Apropå nånting...
« Föregående · 2527108 · Nästa » Till forumet
Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Fattar inte det där riktigt. Organisationen måste väl ändå boka upp utbetald lön oavsett var pengarna kommer ifrån. Eller är Dahlén potentiellt anställd av den externa finansiären?
Denna undran med full ödmjukhet för att jag kan missförstå hur Expressen fått tag i dessa siffror.
Denna undran med full ödmjukhet för att jag kan missförstå hur Expressen fått tag i dessa siffror.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Ja herregud, INGEN tror väl på allvar att Växjö och Skellefteå har de lägsta spelarlönerna i SHL???
De löser det på annat sätt, pensionspengar, via företag vad vet jag? Men de döljer det såklart.
De löser det på annat sätt, pensionspengar, via företag vad vet jag? Men de döljer det såklart.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Madhawk hade ju inte ens info om att det är Växjö och Skellefteå som är i botten av spelarbudget. Han skrev själv på Twitter att det bara är hans egna spekuleringar.
Lagen har tydligen själva "anonymt" meddelat vilken spelarbudget de har.
Jag själv har svårt att tror att Växjö och Skellefteå ligger i absoluta botten vad gäller löner.
Lagen har tydligen själva "anonymt" meddelat vilken spelarbudget de har.
Jag själv har svårt att tror att Växjö och Skellefteå ligger i absoluta botten vad gäller löner.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: ja pensionspengar eller bonusar eller what ever. SAIK å Plastsjö har INTE de billigaste spelartrupperna när ALLT summeras
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Usel silly. Dålig hockey i båda finalerna.
Det här kommer att bli den längsta o tråkigaste väntan på år o dar till nästa säsong.
Det här kommer att bli den längsta o tråkigaste väntan på år o dar till nästa säsong.
+ 7
Sv: Apropå nånting...
{9908}: Oavsett finansiering så kommer lönen att belasta laget man spelar för, något annat finns inte. Man är anställd av klubben, och lönen kommer därifrån.
Därmot så kan man ju trolla med vad som definieras som lön vs bonus vilket kan påverka expressens sammanställning. Men oavsett vad landar hela den kostnaden hos arbetsgivaren
Därmot så kan man ju trolla med vad som definieras som lön vs bonus vilket kan påverka expressens sammanställning. Men oavsett vad landar hela den kostnaden hos arbetsgivaren
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Intressant att han valt de tre klubbar med lägst publiksnitt som också har billigast trupp. Tror förvisso Oskarshamn har rätt så billig trupp och kanske den billigaste, men SAIK och Växjö kan mycket väl ligga någonstans i mitten kring 50 miljoner.
HV en av de dyraste trupperna är väl en lågoddsare, med tanke på hur mycket de ändrade om under säsongen. Dock skiljer det ju inte så mycket mellan de olika "topplagen" med dyrast trupp. Hade trott skillnaden skulle vara större faktiskt.
HV en av de dyraste trupperna är väl en lågoddsare, med tanke på hur mycket de ändrade om under säsongen. Dock skiljer det ju inte så mycket mellan de olika "topplagen" med dyrast trupp. Hade trott skillnaden skulle vara större faktiskt.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: Ja men Rangers dängde ju i a f Devils med 5-1 i natt. Och Leafs lär ju ryka direkt i 8-delen... i vanlig ordning.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Men ska vi säga så här, att ni andra bevakar håkkybåkkymatchen mellan Värnamo och Skillingaryd så går jag till Arenan här i stan och tittar på RIKTIGA spelare som Jonte och Jacke? Ok?
+ 1
Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Nu är ju den stora frågan, ska jag måla något och titta på när färgen torkat eller kolla Växjö-Skellefteå eller Sverige -Norge, alla verkar lika intressant.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Du kan måla imorgon , då spelar växjö . Norge är bara bra i sporter där man har skidor på fötterna
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Annars visar C More första matchen i den Finska Hockeyfinalen just nu.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Två dagar för Mordor också. Kanske är för att dom byter arena nu inför match 3 & 4?
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Andersson: Just ja, vi får vila idag. Det var ju först imorgon de spelar final, Jo så intressant är det så man till och med inte har koll på vilken dag de spelar.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Nåja, vi får väl trösta oss med en landskamp mellan Sverige och Norge, med både Jacke Johansson och Jonte Dahlén. SVT2 kl. 19.00👍
+ 5
Sv: Apropå nånting...
{9566}: Kommer ju inte hända. Jag gissar att man matchar Jacke i matchen imorgon.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Härenstam är inte mycket bättre. Hans stora intresse är att med exakthet uttala alla spelares namn oavsett var dom kommer ifrån. Gärna vilken klubb som är moderklubb också. Allt av ointresse det ska fram.
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Är det nån som vet varför Marcus Sörensen är med i 3 kr för?
Totalt urusel varje gång jag ser honom.
Vad är hans skills? Kan nån vänlig själ berätta det för mig?
Totalt urusel varje gång jag ser honom.
Vad är hans skills? Kan nån vänlig själ berätta det för mig?
+ 4
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Karlqvist är bra grym dragning och framspelning till 3-2. Kanske kan han och Dahlen ta vm platser. Beror på hur många NHL spelare som kommer. Elias tillsammans med Dahlen vill man ju se 😍
+ 9
Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: Sörensen är bra på att inte markera i egen zon i alla fall. 3-3.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Norge kvitterar med några få sekunder kvar när Sverige kunde dumpat pucken, fan vad dåligt. 🤣🤣🤣
Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: Sörensen är en sån unik spelare som ingen gillar att möta och ingen vill ha i sitt lag.
+ 8
Sv: Apropå nånting...
Vilgotczky: Sörensen kanske gjorde det med flit. Undercover norrman? Hans efternamn klingar ju lite norskt i alla fall(eller danskt om det inte varit för stavningen)
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Räcker att prata skit om honom nu, men han var inge bra när vi mötte DIF
I förra vårens matcher.
I förra vårens matcher.
Sv: Apropå nånting...
Frölunda släpper en del intressanta spelare, bla Jacob Nilsson och Filip Johansson.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Jaha, ännu en kväll utan hockey att se fram emot. Börjar få abstinens, hur fan ska man klara sommaren? 😳
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Timrå4ever: vore ju en mardröm. Alla vet att vi suger de säsonger han spelar nån annanstans
« Föregående · 2527108 · Nästa »