Apropå nånting...
« Föregående · 2530489 · Nästa » Till forumet
Sv: Apropå nånting...
Tycho: MrMadhawk har ingenting om Timrå. Hans källor försvann med Nubben. Numera får han scoops från lokaltidningen när det kommer från Timrå.
Ros har en källa i Timrå fortfarande. Så det är sportbladet vi ska gå efter om vi ska ha silly från Timrå.
Ros har en källa i Timrå fortfarande. Så det är sportbladet vi ska gå efter om vi ska ha silly från Timrå.
+ 6
Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Det där tror jag inte är helt korrekt. Nog för att Johan kan ha haft nubben som källa men han har ju även agentkontakter samt bra kontakt med spelarna själva.
Han reser ju över hela Sverige och kollar på sjukt många matcher och har således fin kontakt med rätt parter helt enkelt.
Ett exempel är det här med längden på Hållanders kontrakt. Det visste inte Sundsvalls tidning dom skrev bara långtidskontrakt men Johan skrev ut det (5år).
Ros däremot, han vet ingenting. Han skriver bara det alla andra tidningar redan hunnit skriva om. Den sista tidning jag skulle lita på är Aftonbladet och i synnerhet Ros.
Han reser ju över hela Sverige och kollar på sjukt många matcher och har således fin kontakt med rätt parter helt enkelt.
Ett exempel är det här med längden på Hållanders kontrakt. Det visste inte Sundsvalls tidning dom skrev bara långtidskontrakt men Johan skrev ut det (5år).
Ros däremot, han vet ingenting. Han skriver bara det alla andra tidningar redan hunnit skriva om. Den sista tidning jag skulle lita på är Aftonbladet och i synnerhet Ros.
+ 5
Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Det lär bli Modo och nya derbyn nästa år. Inte stor chans att Djurgården vänder detta. Lite tråkigt hade velat se Bernhardt i Timrå, men vi har ju redan Rindell som är klasser bättre :) Gillade det jag läste i expressen häromdagen att man letar efter en klassback som kan logga 25-30 min och spela både pp och boxplay. Det får gärna ta tid om man hittar något bra för det behövs.
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Har missat det från Expressen. Du blandar inte ihop med Aftonbladets intervju med Kapanen? Nämns inget om nån 25 minuters back. Däremot en tvåvägsback som kan lira både boxplay och Powerplay, jag är väldigt frågande till Bernhardt i BP dock. Om det nu är han som varit tänkt som siste back in.
"Just nu är sju backar under kontrakt men man letar efter ytterligare en, en tvåvägsback.
– Vi vill skriva med en spelare som kan spela både powerplay och boxplay. Nu väntar vi lite och avvaktar läget som är just nu. När finalerna i SHL och hockeyallsvenskan är slut vet vi kanske lite bättre vad vi behöver."
"Just nu är sju backar under kontrakt men man letar efter ytterligare en, en tvåvägsback.
– Vi vill skriva med en spelare som kan spela både powerplay och boxplay. Nu väntar vi lite och avvaktar läget som är just nu. När finalerna i SHL och hockeyallsvenskan är slut vet vi kanske lite bättre vad vi behöver."
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Det snackades ju om Olli Juolevi härinne för några veckor sedan, något nytt där? Kändes som en spännande värvning.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
SuneMangs: Det har snackats om Juolevi hela jävla vintern. Börjar nästan bli ett Sam Lofquist skämt över detta.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Någon annan som reflekterat över att MoDo endast har två spelare i sin uppställning (line 1-4) som har spelat i MoDo/Övik som modersklubb. Övriga är importer.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
Vi kom 5:a i år… bra jobbat!
Som det ser ut nu så tar vi inget större kliv rent tabellmässigt. Tipset är väl mellan 5-10.
Som det ser ut nu så tar vi inget större kliv rent tabellmässigt. Tipset är väl mellan 5-10.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: Japp vi gjorde det bra totat sett, däremotvser nästan alla lag ut att förstärka och satsa mer till kommande säsong. Hoppas vi med små justeringar, om Kapanen träffar rätt också kan följa med i topp 6 racet även nästa säsong!
