Brynäs spelade med mer hjärta och kämpavilja än Timrå idag. Framförallt i den tredje perioden där Timrå spelar riktigt uselt. Därför var det inte mer än rättvist att Brynäs kunde komma igen och få till ett oavgjort resultat.
Timrå dominerade stort i den andra perioden och gick upp till 4-2, jag kände relativt säker på ny vinst, det gjorde nog spelarna också tyvärr.
Även första perioden var dålig, var riktig pojklagsklass på det spelet. Samtidigt har man automatiskt fått högre krav när man sett hur fantastikst bra vi kan spela emellenåt.
Bäst i ett dåligt Timrå tycker jag Matthiasson (målat i 4 raka matcher nu), Lind, Robban och Nordgren är. I Brynäs var Ove Molin riktigt bra.
Vi knappade in på Färjestad i och med att vi tar 2 poäng. Vi får vara nöjda med att vi tar 2 poäng trots dåligt spel.
Jimmy: Timrå tycktes håglösa och viljölösa i inledningen av första och sista perioden. Vi får hoppas att det bara är en tillfällighet och att man fortsätter att jobba på i 3 gånger 20 minuter precis som de gjort tidigare.
Söderöver: På tal om Lander. Enorm skillnad när han var tillbaka. Han är inte längre någon vass offensiv spelare men hans styrka på puck gjorde stor skillnad i offensiv zon. Bland annat.
Timrå dominerade stort i den andra perioden och gick upp till 4-2, jag kände relativt säker på ny vinst, det gjorde nog spelarna också tyvärr.
Även första perioden var dålig, var riktig pojklagsklass på det spelet. Samtidigt har man automatiskt fått högre krav när man sett hur fantastikst bra vi kan spela emellenåt.
Bäst i ett dåligt Timrå tycker jag Matthiasson (målat i 4 raka matcher nu), Lind, Robban och Nordgren är. I Brynäs var Ove Molin riktigt bra.
Vi knappade in på Färjestad i och med att vi tar 2 poäng. Vi får vara nöjda med att vi tar 2 poäng trots dåligt spel.