Kerstin_k: Kan inte alla sansa sig lite. Andas, titta i tabellen och ha lite distans till saker. Herregud!! Vad är det med er?? Jag skäms när ni går lös med värsta motorsågen...
usel insats av oss BIK spelar så här mot oss...gör oss dåliga men oavsett...BIK är o kommer Alltid att vara ett medelmåttigt HA lag... alltså intetsägande lag
kulltorp: Haha visserligen duggade sågen tätt från oss förra säsongen. Men då ledde vi inte serien med 9 pinnar plus en match att gå på, hade haft en streak på 16 raka , bäst målskillnad och matchen innan spelat ut 2:an i tabellen spelmässigt i en halv match..
Kerstin_k: Ja man lär sig aldrig heller att inse på förhand att en match borta mot Bofors i HA då blir det aldrig skönlirshockey.. Tack och lov har vi avverkat Blötkatterna borta denna säsong nu. 😅
Kerstin_k: förstår inte riktigt hur man jobbar med backarna i offensiv zon. 9/10 skott idag gick högt men när man ser att timråspelarna har bytt ut klubborna mot handväskor så borde man väl inse att det inte kommer att stå en jävel där framför mål och styra ner dom puckarna. Man hade ju kunnat blanda in lite låga skott också, deras målvakt stod upp och plockade ner vartenda höstlöv som hardegård flämtade iväg mot mål.
Man måste börja bänka spelare och låta några stå över ett par matcher så att man kan upprätthålla intern konkurrens för inte fan skulle halva laget åka runt och glida på det här sättet om man trodde att det fanns en risk att man blev bänkad nästa match? Vi har råd att låta några av hängläpparna stå över till fördel för hungriga spelare.
Hockeyoraklet: Nej där kommer min önskan in med en "offensiv" back där det är naturligt med skotten och att man har så pass mycket hockeysense att man kan avväga i offensiven med olika beslut. 👍
Sputnik: efter den här matchen är jag beredd att hålla med dig även om jag tycker att en back, offensiv eller defensiv, skulle behöva värvas. Nu tycker jag inte att det sker några större misstag på backsidan idag (hardegårds 2+10 och markeringsmissen som leder till straffslag) men det blir smärtsamt tydligt hur få skitmål vi får då vi inte får drömmålen från Lööke och Dahlén.
Spock: ja vid Griskatternas stolpskott visade de samma repris från samma kameravinkel 8 ggr. Och inte ens i slowmotion. Hur billig är inte den produktionen?
Hockeyoraklet: Jo en spetsback och att Freddan måste lära sig att matchcoacha lite mer. Skall han bli SHL tränare på sikt så måste han nog förbättra den biten lite..
Sputnik: Om vi skulle gå upp så hoppas jag nästan att man släpper iväg Freddan till Modo. Visst det var längesedan vi spelade i SHL sist och han har nog lärt sig en del sedan dess men jag tvivlar. Jag är varken coach eller coachmaterial men jag tycker att har man Lööke Dahlén och Lundin så är det ett ganska självspelande piano. När det inte klaffar står han bara och flinar precis som perra gjorde, ser aldrig att han ändrar om i kedjorna. Han tar inte ut målvakten vid givna lägen då vi jagar kvittering.
Hahl Bundy 2.0: ”sur än”? Jag kommer vara sur tills vi vunnit nästa match och förmodligen ett tag efter det med. Hoppas Olofsson och Hardegård också är sura. Ett gott jävla nytt år på er.
Hockeyoraklet: Ja i ett slutspel blir det en helt annan hockey då kan man inte stå som två ?? Måste vara mera aktiv obegripligt hur fegt det coachar ikväll när de inte har något att förlora på att ta målvakt och dessutom få spelarna att känna på att det är Allvar NU. Ja det skulle behövas en förstärkning i båset när det ska avgörs om SHL platsen. Minns hur svagt han matcha mot Oskarshamn de läste av Freddan totalt rulla bara på då som nu
Hockeyoraklet: Håller med på matchcoachingen. Den lämnar mycket att önska, och har alltid gjort. Jag tror jag såg Boyce på isen med 2 min kvar dessutom...
fy fan