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Sputnik: 5e platsen var nog nästan en över prestation. Förhoppningsvis är vi ett top 6 lag även när vi summerar säsongen nästa vår men mellan 6-10 plats känns rimligt att kräva
+ 10
Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Samtidigt tappas det ju toppspelare(många backar) i form av Lukas Bengtsson, Häman Aktell, Lennström, Borgman, Lindholm (ryktas till NHL).
Så även fast många lag spänner bågen ytterligare är det ett stort utflöde av topptopp spelare också.
Av den anledningen upplever jag inte det som att vi försvagar vår position relativt sett mot de andra lagen. Däremot ska vi nog inte räkna med att ta några ytterligare jättekliv, utan vi får försöka befästa vår postion som ett topp 6 lag. Har inga problem med att vi är på en platå ett par år runt denna position innan vi tar nästa kliv, känns snarare bara logiskt så.
Så även fast många lag spänner bågen ytterligare är det ett stort utflöde av topptopp spelare också.
Av den anledningen upplever jag inte det som att vi försvagar vår position relativt sett mot de andra lagen. Däremot ska vi nog inte räkna med att ta några ytterligare jättekliv, utan vi får försöka befästa vår postion som ett topp 6 lag. Har inga problem med att vi är på en platå ett par år runt denna position innan vi tar nästa kliv, känns snarare bara logiskt så.
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Håkkybåkky: Vi får hoppas Wedin, Pettersson och Lander fortfarande är toppspelare om 3 år. Är ju liksom den stommen man vill gå för ett guld med, medans dom är på sin absoluta högstanivå. 33-35 år kommer dom vara då iaf.
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Gustav Lindström som Sanny&Svensson pratar om i dagens podd tycker jag vore intressant. Stabil tvåvägsback, rightare
Sv: Apropå nånting...
Puckat: tror han är för dyr för oss, men han känner Hartmann och Svensson bra.
Sv: Apropå nånting...
Puckat: Nu har inte jag hört S&S podd men gissar att det handlar om Red Wings Gustav Lindström och inte Hudiks Gustav Lindström. Red wings Gurra låter intressant... Pappa (SCA) betalar!
+ 6
Sv: Apropå nånting...
{9682}: 6 st om man, som jag gjorde, tittade på spelare från närområdet för MoDo..
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Patrick Polly: Dalle är ju från mitt Östersund. Lander är från Timrå, ingen annan.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Gus Lindström är ju inte borträknad från Detroit än. Han har inte utvecklats på det sätt som Red Wings hoppats och större delen av säsongen var han sjundeback. Lite för vek och för snäll för NHL. Mer defensiv än offensiv. Skulle dock absolut vara en toppback i Timrå om Detroit inte vill signa om honom.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
Patrick Polly: Pratar du närområde nu? Du sa väl MoDo/Övik. Då säger jag Timrå. Svedjeholmen, KB65 och Husum är Ö-vik.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
{9682}: Här håller vi saker och ting kort. Inget jävla närområde ska räknas in. Timrå eller inget alls ❤️🤍👍
+ 4
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Precis. Ser väl ingen Stenstad eller Storsjöodjur då jag kliver av i Timrå med SJ-tåget. Första besök får bli Domustrappan om vi går upp.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
WWF håller krismöten om hur de ska hantera nästa stora sopberg, Dickens hockeytrunkar
+ 16
Sv: Apropå nånting...
DenRöda: 300k vettetusan, det är ju vad en stjärnspelare ligger på. 250 absolut max men snarare runt 200 tror jag. Med troligtvis både Eronen och Bernhardt borta så lär vi ju ha en del kulor att lägga
J.Lyytinen - G.Lindström
T.Erixon - A.Rindell
D.Strömberg - S.Forsmark
P.Svensson - N.Edfeldt
Hade varit ganska nöjd med det, eventuellt låna ut N.Edfeldt och ta in en meriterad HA-back, typ
J.Lyytinen - G.Lindström
T.Erixon - A.Rindell
D.Strömberg - S.Forsmark
P.Svensson - N.Edfeldt
Hade varit ganska nöjd med det, eventuellt låna ut N.Edfeldt och ta in en meriterad HA-back, typ
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Puckat: Har otroligt svårt att se att G. Lindström skulle vara på Kapanens radar men ja tack alla dar i veckan till honom!
