1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614931 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...


Sv: Apropå nånting...
Naee jag vettefan vad Eronen gör i PP

Sv: Apropå nånting...
Kerstin_k: Katastrof PP. Skulle vara bra att testa ta några avslut även om det inte är öppet mål.

Sv: Apropå nånting...
Ett avslut..mål..

Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND: varför står Juel på knä?

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: ALLA, PRECIS ALLA målvakter kör Butterfly, ALLA står på knä. PRECIS ALLA, inte ett enda undantag. Inte första jävla gången den frågan kommit upp.

Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND: Errornen måste väl försöka spela fysiskt i det läget. Nej då, hamnar på mellanhand och Frölunda mål, suck, pojklagsagerande..

Sv: Apropå nånting...
Lander sönder svettas i intervjun, DETTA VILL MAN SE

Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: Vad är egentligen kravställningen från klubben på dom här spelarna som Timrå förfogar över? Enkla passningar missas, fri med målvakt och pucken går rakt i magen. Hockeykompetensen är för låg, vi bränner en massa lägen som ingen klubb har råd att missa. Tränarstaben har misslyckats kapitalt med att få ut tillräckligt mycket av den här truppen.

Sv: Apropå nånting...
Finns det något mer talande än att vi går till paus med TVÅ målvaktstavlor och underläge 1-2 när vi är det bättre laget?

Går fan bara skratta åt det här patetiska helvetet.

Sv: Apropå nånting...
Herminator: Problemet är bara att Elmeri Eronen inte är en fysiskt spelande back. Han är väl ganska bedrövlig i egen zon om man ska vara helt jävla ärlig!

Sv: Apropå nånting...
Nån match så kunde vi väl få ha bättre målvakt än motståndarna! Första målet var det Salo varning på, och andra ser han ju, och inte var det speciellt hårt heller! Ser allmänt osäker ut också!

Sv: Apropå nånting...
vonDöbeln: vissa här inne pratade inför säsongen om att ni hade den starkaste målvaktsparet i SHL.

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: det är tur att han har en glimrande offensiv att väga upp det med.

Klart bästa förstaperren hemma på ett tag iaf. Det tar vi med oss. Men det ser svårt ut att få med sig någon poäng idag. Gillar inte riktigt hur harmoniskt Frölunda ser ut.

Skjuta lite i PP?

Sv: Apropå nånting...
Lasta istid på 29-51-14 idag, upp mot 22-23 min. Måste vända den här trenden nu, bara dom som skapar hittills

Sv: Apropå nånting...
Synct: det blev ett jävla mål över axeln.

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: shls bästa målvaktspar eller hur va det det lät inför säsongen?

Sv: Apropå nånting...
SPOODI: En till som inte sett matchen. Våra backar släpper skott och gör inte ett skit, klart målen kommer då. Släppa en snubbe i offensiv zon är att likna med att ge motståndarna straff

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Är det möjligt rent praktiskt med våra anfallare? Nu ser jag ju inte matchen men kan tänka mig att dom inte träffar mycket annat än mitt i bröstet på målvakten. Man är så less på heads down-skott. Finns ingen som helst tanke eller sikte bakom avsluten. Man skjuter och hoppas på det bästa.

Sv: Apropå nånting...
SPOODI: om de levererat som förra säsongen ja.

Sv: Apropå nånting...
vonDöbeln: Det här med ”bättre laget” är väl en definitionsfråga. Vi har bra energi men spelar som vanligt med huvudet under armen. Hur länge ska det vara ok att vi har spelare, dyra och mindre dyra, som åker runt på 60-70% kapacitet?

Varje match som vi ser ”bra intentioner” men faller och vi ursäktar det med tavlor, dålig domare eller otur är en match längre ifrån att ta tag i det verkliga problemet. Vi är ett uselt hockeylag med kapacitet att vara ett ganska bra hockeylag men styrningen av laget verkar fortsatt vara under all kritik. Vi har mer eller mindre professionella hockeyspelare i laget men vi har en amatörmässig styrning av laget. Ser ut som Korpen 2.0

Sv: Apropå nånting...
thorwald: klart jag inte ser er match när MoDo spelar. Läste bara snabbt här att folk skrek rembrant höger och vänster. Då får man passa på med en liten oskyldig pik

Sv: Apropå nånting...
{297}: Det sitter mycket i det psykologiska inte kompetensen. Händer många bra lag. Rögle exemvis.

Sv: Apropå nånting...
Bragd-Birger: Otroligt orättvist att vi ligger under efter första.

Jag GILLAR verkligen det jag ser. Hållander Kander och Wedin har verkligen kemi och skapar farligheter varje byte. Wow vad bra de är tillsammans. Här har vi hittat en kedja att satsa på. Man bör verkligen kora vidare med dessa. Även REM-kedjan mycket bra.

