1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590208 inlägg · 6217 ämnen

...And Justice for All

« · 196208 · » Till forumet

Sv: ...And Justice for All
Farbror Hasse:Det känns väldigt inspirerande att vi har ytterligare något gemensamt förutom hockeyn;-)
Studier ska man inte fördöma, det har ju visat sig genom studier att man bara kan träna upp sin stressförmåga om man har full respekt för kroppens behov av återhämtning och omväxling...
Kortsiktig hög prestationsförmåga som inte håller i längden är inte värt att satsa på;-)
Kommentera

LennartA: Brukar se gubben i hörnet i bland, när han är ute och går längst med Bergsgatan i stan. Man håller andan varje gång man passerar honom, och ber till högre makter att han inte ska se nåt småfolk och hoppa ut i gatan just då... Kommer ihåg att jag skulle köpa ett par gummistövlar en gång i hörnaffären storlek 45 sa jag åt honom, då kom han tillbaka med storlek 42, provade en gång till med storlek 45 tack! kom tillbaka med ett par 40:or....... Då gav jag upp.. hockey relaterat ? näe inte det minsta...var på matchen i kempis och njöt i fulla drag.. tror att modoiterna fick en tung resa hem från parkeringen, satt en halvtimme i bilkö för att komma därifrån och spelade Timrålåtar på högsta volym med rutorna nere.. Många sura miner var det :-) Nu är det bara att kavla upp ärmarna och visa "Skansenfolket" vart skåpet skall stå på Torsdag...
Kommentera

Helg Ernest: J...ar, hur kunde jag bara glömma Dubbel-Nisse VM?? Oförlåtligt.
Morsan sydde ett par hockeybrallor med masinotskivor istoppade fram i ett litet fint mönster, så man inte skulle göra illa sig!? Ont gjorde det men man bet ihop och grinade om vartannat.
Sen blev man målis med allt vad det innebar, blåmärken, blodvite, bruten handled, meniskoperation, hjärnskakning samt ett evigt tjat hemifrån att sluta med "det där". Icke - aldrig i livet, en som spelar hockey ska tåla lite ont här och var. "Allt som inte är dödligt härdar"
Kommentera

Farbror Hasse: Verkar inte bättre! Men, ödmjuk som jag är så, jag kan ha fel?!
Kommentera

rokla: Ja det gäller att hålla i hatten och vara beredd när gubben är ute och går. Man vet aldrig när han gör en av sina nigningar för att sedan ta ett halvsprång ut mellan några bilar ut i gatan.

Var också till Kempis (Fonus väntsal) i söndags och genomled väntan för att komma ut med supp.bussen. Dom som klagar över utfarten från Timrås parkering vill jag ge ett råd:
-Åk till Kempis och upptäck hur det är när inget fungerar. Vi har en enormt lättömd parkering.
Kommentera

LennartA: Dom var tung, och hållbar. Det var faan i mig omöjligt att slå sönder. Polarna köpte nya "Tuffa" klubber , själv fick man ingen ny förren den var trasig. Det är därför jag vet att den höll den jävulen.
Kommentera

LennartA: Jag satt också i nyss nämnda buss och tycker som du att Timrås parkering i jämförelse med Kempehallens, är enormt lättömd. En GIGANTISK flaskhals, med blott EN utfart. Åsså klagar man på parkeringen i Timrå...??
Kommentera

LennartA: Däremot Kitchner från OK á 27 spänn.
Där sket man i va polarna sa, det är garanterat bästa klubba jag spelat med. Man kunde skjuta Slagskott så målvakten klev åt sidan. Man fick på riktiga projektiler med den ( c :
Innhandlade de kvarvarande lagret på OK i Nacksta när dom berättade att dom inte fick hem fler.
Jobbade med Mats Ahltin fd SThockey, så jag bad han fixa en klubba, det är en KoHo men snacka om järnspett. Drog till ett slagskott och tröck ner bladet i isen alldeles före pucken, det tog en kvart innan jag slutat darra i armarna.
Kommentera

