Frella: Men varför inte matcha in en ersättare innan de som han ska ersätta ha dragit? Då får ersättaren jobbas in i truppen lunganre och kommer finna sig bättre han kommer få sinnes ro istället för att slängas in i hetluften dirket.
Framförhållnig är alltid bättre än att göra ngt i sista sekund. ELLER?
TIK-Supporter: men herreud... känns som att de kvittar om vi är med eller emot dina så kallade resonemang för vi kan inte göra nått åt de ändå..kan bara spekulera
dom flesta av oss kommer nog inte sitta hemma om de nu skulle hända vilket ja inte tror
TIK-Supporter: Efter imorgon eller onsdag kommer vi antagligen ha 13 forwards i truppen, vilket nog är det optimala i ett hockeylag. Med 14 forwards i truppen kommer alltid två att nöta bänk eller läktare. Förmodligen mycket lätt att skapa en oro i truppen då.
Och skulle Krykov sticka så kommer han givetvis att ersättas, något annat finns inte skulle jag tro.
Laken: Visst jag har inte heller sett hans spelskicklighet men när det skrev kontrakt så skulle han vara en playmaker det är utifrån det som jag kallar honom playmaker.
JO men om två centrar bli skadade säg Gahn ström. plus krykov har bara en månad kvar. vi har 8 backar och 12 forwárds inklusive cetrar.
Vart har vi en bred trupp någonstans för mig är bred många spelare som krigar inom laget för att få chansen för att spela matcher. nu finns det ingen kokurens alla som tränar får spela.
Vi har 5 centrar då kan man ställa sig denna fråga varför har vi det? vi har sex för den delen.
Gahn Warg Neilsen Krykov Regin Ström (vill helst spela center har han sagt själv)
Du är okunnig
Din detydelse på bred är inte samma som min för timrås trupp är så precis den kan vara finns ingen utfyllnad ngnstans
TIK-Supporter: Om du inte märkt det så var TIK ett grovjobbargäng även innan Laakkonen stack, och har utan hans inblandning gjort 17 mål på 9 matcher. Givetvis kommer man ersätta Laakkonen, men med ytterliggare en grovjobbare. Vackert va?
RocknRolf2: Vadå en spelare vi kommer behöva fler än en spelare. Det kan jag lova. Inte kommer saker bli bättre då vi inte har en bred trupp blir en eller två skadade kommer hela skiten att falera kommer behöva göra om varje femma. Du kan inte säga tt ingen timrå spelare inte kommer bli skadad under hela säsongen. Det är de breda trupperna som det får bra för kolla bara på frölunda HV och Linköping. Plus varför tar inte timrå upp några juniorer för. Se bara på Frölunda. Dessa junisar e ju hungriga det skulle sätta 1000% för att få möjligheten att spela en match. Det hadlar mycket om vilja i denna sport och det har junisar det kan jag lova. Jag vill se 2 heta nyförvärv. En Sloan och en grymm tjeck eller finne som kan producera framåt. Sedan vill jag att timrå tar upp lite juniorer så de långsamt kan matchas in i Elitserien. med denna trupp vi har idag som är hyper TUNN kommer vi vara beroende av dem senare i säsongen. NGN av våra juniorer kanske är en nya Zäta ingen vet för timrå ger ingen chansen. alla lag har tagit med ngn junis från sina egna led i år men inte timrå jag vill inte få färjestads stämpel på timrå. Satsa på eget material som kan flytta över atlanten det är så man får lätt pengar.
TIK-Supporter: Playmaker? spelat 6/9 matcher och gjort en poäng
de var väl meningen att karln skulle gå in i första femman och de gjorde han inte Fanns ju knappt med i fjärde och då är man väl inte nån riktig playmaker, inte av de ja såg iaf, tyvärr Antagligen var han för dyr för att ha där och på bänken så dom skicka iväg honom Är hyfsad säker på att nubben har fixat fler som kommer in i laget
TIK-Supporter: Inte hänger det på Laakkonen alla fall, eftersom han har gjort ett ass på dom första 9 matcherna. "playmakern"??? vilken match har du sett, karln har ju varit totalt osynlig.
TIK-Supporter: Att Laakonen sticker är ju en positiv nyhet. 2-3 nya namn kan vi glömma, men nåt nytt ska vi väl kunna få in iaf. Om bara töntarna i Karlstad håller sig ur spår så
JA vad händer Laakonnen ska inte spela mer nehe, vadå ska vi få sveriges tunnaste trupp eller nu är vi prick 4 femmor. Det känns lite så att man hoppas på att timrås spelare blir skadade så nubben och alla istyrelsen får känna att de lever, vi behöver FAAAANNN spelare vi ska inte göras oss av med någon. Och vad är det för sammarbete som de snackar om.
Givietvis vill jag inte att någon ska bli skadad men det verkar som om ngt drastiskt måste hände för att dessa herrar ska agera.
Hoppas på att efter denna tråkiga nyhet så har man gjort klart med 2-3 grymma nyförvär. Vem ska nu t ex ersätta playmakern laakonen. Vi har inga utpräglade målskyttar och vi har ingen utpräglad playmaker nu heller. Ska vi bara bli ett grovjobbar gäng som inte kommer göra mål då slutar vi som södertälje 10 mål på 9 matcher.
Jag fattar inte vad som börjar hända, börjar bli väldigt orolig.
