1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614778 inlägg · 6214 ämnen

Äta kakan, eller ha den kvar?


Äta kakan, eller ha den kvar?
Här krävs det Nubbens avgång till höger och vänster. Det man måste ha i åtanke är att den totala kostnaden för en uppsättning A-lagsspelare fastställs av Klubbledningen ( styrelse/klubbdirektör)

Den totala budgeten för A-laget är bland dom lägsta i hela Elitserien, om inte den lägsta.

Efter vad som har sipprat ut i media kan man konstatera att man har valt att amortera på lånet till ombyggnaden i en relativt rask takt. Och kanske har man fått stryka på foten då det gäller spelarinköpen.
Och kanske har man litat på att Nubben ytteliggare en gång i konsten att koka soppa på en spik.

Men, om det lyckas med att hålla kvar A-laget i elitserien nästa säsong så kanske man kan öka Nubbens budget på inköpsfronten.

Så Rolf & Sune, det är inte Nubbens avång ni skall kräva, han gör nog så gott han kan med dom förutsättningar han erbjuds. Men då krävs det att man klarar av att tänka lite längre än vad näsan räcker.

Så skall man äta kakan eller ha den kvar?

Svårt fall, doktorn grät.

« · 589780
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.