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Nån som har en EP-länk till den där G Lindström ? Är det nån sorts toppback ?
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Känns som ledordet är kontinuitet. Inte helt fel med tanke på att vi ändå tog oss till femte plats och verkar få in ett jämnare målvaktspar och en duktig forward i Hållander, men i och med Wallis fråntåg så känns det ju som att det nu är helt uddlöst i lina 3-4. Skulle kännas bra med något sorts målhot där.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Bee: Jonte, Emil, Wedda, Hållander, Hartmann ser i alla fall jag som producerande yttrar och nånstans där lär en mer fysisk in för att balansera vissa spelartyper som vi såg sista delen av sässen då Jonte och Emil splittrades. Om du på nåt sätt inte får det till poänggörare till i alla fall 3 kedjor vet jag inte hur du räknar. Sen hoppas jag själv på bra utveckling på Värmhed som har verktygen som behövs men oklart hur han står sig i SHL.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Hur många går hem om det blir förlängning ikväll mellan Växjö- Skellefteå?
Det är mest spännande att se.
Det är mest spännande att se.
+ 8
Sv: Apropå nånting...
{9682}: Även om jag blir bemött av skepsis, tvivel och ett helt innanhav av bespottande så KAN man ju iallafall umgås med tanken att om man någon gång representerat klubben oavsett moderklubb så bör man kunna ses som återvändare den dag man eventuellt väljer att krita på ett kontrakt igen.
I Timrå IK är det bara Anton Lander som andats Timrå IK sedan han fick nappflaskan. Anton Wedin, liksom Didrik Strömberg har Sundsvall Hockey som moderklubb, men båda kom till Timrå IK i junioråldern. Samma sak för både Emil och Elias Pettersson, men där båda började i Ånge IK.
Jag är inte insatt i hur det ser ut i Modo? Oavsett antalet så spelar hjärtat för den klubb som man representerar väldigt stor roll om det är den klubb där man fostrats eller där man kanske fått idoler som visar vägen.
I Timrå IK är det bara Anton Lander som andats Timrå IK sedan han fick nappflaskan. Anton Wedin, liksom Didrik Strömberg har Sundsvall Hockey som moderklubb, men båda kom till Timrå IK i junioråldern. Samma sak för både Emil och Elias Pettersson, men där båda började i Ånge IK.
Jag är inte insatt i hur det ser ut i Modo? Oavsett antalet så spelar hjärtat för den klubb som man representerar väldigt stor roll om det är den klubb där man fostrats eller där man kanske fått idoler som visar vägen.
+ 6
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Självklart. Blev ju bara en löjlig detalj där. Vi har många från Sollefteå och Kramfors. Timrå är stolta över Njurunda, Sundsvall och Ånge.
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Även OJ NSK och Edfelth Ånge kom väl som junior till Timrå. Så alltså 6 från distriktet.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Jonathan Dahlén (Östersunds IF) och Dennis Wärmhed (Brinkens IF) likaså. Inte från distriktet, men båda togs upp som juniorer.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Tycho: vet du, eller nån annan för den delen, varifrån ryktet om att Näkyvä skulle vara på g till Timrå kom ifrån? Eller var det bara spekulation?
Sv: Apropå nånting...
Andersson: Jag är imponerad av att de lyckas hitta energi till att kliva ut på isen och stångas i Växjös zon i 18 minuter. Det är illa när man ser fram emot att se MoDo spela.
+ 7
« Föregående · 2530489 · Nästa »

Sen det där med att spelare har skydd. Absolut, men då får ni som säger det tänka på att ett knä är en led och en tillräckligt hård crosscheck ifrån fel vinkel kan sätta den leden i helt fel vinklar (=färdigspelat ett bra tag framöver).
Känns som att Gnällgården kan sluta gnälla på domarna nu, nivån är förvissa inte alltid bra men den är långt ifrån fördel MoDo.