1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590175 inlägg · 6217 ämnen

AIK - Timrå IK 2011-01-02

1327330 · » Till forumet

Sv: AIK - Timrå IK 2011-01-02
El Maco: Jag håller helt med. Linkan är faktiskt inte huvudproblemet. Problemet är att vi saknar ett eget spel och ansvaret för detta måste väl ligga hos vårt tränarpar! Jag är ingen stor anhängare av Boorks tankar, men jag måste hålla med honom om att vi t.o.m. saknar grundspel vad gäller uppspel från egen zon. Det mest basala man kan tänka sig i hockey. Överhuvudtaget kan jag inte se något grundspel alls på någon del av planen och PP är så pinsamt att jag numera inte önskar att motståndarlaget får en spelare utvisad.
Om man är sansad (vilket jag inte är just nu,jag är f-bannad) skulle man kunna hävda att laget lider av skador, dåligt själförtroende o.s.v. Men då om någon gång behövs det en tränare som coachar laget intensivt ,peppar, visar och ger energi till laget. Jag hade velat se Perra ute på isen efter det där horribla offsidemålet. Visa att du brinner för laget Perra och bänka Kim H och Jokela och sätt in juniorer istället! De unga grabarna visade i alla fall fart , vilja och kamplust och det är den typen av attityd som måste premieras just nu.
Kommentera

Att gå in med attityden 'vi ska överleva så länge som möjligt' mot fuckin' AIK är...fantastiskt. Så mycket för den rockn'rollen. Om jag skulle välja att se det som en isolerad händelse vore det likväl tillräckligt för att inse att Perra absolut inte är rätt tränare för Timrå.

Sen är det som konstaterats tusen gånger frapperande hur usla Jokela och Hirso är. Hur är det möjligt? Någonting är jävligt märkligt här. Och det blir ännu märkligare när man ser vilket förtroende Perra ger Hirso, gång på gång.
Nej: det kommer inte att 'lossna'. Och nej: det ger inte ett skit att slänga in honom i nästa PP och tro att nu, äntligen kommer han att kunna stå stilla vid högra tekningscirkeln och få igenom sina 'smörpass'.
Hirso och Jokela bör ges minimalt med speltid. Och när Lander/Sonnie/ev ytterligare spelare tillkommit: låt dom tugga knopp. Lite jävla nivå måste det vara om man ska få ha på sig timråtröjan.

Läget har gått från diarréfärgat till förstoppat mörkbrunt. Det enda som kan hjälpa i det här läget är attityd. Skitsamma hur speldum man är, alla kan gå in i skiten och kämpa som galärslavar. Att vi fortfarande, så här långt ner i träcket, ser ett lag där detta inte är ledordet framför andra är deprimerande. Och ett gigantiskt misslyckande, av såväl tränare som spelare.

Nu får det fan vara slut med dansbandscountry och myskvällar. Jag tänker inte börja summera säsongen och sia om hur det går i kvalserien, utan jag vill leva i nuet. Vi måste rusta för krig, nu. Korta byten och intensitet. Neandertalshockey så simpel att t o m Hallin tycker att den är under hans konstruktiva förmåga.

Brinn, för helvete!
Kommentera

Ambroo: Den kommentaren är fullständigt obegriplig, är Perra dum i huvudet på riktigt eller hade han bara lite otur när han öppnade käften där?
Kommentera

Ambroo: Ja exakt! Hur i hela friden kan man gå IN i en match med den inställningen mot ett bottenlag??
Kommentera

Ambroo: Jag har tänkt positivt. Jag tycker att jag har sett någon eller några positiva tendenser även när de varit som sämst. Men nu jävlar räcker det. Om inte det här var rock bottom och avstamp uppåt ska Perra ut ur kommun. Man kan förlora för att man är kort om folk (vilket de var) och för att man har lite otur med domslut och stolpar (vilket vi  hade) men man får inte se så geistlösa ut.

Jag tror att perra är helt clueless för hur han ska vända det här. Challe kunde coacha och röra om i alla fall. När vände perra en matchbild?

Omstart! Omstart!

Kommentera

Jag kan inte smälta Perras kommentar om att försöka överleva så länge som möjligt och ju mer jag tänker på den, desto mer förbannad blir jag. Vart är vi på väg?
Kommentera

Wayne Gresky: Det är inte motståndet eller statistiken som skrämmer mig mest. Det är den totala avsaknaden av både spel och jävlar anamma på isen och handlingskraft i bås och på kontor
Kommentera

lincoln: Det stämmer att vi hade ett betydligt bättre lag ifjol. Spelarbudgeten ökade ju faktiskt till år, men avkastningen på Linkans nyförvärv för säsongen är så skrattretande usel att det tveklöst hade varit mer effektivt att blunda och peka på spelare på eliteprospects.

Hur ska vi kunna lyckas när vi har (tillsammans med Freddan) Elitseriens sämsta sportchef?
Kommentera

lincoln: Ni har ju rätt tufft motstånd i de kommande matcherna, men annars så har ni ju varit vassare på bortaplan så här långt. 25 poäng borta mot 18 hemma. Så det finns ju ingen mening med att bryta ihop på förhand.

Sen kan man ju undra varför programmet är lagt som det är. När ni har spelat era tre bortamatcher så kommer ni att ha spelat matcher 16 hemma och 21 matcher borta.
Kommentera

Fyra bortamatcher, en avklarad, mot en bottenkollega, med betyget stora U. Det är nu januari och elitseriens berömd hockeytåg går. Om tre matcher är det min gissning att de två kvalserielagen är klara. Sedan kan de övriga göra upp om slutspel. Jag kan inte se nått annat scenario för TIK och SSK. Det är de två klart sämsta lagen. Med nuvarande inställning slutar vi sist.

Ur övriga perspektiv verkar den här gruppen ha svårare än tidigare halvfiaskotrupper att samla sig. Åtminstone förefaller det så för en utomstående betraktare som dock sett alla matcher. Eftersom spelide, förmåga och kapacitet saknas, återstår bara att kriga och grisa sig kvar. Problemet är bara att denna egenskap saknas i ännu större utsträckning...

Kan man få den här gruppen att bli heligt förbannad? Kan man ge dem nån sorts mål och mening genom att skapa en gruppkänsla och stolthet värd att kämpa för?

I så fall undrar jag om det inte trots allt är dags att visa lite missnöje över laget, också på läktarplats. Tro mig, om inte julevangeliet kommer sent i år, så är vårt kära lag avhängda på kvalserieplats nästa gång de dyker upp i eon arena. Kanske man gör dem en tjänst genom att manifestera det betyg som de förtjänar så här långt - en rejäl vissel och buandekonsert. Egentligen, varför kan man inte son supporter till detta lag visa missnöje? Om det endast innebär en promilles chans att någon av dem blir åtminstone lite förbannad så är det väl värt att prova?

Det är som alla föräldrar vet: Inte fan är det till barnens bästa att alltid gulla, curla och ge dem socker? Ibland måste man säga ifrån. Det är fan imig en skyldighet att säga ifrån ibland... Det här " i ur och skur" hejjandet som ska ge sken av ständig kärlek blir från supporterhåll lika missriktat som hos en förälder som aldrig kan säga ifrån till ett barn.

Nuvarande ömhetsbevis kommer att vara enkelriktade när årets knektar lämnar skeppet och söker sig från en förening de spelat ner i allsvenskan.

Låt det slutligen vara sagt. Jag tycker att ledarstaben bär ett tungt ansvar! Allt från den uppenbart katastrofala scoutingen av tex hirscho och jokela till att starta säsongen med ofullständig trupp. I det förstnämnda fallet undrar jag hur många spelare som är försäsongstränade värdigt ett ES-lag? Mins Mollas konstaterande sist det begav sig i kvalserien. Men också tränarna. Vad fanken är deras ide med detta egentligen? Och om de nu saknar ide: var är deras berömda förmåga att skapa en grupp och teamkänsla att slåss för?

Men till sist är det ett lag som är så genomgrått att fjolårets katastrof framstår som kärlek... Tänk, ifjol hade vi corso, sonnenberg, caslava, päjäärvi, ja till och med meunier, som hade lite spets och vinnarinstinkt.

Vad fan har vi nu? Hur fan ska detta sluta?

Redigerad kommentar

Kommentera

Timrå Icon: Man kollar nog för mycket på hockey när frugan bytt ut boken "66 ställningar" mot Svenska hockeyförbundets skrift med "hockeydomarens tecken och förklaringar i bild"
Kommentera

Smokey: Damn! Det är inget man bara hänger ut det ;-)
Kommentera

Timrå Icon: Say no more. Min tjej jobbar med mer med burskydd.
Kommentera

Smokey: You have got my point...
Det ser ju ut som han sover.
Kommentera

Smokey: Ja en sån ska jag köpa till tjejen i present. Det här är ett tandskydd
Kommentera

ÖstrandsNisse: Bettskenor används väl av folk som snarkar hårt? Det kan förklara en del...
Kommentera

ÖstrandsNisse: Han säger att han inte vill ha den men Thimstrand tvingar honom. Men när han tittar bort så hänger han ut den. Skenan alltså ;-)
Kommentera

Timrå Icon: Fråga honom hur många bettskenor han äter upp under en säsong och om Timrå IK betalar dessa. Hälsa honom också att han skulle testa att spela utan, alternativt med en bettskena som sitter fast i käften. Då kanske han kunde koncentrera sig på hockeyn i stället för att jonglera med skenan.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Själv har jag uppnått (nästan passerat) den ålder när jag håller takten mer till kyrklockans....... DING........DÅNG.

Men man vågar inte sådant där längre. Allt höll på att gå åt helvete när Hemglass bytte till söndagstur i kvarteret;)

Redigerad kommentar

Kommentera

ÖstrandsNisse: 3D-tv säkert....har jag med så nu sitter Hirso här i soffan ;-). Något ni vill hälsa?
Kommentera

Smokey: Ett lågt skott i råttjäkeln....
Kommentera

Timrå Icon: Var något svart. Kan väl ha varit en typisk AIK:are...
Kommentera

Smokey: Hehe. Här är det äkta vara. Om Timrå haft en bråkdel av den energi jag utsatts för ikväll så skulle en duracellkanin upplevas som sengångare.
Kommentera

Smokey: Med klubban...?
Kommentera

Smokey: Hahahahaha!! Malajer i finska kriget! Äntligen fick man skratta! Men det hann bli måndag....
Kommentera

ÖstrandsNisse: Rattade in en sådan kanal, men dom körde också mest i skiten.
Kommentera

Timrå Icon: Klar sedan länge. 4 sekunder vettu!
Kommentera

Laken: Kanske Jimmy kan bli vår scout? Vem skulle kunna passa bättre? Han har full koll på alla spelare i alla serier! Lite scary nästan. Men han skulle vara perfekt för uppdraget!
Kommentera

Laken: Jimmys minst bra blogg på länge enligt mig.

Man funderar hur fan den gigantiska hockeymannen kunna författa stordåd efter stordåd rörande en produkt som typ minst snart kräver en Bergman bakom tangenterna för att riktigt få fram tungsinnet vilket ruvar likt maror i de rödvita kulisserna?

Men fortsätter förfallet ytterligare en tid, då kan nog "Jimmy the blogger" vara en het kandidat till Dramatens skrivarlya.

För övrigt anser jag att de flesta av dagens finnar i TIK inte ens skulle platsat som malajer i Finska kriget. Skämmes ta mig fan! Jag som högaktar den finska sisun börjar ana ett förfall i öster.

