju uppenbarligen till med rörelsen framåt med skridskon. Jag fattar inte hur det går att döma mål där, alls.

Sv: Apropå nånting...
Rallarn: fattade det, jädra autocorrect...😎👍

Sv: Apropå nånting...
{297}: Det är solklart en bredsida han slår in pucken med. Det är en rörelse mot pucken.
Men om regeln är att det måste vara en vristspark ala Zlatan så är det ju mål.

Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: Hudiksvall leder tabellen på samma poäng som tvåan Nybro, på bättre målskillnad. Två matcher kvar att spela. Såväl Hudik som Nybro möter lag som inte har ett skit att spela för.

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Problemet är dock vilka Nybro möter och vilka Hudik möter.

Nybro möter Troja borta och avslutar det hela med en hemma match mot Piteå medans Hudik får möta Väsby och Troja

Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: Nybban ä i förarsäte tyvärr å Kalma outsider

Sv: Apropå nånting...
Tycker att Södergran i Mordor ser jäkligt intressant ut. Stor, teknisk, distinkt, bra driv, hårda pass

Sv: Apropå nånting...
Håkkybåkky: Berg verkar också helt okej den här matchen. Men är verkligen noll insatt i modos tidigare matcher så kanske bara är just nu han ser bra ut.

Sv: Apropå nånting...
Håkkybåkky: Bra ersättare till Walli. Men han lär gå till LHC som jag tror är hans moderklubb

Sv: Apropå nånting...
PP för Djuuuu

Sv: Apropå nånting...
Karlin ser ut som den felande länken mellan GW och Marcus Birro.

Sv: Apropå nånting...
erathoo: aj klantigt Woods, blir tufft nu

Sv: Apropå nånting...
Där vann Djur

Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: Könsorgan.

Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: kastar Foppa programmet nu?

Sv: Apropå nånting...
Heyerdal: Woods har väl sitt SHL kontrakt klart.

Sv: Apropå nånting...
Håkkybåkky: fattar inte domarnivån. Det är en väldigt svag utvisning som Woods åker på, det är ändå förlängning och man tar den fasthållningen? Tycker domarnivån överlag är på tok för petig, det är fan final. Låt lagen spela.

Sv: Apropå nånting...
Synct: nja tror inte det skulle bli något problem.

Sv: Apropå nånting...
Yeesssss djurgården!

Sv: Apropå nånting...
{9037}: Själafrid!!

Sv: Apropå nånting...
{297}: ja det är Stoppel nivå på utvisningarna ikväll

Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: Har svårt att se att Woods kommer spela en enda minut i Skellefteå.

Sv: Apropå nånting...
Hade Modo skjutit i PP så hade dem säkerligen vunnit

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Modo kan ju inte klaga på domarna, har dom 12-13 PP på två matcher nu och gör ett sparkmål? 6 PP i denna match varav 2-3 var svaga bedömningar från domarna för att vara en finalserie. Modo faller på egen ineffektivitet. Nu blir det svettigt på hovet.

Nä sparkmålet var inte ens PP ser jag nu.

Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: Våga skjuta tufft att göra mål

Sv: Apropå nånting...
{297}: And justice would be done.

Sv: Apropå nånting...
{297}: Modo skulle ju eventuellt kunna prova att INTE dra en diagonalare i PP. Åtminstone en gång i alla fall.

Maken till lättläst PP.

Sv: Apropå nånting...
{9037}: Där förlorade Fjällröven. De måste nog absolut ta minst 1 av de 2 bortamatcherna nu som Löven gjorde. Frågan är om det ens räcker.

Stalltipset är att detta går till 6 eller 7 matcher

Sv: Apropå nånting...
{297}: jag såg inte hela matchen men det var en väldigt billig utvisning på Folin och sedan en billig utv på Woods i OT.

Matchen avgörs dock på att Modo inte tillvaratar sina PP och sumpar dessutom mkt bra chanser. Kan de bli lite effektivare i sina lägen så känns de faktiskt som det starkare laget om man summerar dessa 2 matcher spelmässigt

« · 2526792 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer