Försäsong 2021
« Föregående · 2224319 · Nästa » Till forumet
Sv: Försäsong 2021
hockeyärnice: Efter 5 matcher tycker jag man ska göra en utvärdering av transatlanterna +Hanzl. Alla har inte spelat hela försäsongen men är dom så dåliga som dom uppvisat hittills så måste tålamodet vara kort, bryt kontrakt medan det finns lediga ersättare på marknaden.
Sv: Försäsong 2021
Tom Topp: Nä han har inte visat något än så länge. Men oavsett så är det en blek forwardssida i SHL och försäsongen har hittills bara bekräftat det. Mer oroande att vår backsida ser jävligt stabbig ut
+ 3
Sv: Försäsong 2021
Juniorer mot män idag... Vill inte ens tänka när vi möter bra lag som Växjö eller rögle tex... Detta kommer bli ett hundhår, fyfan va trist :(
+ 2
Sv: Försäsong 2021
stoff: Klart det blir ett hundår vad annars skulle det bli? Målet är att trots allt att inte vara sist eller näst sist. Vi kommer förlora jävligt många matcher.
+ 4
Sv: Försäsong 2021
{297}: Hahaha!! Bryt kontrakt innan serien ens börjat? Du tycker inte själv att det känns lite överilat…
+ 7
Sv: Försäsong 2021
bar mofftak: Det tar så klart tid att ställa om från spelet i Allsvenskan till det man spelar i SHL. Man märkte ju tydligt i matcherna mot Björklöven och Modo att de drogs in i den Hawaii-hockeyn. Än så länge är jag inte överdrivet orolig.
+ 4
Sv: Försäsong 2021
stoff: Gör dig själv och alla andra en tjänst: Logga ut och avsluta hockey"supportandet"
+ 7
Sv: Försäsong 2021
bar mofftak: ser jäkligt segt ut i benen på Timråspelarna .är dom övertränade eller har vi inger mer kräm än så här? Ser ingen antydan till grundspel
heller. Njaee...
heller. Njaee...
+ 1
Sv: Försäsong 2021
Laken: Efter 5 matcher skrev jag. Försäsong plus 5 matcher menade jag. Floppar våra dyraste spelare är vi avsågade efter 15 omgångar.
+ 3
Sv: Försäsong 2021
Hur se det ut?
Ha vart å i Be-Ge HockeyCenter i Oskarshamn å flöjtat två dar i rad!!!
Näst vecka ä vi där kör ångvälten 🥳🔥
Ha vart å i Be-Ge HockeyCenter i Oskarshamn å flöjtat två dar i rad!!!
Näst vecka ä vi där kör ångvälten 🥳🔥
+ 4
Sv: Försäsong 2021
EXPLORERSMÅLAND: haha jadu, ser ut som ett derby mellan Sundsvall och Kovland. MÅL!
+ 2
Sv: Försäsong 2021
roger_sundsvall: klart bättre andraperiod men domaren måste vara bakis, vi hade kunnat få några fler pp. Väntar fortfarande på livstecken från legoknektarna.
+ 2
Sv: Försäsong 2021
Kommentatorns är ju för skön. Är rädd för att Zajac blir våran nya nummer 7. Otroligt kass i defensiven och spelar oroligt så fort han får pucken
Sv: Försäsong 2021
Kryset: Klar uppryckning från första. Fortfarande slarvigt passningsspel, men lite bättre tryck framåt.
+ 6
Sv: Försäsong 2021
{297}: Legoknektar spelar bara bra i medgång och lag som redan är bra. Det är därför dom nästan alltid floppar hos nykomlingar.
Sv: Försäsong 2021
FH - avdammad: håller med. Klart bättre. Men: passningsspelet och presspelet i egen zon är undermåligt.
Tyckte mig se några indikationer på skills hos Rattie den här perioden iaf. Men på det stora hela är han lite av ett orosmoment. Hoppas att det bara är försäsongsnjugghet, annars har vi ett problem direkt från seriestart. Våra tilltänkta toppar m å s t e leverera.
Hela 1a-kedjan är dock osynk idag. Hanzl hade kunnat vara Liljewall med annat nummer, vilket i sig inte ska tolkas som en förolämpning. Men den ena är tänkt att styra offensiven, den andra inte.
Börjar gilla EA lite. Han gör en del smarta grejer där ute.
Ge oss en positiv 3e nu. Skapade målchanser, kortare tid i egen zon, passningar på bladet.
Tyckte mig se några indikationer på skills hos Rattie den här perioden iaf. Men på det stora hela är han lite av ett orosmoment. Hoppas att det bara är försäsongsnjugghet, annars har vi ett problem direkt från seriestart. Våra tilltänkta toppar m å s t e leverera.
