Det är alltså 12 lag i Elitserien. Jag misstänker att gårdagens match i Proppskåpet var det omvända serieledarederbyt. Sista och näst sista laget när serien är färdigspelad alltså.
Moverare: Ja... det var väl inte förvånande. ;) Asätarna börjar redan att cirkulera ovanför huvudena och väntar på sin chans att hugga i sig ett stycke. :P
Moverare: Förbundet lär få eld i baken att utöka till 14 lag om det visar sig att DIF mot förmodan åker ur. Stockholmarna stod kvar på perrongen igår kväll när Timrås X-2000-tåg svischade förbi i den första perioden. Tyvärr tog strömmen som vanligt slut vid Gävle station (andra perioden eller Gävle/Brynäs=ett andra klassens lag ;-)) Vid Arlandas tredje startbana fick dock hemmalaget fart under rören igen och man kunde vinna matchen efter att ha kämpat ner motståndarna. En del att fundera på, men många frågetecken rätades nog ut till iaf små utropstecken igår.
Får DIF till ett bättre försvarsspel så har man ett par kedjor som är halvvassa. Lägg till det en målvakt med potential att kunna bli en matchräddare, och vips så har vi fått ett slutspelslag.
Timrå då? Ja, man får väl trösta sig med ännu ett slutspel. Man får bita ihop, så enkelt är det väl. Skulle den planen spricka kan man väl alltid trösta sig med att Sundsvall är ljusår efter hur det än går...
Moverare: Nja... det är väl bra att distriktet går bra så vi kan få in nya spelare i det egna laget, så viktigt är det. Men att gå så långt att säga att distriktet är viktigare än laget är jag nog för lite engagerad i distriktets hockey för att tycka. Jag är bara en dum supporter med få högskolepoäng och lite studieskulder... =)
Dream Team: väldigt skönt med en seger det dom här lagen vi måste ta. nu till matchbilden igårkväll jag jobbade som vanligt o följde via radion i trucken.känns lite som typiskt timrå full fart i början för att tappa fart sen det har blivit en del såna matcher tyvärr.men vi får hoppas att det blir bättre.
Dream Team: Vad säger Glennert om det då? läste reportage i tidning igår att han lovat sina sponsorer att FBK inte ställer sig bakom det då de skulle "urvattna" en bra produkt.. Och det är väl så att det måste vara ett enhälligt beslut fortfarande?
Frella:Nja, dif åker ur, kanske även leksand. Som dif spelade (?) igår, det va ju TVpucken, det va ju TIK V.S Stokkholm VIT för tusan! Sorgligt att läsa så många oroade TIKfans, klart att man drog ner på tempot i 2:a, man gjorde ju som man ville i 1:a och slappnade av... När dif sen får en kasse, tja,lätt för dif att känna medvind då... Nä, TIK kanske inte tar SM-guldet, men dom kommer garanterat att fightas med "topp"lagen å ställa till det för "proffs"tyckarna- SOM VANLIT!
Närå brukar inte förlora annars när jag står i båset så det tar jag, tror bara att jag förlorat 4 matcher dom två senaste säsongerna å det på 110 matcher så en förlust då känns bra
miike66: Det är inte sant, tecknen hopar sig! Jag bokade biljetter alldeles nyss, fick sektion L, Rad 16, nästan exakt samma platser som i premiären. Blir det inte kvalserien i år, då vet inte jag... ;D
30: Ja, ja, ja. Men det var den utan någon som helst tvekan och jämförelse den absolut viktigaste matchen du förlorade. I skuggan av det är alla dom 106 vinsterna inget värda alls. Som sagt, du är bara bitter, jättejävlainihelvetebitter. Så det så.
Nog för att du är en knöl från foten i Nolby, men hur skulle Timrå, Brynäs och MODO kunna hamna i kvalserien i år? Har du varit ute i veboa och tulla på T-röd nu igen?
Ja fy fan jag är nog det ändå...Lyser det igenom så väl f-n också avslöjad till slut.
Jag som stog där bara för att se Smokey nita dig hahaha. Miiike 66 var hemma han också av rädsla för att möta dig men så var ingen av er med va f-n "chicka" ni ur båda två hahahaha
Moverare: Jag med om jag får för elake coachen. Jag vågar dock inte lova att du ska nitas. Kommer rätt läge så slår jag i vilket fall undan grillorna för dig så att du får blåmärken.
actionleif: Med vår fantastiska organisation slår vi ihop en Supportermatch på en kvart. Tänkte vi kunde försöka träffas nästa vecka. För övrigt är tjockmiiike66 en fegis, fegis, fegis.
Moverare: Du missade det snyggaste målet som gjorts i Gärdehov sedan Crippe Söderström sänkte VIK i SCA-Cupen för en fem år sedan.
Andreas Falk rev åt sig pucken efter att ha tacklat ner en lokatt, står bakom mål och lyfter upp pucken i luften liggandes på sitt blad och bryter in framför mål och slänger upp 1-3 i krysset.
Sista och näst sista laget när serien är färdigspelad alltså.