Vilka glidare med sina lyxklubbor. En annan fick hålla tillgodo med Colorado Jet. Den utvecklade man inget slagskott med, sådana påfrestningar stod den inte pall för och så ville man ju ha något att lira med dan efter också, så det var dumt att chansa :-)
Kommentera

Et tu Brute: Nej, sån lyx fanns ju inte.. Jag fick hålla tillgodo någa gamla KOHO-klubbor som jag tiggt åt mig... Hoppas verkligen att det kommer att hända nått bra i slutspelet, hoppas att det kommer att finnas ställen med nån form utav skärm där man kan samlas och kanske dricka nån.... Läsk?
Kommentera

willysson: Du är mycket välkommen upp till mej vid trumman. Jag saknar den "gamla" goda tiden måste jag erkänna.
Ta med dej dina vapendragare oxå, då blir det verkligen som förr. En riktig reunion...=)
Kommentera

Skarin: Håller med dig... Willy! Det har blivit alldeles för lite Alien brännvin den senaste säsongen... Kom tillbaka!!
Kommentera

Dalan: Kommer nog snart.. :) Micke Lind är nog mer viktig än man tror...
Kommentera

Ställer mig där nästa match, om det går...
Kommentera

Dream Team: Torspo Pro 50 är det korrekta och fullständiga namnet. Denna raritet ihop med ett par lika klassika Bauer Black Panther kan väldigt oregelbundet beskådas i Växjö Ishall. Antikrundan live.

Investerade i ett par hyfsade skridskor för ett par år sen men de var värdelösa i jämförelse med klenoderna från mitten av 70-talet.

Timrå rockar alltid fetast!
Kommentera

RunarUp: Ok, jag visste det var nåt som fattades :-) Som sagt, det blev sköna slagga i klyk från blå med den klubban...
Kommentera

willysson: Klart det går att ställa sig vid trumman, du har fan förtur.

Det skulle vara helt överlägset om det blev en reunion av klacken från allsvenskan och Div1. Bra då också om man ställer sig tidigt och markerar att "här står vi" så vi slipper en massa löst folk som envisas att ställa sig nedanför räcket som trumman sitter och på och dessutom envisas om att hålla käften varje match, det finns dock undantag.
Kommentera

Knylan: Stämmer bra det .

Tycker att alla som står där i centret runt trumman ska skrika och leva en hel jäv-l , Vore också bra om det blev en mer sammanhållning i klacken som det är nu förtiden så kan det vara en 2-3 ramsor igång samtidigt..
Kommentera

örnie: mer fart på matcherna framöver va???
Kommentera

willysson: Om det är klacken du syftar på så fdörstår jag att du är missnöjd. Klacken hade väl intye direkt sin bästad dag igår , men det blir säkert bättre i fortsättningen , Hoppas på trumman igen så fort som möjligt , Den behövs!!
Kommentera

örnie: Klagar aldrig på klacken, tycker inte att det är bara deras jobb att fixa stäming i hallen. Tycker att det är upp till alla att fixa liv i hallen, när såg man nån som slet av sig kläderna i vredesmod på sittplats senast???
Kommentera

willysson: Haha , Jo det har du rätt i. Vi hår hoppas på ett bättre tryck i hallen på Lördag när Luleå kommer på besök.
Kommentera

På lördag är även trumman på plats, eller den är på plats nu också men det saknas trumstockar. Skarin får nya stockar på fredag förhoppningsvis så då är fetbonken på plats i helgen.
Kommentera

Knylan: Frid vare med er...
Kommentera

Tyckte att detta trådnamn talar för sig själv, vi var uträknade men nu har rättvisa skipats...
Kommentera

willysson:
RÄTT!! trådnamnet talar för sig självt o hela kvartsfinalserien.
Kommentera

BlackBay: Man känner sig nästan bakfull fast man inte drack igår, snacka om lyckorus! Nu är det bara 8 matcher kvar av den här säsongen!!!
Kommentera

Knylan: Ja hårdrock för evigt säger jag bara, blir hårdrocksresa med giffarna iår...;)
Kommentera