Hela 1a-kedjan är dock osynk idag. Hanzl hade kunnat vara Liljewall med annat nummer, vilket i sig inte ska tolkas som en förolämpning. Men den ena är tänkt att styra offensiven, den andra inte.
Börjar gilla EA lite. Han gör en del smarta grejer där ute.
Ge oss en positiv 3e nu. Skapade målchanser, kortare tid i egen zon, passningar på bladet.
+ 5
Sv: Försäsong 2021
mikenomad: Faan, jag blir tokig på slarvet i egen zon. Vi blir fastspelade till max
+ 1
Sv: Försäsong 2021
Kulltorp: Jag börjar undra om det här är enligt någon sorts plan. Vi ställer mer eller mindre upp i box i försvaret och låter dom spelar runt.
+ 1
Sv: Försäsong 2021
roger_sundsvall: Skönt. Det är så här vi kommer vinna matcher den här säsongen. Hårt jobb och en del flax.
+ 3
Sv: Försäsong 2021
stoff: Vi vann, såg du det? Men som vanligt inte en stavelse från dig när det finns anledning att glädjas. Antagligen just för att du inte gläds
+ 14
Sv: Försäsong 2021
Nja. Bättre sista 2 perioderna, men fortsatt dåligt passningsspel. Dock en 20-minutersperiod där från 30-50 som är den bästa hittills under försäsongen.
LaLeggia är faen mysig på riktigt. Spets!
Kall straff av Hanzl.
LaLeggia är faen mysig på riktigt. Spets!
Kall straff av Hanzl.
+ 9
Sv: Försäsong 2021
Bragd-Birger: Rajaniemi ser stabil ut med, känns som Johansson får lite att bita i..
+ 12
Sv: Försäsong 2021
Bragd-Birger: Måste hissa Madsens powebyte också. Sänkte han tre brynäsare där?😅
Sånt kommer behövas framöver!
Sånt kommer behövas framöver!
+ 19
Sv: Försäsong 2021
Ser med skräckblandad förtjusning fram emot tisdag nu. Kan bli kölhalning deluxe eller så steppar de namnkunniga upp och nivån höjs ett par snäpp när motståndet är av högsta klass
+ 11
Sv: Försäsong 2021
vi har byggt ett lag med starkt försvar
Funkar de...är jag ej orolig
vi är inget sprängfullt lag med stjärnor
som typ växjö..färjestad
Funkar de...är jag ej orolig
vi är inget sprängfullt lag med stjärnor
som typ växjö..färjestad
+ 2
Sv: Försäsong 2021
innekillenskomp: haha, ja det var mäktigt. Tur att inte spelvändningen sen resulterade. Vore taskigt om han blivit straffad för att plötsligt få feeling.
Vill se mer sånt från den kedjan. Ta ett byte då och då där dom bara går in och proppar.
Vill se mer sånt från den kedjan. Ta ett byte då och då där dom bara går in och proppar.
+ 6
Sv: Försäsong 2021
Men som nån skrev här tidigare idag, tråkig försäsong. 7 matcher varav 3 mot HA-lag samt dessutom 2×2 mot samma lag
+ 2
Sv: Försäsong 2021
roger_sundsvall: jag är nöjd om vi vinner sista matchen i vår och klarar kontraktet..och det är väl ett rimligt mål. Allt annat vore bonus.
+ 12
Sv: Försäsong 2021
Ska man vara lite krass tror jag det är naivt att tro att förra säsongens spelare ska ta ett kliv och helt plötsligt vara på SHL nivå. Av de spelare vi har kan de spelare som håller god nivå räknas på en hand. Hanzl helt outstanding än så länge. Jag tror tyvärr vi måste förstärka.
+ 2
Sv: Försäsong 2021
Labban: Många som garderar för ”vad var det jag sa” härinne. Själv tar jag gärna lite stryk och tror att vi kommer att växa ett antal snäpp när det blir allvar. Väldigt mycket inställning som drar ned betyget. När vi väl skärper till oss, snappar upp skridskoåkningen och börjar spela fysiskt så tror jag vi är med i leken. Tycker att man såg lite av det i tredje. Jag tycker alltså inte att vi ska byta ut halva laget innan första nedsläpp genomförts.
+ 12
Sv: Försäsong 2021
{9386}: vi slår ju ändå Brynäs två gånger och även om det är försäsong så är det ju ett av lagen vi måste hålla bakom oss så man kanske ska nöja sig med det.
+ 6
« Föregående · 2224319 · Nästa »