Mika Oksa har vunnit 4 av de 6 matcher i Elitserien han stått, Corey Hirsch har samma facit fast i Allsvenskan. Mikas enda förlutser är dessutom mot LHC borta och VF borta.
Oksa går långt ut och släpper mycket returer men så länge han vinner matcher kommer ingen målvakt värvas.
Per HApps: Jag har en polare som spelar i USA på try-out kontrakt nu för Iowa, samma som yared. Center med goda meriter från college spel som skulle passa in i timrå truppen i alla fall i en andra eller tredje formation. Michael Horse heter killen och är 23 år gammal. Kanske nåt att värva?
Svella: som då defacto en SÄMRE räddningsprocent än oksa har idag? Kimmo har gjort sitt, bättre att komma ihåg honom som den hjälte han var än att vi skall komma ihåg honom som målis som inte var i gammalt gott slag när han kom tillbaka
Per HApps: Innan man snackar om att någon skall få kicken så bör man väl ha en ersättare eller? och varför skall just Oksa kickas då, Asplund har ju stått i förlustmatcherna? (ja jag vet att han är yngre o.sv) kanske oksa skulle vara andre målis?
RocknRolf2: Jag kan hålla med om att Oksa inte varit alltför övertygande i inledningen, men i ärlighetens namn har han kanske inte fått alltför mycket hjälp heller? Du får det ibland att låta som om alla förluster vore Oksas fel och ingen annans, men som jag ser det finns det ett gäng utespelare också som har viss del i det. Tycker han har gjort ett par godkända insatser på slutet.
TIKbiff: Nej jag har inte pratat med nån av dem. Men i och med att Corey faktiskt hamnade i en annan svensk klubb, i lägre division till och med, är det väl högst sannolikt att Timrå valde bort honom. Vi hörde aldrig nånting i pressen om att han skulle vara intressant heller.
Men visst kan det vara som Helg Ernest säger. Att Corey valde bort Timrå. Även om jag har svårt att tro det
Helg Ernest: inte alls omöjligt. Får verkligen hoppas att det är nån sån anledning till att vi inte har han här.
Per happs, Laken: spelar ingen roll vad ni än säger, jag kommer ändå fortsätta skriva vad jag känner för. Jag försöker iaf diskutera aktuella ämnen som målvaktsfrågan mm. Det är mer än vad många andra gör här.
Ang. Laakonen: Snabbt och proffsigt agerat av Nubben. I och med att han redan har en ny klubb klar (HIFK) så lär väl TIK också slippa lönekostnaderna framöver?
RocknRolf2: Frågan är,har DU pratat med Nubben eller Corey själv personligen då du verkar vara 100% säker på att Timrå valt bort honom, Varför valde Timrå bort honom? eftersom du verkar vara säker så vill jag gärna höra ditt svar så jag slipper fundera.
RocknRolf2: Min teori är att Hirsch tackade nej, som kompensation för att han inte fick vara kvar i fjol ! Ni kommer väll ihåg hur han var ute i AB och beklagade sig. Ratad ena året, då tar man de som betalar bäst istället dvs. Malmoe
larry73: det håller jag med om men ibland släpper alla målv. retur rakt ut o då ska det finnas en back där denna säsong har det inte varit så alltid. men det ursäktar inte oksas returer på nåt sätt det måste bli bättre o det blir det nog bara alla drar åt samma håll.
RocknRolf2: Utan att säga att Oksa är en dålig målvakt så kan jag ge dig rätt där. Tycker också att det är märkligt att en för TIK okänd målvakt går före Hirsch. Men nu är det som det är o Hirsch spelar med MIF, är alltså inte tillgänglig. Vet dessutom inte om han gjort nå´n större succé där, laget har iaf inte gjort det!
rupert: Nej han valde inte bort Timrå själv. För att vi tar Oksa istället för Hirsch så måste man väl trott att Oksa var bättre än Hirsch. Vilket jag har väldigt, väldigt svårt att förstå. Annars är det sociala frågor det hänger på, och har inte hört att Hirsch skulle misskött sig på nåt vis.
Kanske kan det vara så att Nubben tycker Hirsch är för gammal, och att Oksa skulle kunna stanna här flera år. Men njäää... I så fall har Nubben ett och annat att lära av NHL, där flera målvakter runt 35 fortfarande tokdominerar
rupert: Ja Hirsch hade man gärna velat ha i laget, är lite fundersam över varför det inte blev han. Men Oksa tycker jag redan nu har blivit lite bättre, det märktes iaf i Södertälje.
RocknRolf2: Det ena behöver inte utesluta det andra. För att vi inte fick (tog?) Hirsch betyder det inte automatiskt att Oksa är en dålig målvakt. Tycker att han precis som övriga laget bevisat det mer o mer... Anledningen till varför vi inte fick Hirsch vet jag inte, måhända hängde det inte på TIK utan han kanske helt enkelt valde bort TIK själv??
rupert: Alltså såpass genomtänkt att du inte förstår varför dem inte tog Hirsch istället? Det föstår iaf inte jag. Hirsch storspelade ju i slutspelet. Spelade dessutom bra i grundserien. Men det dög tydligen inte. Lyckades dem scouta Oksa bättre eller (trots att Hirsch spelat i Timrå)? Har Tarvainen större makt än vi tror? Var Hirsch ondskefull mot lagkamrater? Varför inte Hirsch???!
Framförhållnig är alltid bättre än att göra ngt i sista sekund. ELLER?