Den här tråden tycker jag det är dax för igen, känns som vi fått lite upprättelse för de gånger finland slagit oss i viktiga matcher....:) hoppas dom känner som jag gjorde efter Belarus-matchen....
Kommentera

willysson: Nej vet du vad! Det önskar jag inte ens min värsta fiende! Och definitivt inte en så god derbymotståndare som syskona i öster!!
Kommentera

Skulle vara kul att få ta del av strategin man hade för värvningarna i år... Jag hoppas att alla tror att det ska gå lika illa iår som de TRODDE att det skulle i fjol, då reder vi ut detta:)
Kommentera

willysson: jag tror faktiskt att TIK kommer att få förmånen "slå ur underläge" igen. Jag tror att man kommer att bli sågade och nedflyttningtippade i förhandsspekulationerna, precis som i fjol, till följd av de spelarförluster som man drabbats av.

Focus kommer att läggas på Frölunda, Färjestad, Djurgården i första hand och Luleå, HV, MoDo i andra hand. I snacket, spekulationerna och "analyserna" kommer nog Timrå att rankas tillsammans Brynäs, Link*ping och Leksand i botten av tabellen.

Inget dåligt utgångsläge alltså. ;-)

B.t.w - rätt låt vann
Kommentera

mika: Jo, jag är beredd att hålla med där.. Hoppas at man inte ser till fjolårssäsongen och tror att vi har lika tur med värvningarna, då kommer det inte bli lika kul.. Men jag ser gärna en repris av fjolåret:)
Kommentera

mika:
fast för MoDo blir det väll tungt om de inte får hem lite "hemvändare"
Tycker faktiskt att som det ser ut nu så blir de ett bottenlag..
Kommentera

matsby: Hur än dåligt sdet kommer att gå, så har vi MoDo bakom oss:)
Kommentera

matsby: Jo, jag håller med dej, vad jag spekulerade i var var olika "experter", journalister, förståsigpåare, boorkar och challar kommer att skriva sedan de konsulterat sina kristallkulor inför seriestarten.
Kommentera

mika: Ja Djurgården och MoDo är ju med varje år i förhandssnacket om outsiders:)
Kommentera

willysson:
Fast jag tror nog att MoDo är genomskådade nu,,missar säkert slutspelet, frågan är om de får kvala eller sluta säsongen tidigt,,

Lulää då?
med risk för att få hotbrev ifrån Suzanne så tror jag inte så mycket på dem heller..
Kommentera

Suzanne:
Byter ut en känd filmfras som lät" förstår inte att man kan vara så kaxig när man förlorat två världskrig" i mot en ny klassiker..
"förstår inte att man kan vara så kaxig när man förlorade fyra raka kvartsfinaler"

:-D
Kommentera

matsby:

hahahahahahahahahahahahahahahahah

Tio poäng till dig!!
Kommentera

matsby: Den var riktigt bra den? Lillen Eklunds: Jag var bra med i början är en som jag gillar med:)
Kommentera

Per HApps: När gör Mandy debut? Är det redan i morgon eller får vi vänta till kommande lördag här i Göteborg?
Kommentera

Dream Team: Han skulle väl komma den 6:e eller 7:e oktober.
Kommentera

Hälge: Vi kan alltså förvänta oss att han är med nästkommande lördag mot Frölunda.
Kommentera

Dream Team:
Någon som kommer ihåg matchen?
aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,445092,00.html
Kommentera

Dream Team: Man kan ju hoppas...Mad Man Mandy, "The cleaning man"...han är efterlängtad!
Kommentera

Per HApps: "I slutet hade Johan Lindström två frilägen, i stället kunde Kent Manderville avgöra. Men den största hjälten i Timrå är målvakten Corey Hirsch. (TT)"

Saknar båda två för närvarande... ;-)
Kommentera

Per HApps: Hahaha, det där var, k l o c k r e n t !! Stiligt värre:)
Kommentera

willysson:
Du skrev:
..And justice for all

Hur blir det med nästa nakentifo i globen då??
Host: 217.208.178.213 Spåra
willysson @ Timrå/fagga 2003-01-16 14:56

Nu när det verkar bli en jättetv i taket så kan ju ett nakentifo med närbilder lätta upp stämningen.
Kommentera

« · 196208 · »