Jimmy får betyget 3 av 5 i dag;)
Kommentera

ÖstrandsNisse: Skulle inte du logga ut och se nån film på Canal + eller något sånt sa du förresten....? :-)
Kommentera

Dock borde Jimmy istället för "Vi vågade inte vinna" haft rubriken "Vi orkade inte kämpa".
Kommentera

ÖstrandsNisse: Frågan är ju bara vem som skall göra om och göra rätt...? Jag tycker vi anställer Nubben som scout. Eller åtminstone låter honom scouta ett par nya mot ersättning
Kommentera

Laken: Det värsta är att de sitter med kontrakt över nästa säsong också. Skall vi behöva stå ut med dem i en säsong till??
Eller, åker vi ur finns säkert en klausul, som kanske gör att vi slipper dem. Jag tror det blir bäst om vi åker ur och börjar om från början.

Gör om - gör rätt. Typ.
Kommentera

Bra bloggat som vanligt!

Våga vägra: Hirschovits och Jokela. Helt ärligt, är inte våra juniorer bättre?
Kommentera

Uno Gordon: Ja Åke Svanstedt och Challe skulle kunna gjort stordåd! Bara de inte får fart på gamle svarten ;-)
Kommentera

Timrå Icon: Men det bör vara reglerat om inte idag så vilken dag som helst. Många miljoner är på väg, eller redan insatta, på Timrå IKs konto.
Men om det tar typ 4 månader från överenskommet datum kan jag delvis förstå att vissa lackar ur.
Dock ska inte det påverka spelaren kan jag tycka. Det lär ju inte direkt skynda på att pengarna kommer.
Det är inte mycket som pekar uppåt just nu. Jo, en sak. Jag loggar ur för lite kvalitetstid såhär mitt i natta.
:)
Kommentera

Smokey: Det är troligen så enkelt att finnarna hade en grym nyårsfest. Pitten är däckad än så Aleksis fick stå då han inte fick vara med på festen då han är ny. Viinanen går på antabus och spelade i ren ilska för att han missade festen. Joooråsåatte....
Kommentera

Smokey: Perraz fra Karlsta. Jeg höppes de blir av ;-)
Kommentera

Timrå Icon: Om han får fri konsultation och support av Åke Svanstedt så skall det nog kunna gå vägen.
Kommentera

Timrå Icon: Han kan sadla om och coacha ett jävla dansband om han inte kan få fart på ett hockeylag.
Kommentera

Smokey: Jo men kan Perra coacha grishockey...?
Kommentera

Timrå Icon: Kan inte Linkan låna in några grisfösare?
Kommentera

Laken: Jag tror tamefan att den officiella hemsidan klappat ihop ;-) Trycket kring hjärttrakten blev alltför svårt ikväll...
Kommentera

Laken: Ja det gör du. Men jag misstänker att ÖstrandsNisse har en poäng i varför en del inte gör sitt yttersta. Det kan ju vara något så banalt som pengar.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Det gör jag väl alltid? ;-)
Kommentera

Laken: Så tolkar jag det också. Men jag trodde faktiskt Kolan var på "döv-sidan" han också. Så där blev man glatt överraskad. Men det är sånt skit en tränare tar tag i! Eller väntar de på att Lander ska göra det??
Kommentera

Laken: Du ligger nog väldigt nära sanningen nu.
Kommentera

Per HApps: Jag tycker Mattias Karlsson är rak och ärlig i sina svar.

"Men det har nog inte gått in på alla håll, säger Mattias Karlsson."

Detta låter ju som grupperingar inom laget?
Kommentera

ÖstrandsNisse: Eller så är de utbetalda och då skiter de i resten....
Kommentera

Per HApps: Idag orkade jag inte ens reagera på skiten. Det är en sak att torska en match när man kämpar. Men som någon sade tidigare så såg man redan i de första bytena att det kommer att gå åt helvete. Och ingen verkar bry sig. Ingen!
Är det pensionspengarna som tydligen fortfarande inte är utbetalda som spelarna "ger igen för"? Eller vad fan sitter det i?
Kommentera

1327330 · »