Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Hemmamatch på Linköping och läge att skänka ett litet bidrag per skalle till Supporterklubben till en blombukett åt Lindström? Han lär väl få stanna hemma från bortaturnén.
– Sanny har full rörelse i armar och ben men stannar över natten på sjukhus, säger Timrås naprapat PA Forsberg till sportbladet.se.
Där ska Lindströms bröstrygg och halsrygg röntgas.
– Förhoppningsvis är det inte några allvarliga skelettskador, säger Forsberg.
Pressjouren på Sahlgrenska Univeritetssjukhuset i Göteborg sade senare på tisdagskvällen att Lindström inte drabbats av någon allvarlig skada.
Hahah hade Pluss bara åkt med sanny in i sargen hade det där förmodligen inte hänt. Något som man inte gjort? Alltså var det Sanny som nästan sabba sin karriär själv då? Jo morsning var det...
Som jag sa tidigare, Pluss ville garanterat inte skada Sanny, han blev för ivrig för Frölunda var tvungen att göra mål.
Ditt problem är ju att Plüss i stort sett inte gör någonting, mer än att åka mot sargen med Lindström framför sig.
Lite svårt att försöka undvika något som man inte gjort....
Sen undrar jag ifall du hade tyckt samma sak om det hade varit Lindström som varit i Plüss kläder, och agerat likadant?
Morsning...
Nu när jag dömer ut domare så ini helvete (å kommer fortsätta göra det också) vill jag bara säga att Christer Lärking under lookoutsäsongen under matchen Timrå - Linköping tamefan inte gjorde ett enda fel. Det var helt sinnesjukt, man kunde inte skrika på nånting ingen i klacken gjorde det heller. Man var verkligen skakad när man var på väg hem efter matchen.
alla hjälper varann..
Blir tungt nu för Timrå om Sanny missar några matcher, ännu tyngre om den där jävla diciplinnämnden är så inkompetenta att stänga av Svedberg nån eller några matcher.
Även om det var tråkigt det med Sanny och riktigt jävla frustrerande det med Svedberg blev jag riktigt jävla glad över att se Eric Moe på isen. Men samtidigt så blir jag lite fundersam om det är så att Timrå ska få en skada och ett matchstraff på backar för att Moe ska få hoppa in å spela som 1 av 5 backar.
Men det är ju inte mer än rätt att han får minst 6 matcher. Eller egentligen det + de matcher Sanny måste vila.
gissa på minst 5 matchers avstängning för schweicherosten.
MEN det spelar ingen roll om det var en olyckshändelse och inte meningen att Sanny skulle riskera sin karriär, Plüss hade alla möjligheter i världen att undvika det han gjorde men det gjorde han inte, han valde att inte göra så.
Då jävlar anama får man ta konsekvenserna för det själv, jag tycker Plüss borde få 6 matchers avstängning, ELLER om Sanny missar fler än 6 matcher så ska Plüss vara avstängd lika länge som Sanny måste vila & återhämta sig.
Plüss hakar i första läget Sanny lite lätt i högra höften, vilket gör att Sanny tappar lite fart, tappar balansen och samtidigt blir lite framåt och nedåtböjd.
Samtidigt ser det ut som att Plüss pga sin fart mer eller mindre trycker eller skjuter Sanny mot planket. Det är iaf definitivt inte frågan om ngn tackling eller knuff, som jag ser det. Möjligtvis en liten dutt, som pga Sannys dåliga balans får förödande konsekvenser.
Den som Jensa delade ut för några år sen var isf lika ren som den Alavaara fick ta emot.
FM:
För min egen del så kommer jag inte längre...Vi börjar att få ett mycket åskande åskväder här i Götet och då väljer jag att logga ut och ska självklart kolla in "tv" i olika sammanhang och väljer att kommentera det i morgon...
Men min första tanke i det hela är att INTE Pluss är ute efter att skada...
Sov gott alla Timråiter ..Även annat löst folk kan sova gott..
Psst..Var det någon fler som hörde TIK031 ikväll?? På radion/TV???
Annars var matchen trevlig se. Timrå alltså. Det här laget är riktigt bra. Finns liksom ingen svag länk, Forwardssidan är jämn och stark med riktiga toppar, backsidan är elitseriens bästa hittills och Backlund lugn och säker.
Styf helt lysande idag, klar landslagsklass! Sedan var Hedström helt kanon också, syns vilken klasspelare han är. Hahl är också mkt bra och Pärssinen rivig. Kul att satsningen verkligen lönar sig, de här killarna är värda varenda krona.
Av de yngre spelarna ser Regin starkare ut än ifjol. Sundh är sevärd och Björn Svensson spelar som om han hade hundratals elitmatcher i bagaget.
Johan Andersson verkar också bra. Kul att se Peter Nylander också som är klart bättre än vad jag kunnat tro.
Warg gör ett bra jobb och hamnar säkert snart i målprotokollet. Den enda som inte höll måttet idag var Magnus Nilsson.
mike66:
Nu utgår jag ifrån själva grejen innan under och efter utan alla repriser..Och med tanke på Pluss historia så kan jag inte i min vildaste fantasi tro att han var ute efter att skada Sanny...
Jag kanske får en annan syn på det hela om jag som du har sett hela grejen på "tv ett X antal gånger..
Appropå hockey kan man tro att tabellen är upp och ner, 5 norrlag i topp och Luleå på 7 de, är vi tillbaka på 60 talet
Sanny kom tillbaka du behövs.
Detta känns någorlunda som en tröst
www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=128&a=299945
"Sahlgrenskas pressjour säger vid 22-tiden att Sanny Lindström är lindrigt skadad."
Hehe, du hörs och syns. Både på gott och ont skulle jag tro.
Självklart så vet Plüss vad som kommer att hända om Sanny tappar balansen i detta läge. Den som säger att det var otur vet inte vad de snackar om. Jag har i alla fall svårt att förstå när man gör en sån här grej att det inte skulle vara för att skada. Plüss har väl en egen hjärna att tänka med? Innerst inne så vet han att i såna här situationer ska man som spelare visa respekt för den andra individen och inte mata på i ryggen som han nu gör - man måste hålla igen...
It´s all about - R E E E E E S P E C T..!
Danne_l:
Kul att du hörde att vi dominerade Scandinavium..Att jag skrek spela hockey sillstrypare var en grej i det hela..För det var en hel del rädsla i det hela när jag skrek att ditt lag skull spela hockey utan att strypa en silljävel..Sanny låg jävligt länge innan han rörde på sig..
Men..Erkänn!! Visst var det trevligt att höra mig över hela Scandinavium..;)
Ändå är han där och ser till att Sanny blir halvt medvetslös...
Eller tror du att Sanny hoppade med skallen/ryggen in i sargen med flit ?
Tacklingen på alavaara är väl inget att säga om,fattar inte vad de är att surra om ? En hård och ren tackling är väl bara vackert i mina ögon. Sen att han (Alavaara) inte har vett nog att spänna fast hjälmen är väl bara hans problem...