Juel har inte varit bra däremot. 1a är en STOR målvaktstavla. 1a bör han kunna ta också även om det är i krysset och ett bra skott. JJ ohotad etta och bör få stå 90% av resterande matcher om han är frisk.

Jag ÄLSKAR att se Roger Rönnbergs face när han är arg och frustrerad. Vill se mer av det. Obetalbart!

Sv: Apropå nånting...
SPOODI: Ruohoma ser vass ut ikväll, han verkar ha fått tillbaka kärleken till sporten på något sätt när han kom till Frölunda.

Sv: Apropå nånting...
SPOODI: Stark hets, verkligen!

Sv: Apropå nånting...
thorwald: Inte för mycket begärt att han räddar första pucken oavsett om backarna tabbar sig.

Sv: Apropå nånting...
{9839}: ingen hets ju? Som sagt en liten pik bara

Sv: Apropå nånting...
thorwald: Kommer inte ifrån att ingen av våra målvakter kliver upp och räddar poäng på egen hand. Juel har öppnat svagt idag.

Sv: Apropå nånting...
Läktarproffset: du tänker att dom flesta skott sitter i Magplattan på träningarna också? Ja det verkar nästan som det!

Sv: Apropå nånting...
cloon: ska vara det ”mentala” av att byta coach då för Rögle sjönk som en sten med Abbot och har nu börjat vinna matcher när dom bytt coach och i intervjuer med spelarna så bekräftar dom att det var vändningen också. Kanske vi ska prova det?! 🤨

Sv: Apropå nånting...
Jåkkinen: Allt adderar.. Visst kan man skylla på målvakten inte gör en fantommatch och tar allt, men då glömmer man att vi spelar skit defensivt och släpper motståndarna så de får lägen.

Ingen målvakt tar alls skott särskilt inte från nära håll, därför det viktigt att se till att de inte får möjlighet att avlossa skott.

Sv: Apropå nånting...
{297}: va ju mest skadad hos oss å saktade ner när alla andra i MoDo vill spela med fart. Men han är duktig på ishockey finnen

Sv: Apropå nånting...
JJ tar över

Sv: Apropå nånting...
{297}: målvaktsbyte iallafall! Alltid en början!

Sv: Apropå nånting...
thorwald: Höstlöv från blå där han ser pucken? Behöver inte göra en fantomnatch för att ta den.

Sv: Apropå nånting...
{10473}: Juel är inte alls bra 2024. In med Johansson! Känns mycket säkrare och större poängchans

Sv: Apropå nånting...
{10473}: "Kommer inte ifrån att ingen av våra målvakter kliver upp och räddar poäng på egen hand. Juel har öppnat svagt idag."

Just det som är problemet, att vi förväntar oss att målvakterna ska rädda laget på egen hand och låter försvarsspelet gå obemärkt förbi. Försvarsspel är ett lagspel målvakt, backar och forwards, inte något målvakten själv har makt över.

Sv: Apropå nånting...
Bra framåt , sämre egen zon säger Roger om Frölunda . Stämmer bra om Timrå också

Sv: Apropå nånting...
Jåkkinen: Tabellen var jämn länge men nu är det rätt tydlig skillnad på top 6 och resten av lagen. Tur för oss att det finns fler dåliga lag.

Sv: Apropå nånting...
Jåkkinen: Även det målet kommer av att vi är helt passiva i försvarsspelet och ligger för lågt i banan. Då kommer sådana tavlor på posten, iaf blir risken större för sådana.

Sv: Apropå nånting...
Zäta75: lite orättvis bedömning, bägge målvakterna har gjort bra och dåliga insatser.

Sv: Apropå nånting...
Jåkkinen: varje avslut hittills även Landers mål har varit mot mitten av målet...
Tränar dom målskytte i tom bur eller vad fan är problemet?!

Sv: Apropå nånting...
Kan Lander-kedjan spela ALLA byten idag ?

Sv: Apropå nånting...
pingvin: Hartmann, Lundin, Dahlén, vad händer där egentligen? Tafatta allihop.

Ge mig:

Dahlén - Andersson - Johansson
Meiho - Lundin - Hartmann

Sv: Apropå nånting...
{10473}:

Otroligt att linjedomarna inte kan ta borrjveln. Man ska behöva sitta och se en vaktmästare gå sakta över isen…

Sv: Apropå nånting...
{10473}: största problemet med den kedjan är ju att 2/3 spelare inte har vad som krävs för att spela i SHL.

Sv: Apropå nånting...
thorwald: Tja, enda sättet att ta bort risken för tavlor är väl att inte släppa till några skott alls. Den där pucken ska räddas!

Sv: Apropå nånting...
Andersson: Ja om dom åker in i målet o får vila en stund 😉

Sv: Apropå nånting...
{297}: Ja lite så, men nu har vi det vi har. Gillar inte att man verkar vilja förlänga med Lundin.

Sv: Apropå nånting...
Chrille: Tripping på Rindell. Nu börjas det…

« · 2632227 · »