HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Hockeyfans är att likna vid junkies. När de fått sin fix i form av en seger så sitter de mest med uppspärrade pupiller i ett utdraget lyckorus.
Du skriver att Lindbäck gör en fantommatch. Jasså? 50 skott i magen och 3 räddningar. Timrå skulle ha många fler utvisningar än vad de fick.
Du ÄR patetisk.
Själv tycker jag nog att det lallas för mycket från Supporterklubben.
Men jag förstår dig, faktiskt, tror jag.
Jag är ute rätt mycket o kommer i kontakt med mycket folk o hittills har jag inte träffat en person in real life från Timrå/Sundsvall/Härnösand som vill ha kvar Challe längre, utan är oroliga över Timrå IK:s framtid.
Det är allt från Gubbarna i Bergeforsen som man står dagarna i ända o fiskar med ibland till Arbetskamrater, Vänner, kompisar o folk i matköer, kassaköer. osv.
Challe ska bort. Han har förstört för mycket sen får du säga vad du vill o lalla vidare utan krav eller våga uttrycka dom.
Äh bara hoppas han skämtar, annars ligger han jävligt pyrt till.
Diskussionerna blir betydligt mer givande och nyanserade om alla som har en åsikt försöker argumentera för den.
Hockeysnack blir vad vi gör det till. Själv har jag maniskt spammat den sista tiden, i någon sorts ångestrus. Jag brukar vara ganska positiv, men nu har jag dissat rätt hårt. I synnerhet Challe. Det står jag fortfarande för, och har inte ändrat mig på punkten rörande hans fockning.
Men: visst är det lite lustigt att en seger har en otroligt sövande effekt på detta forum. En förlust i nästa match och det lär explodera igen.
Piros själv var glad över vinsten och tyckte att hans egna spel kändes okej. Det var bara en liten sak han inte var nöjd med.
– Jag hade satt 100 euro på att HV skulle vinna, men det kan jag ta en dag som denna, skrattar han.
Är detta ett skämt eller?
Jag är tveksam till din uppfattning att 98% vill ha bort Challe!
Däremot så tror jag att... Bland de tjugo mest aktiva skribenterna på hockeysnack, vill 99% byta ut Challe. Men då har man begränsat urvalet ganska markant!
Det är ju så att HS inte ger någon sann bild av tillståndet bland supportrarna.
Ofta är det samma personer som upprepar sin uppfattning i diverse frågor här på HS. Om tio personer skriver 15 inlägg var så betyder inte det att 150 stycken tycker likadant.
Stämningen är ju, tyvärr, sån att den som vågar dryfta en positiv tanke nästan omgående förklaras, i det närmaste, förståndshandikappad.
Om man, däremot, resonerar med folk ute i arenan, på arbetsplatser, på bussen och i konsumkön så får man en lite mer nyanserad bild av läget bland Timråiterna.
Under de två senaste dygnen har dessa spelare skrivits ner fullständigt i detta forum, också Linkan har fått skit för sitt arbete att ta in dom i laget.
När man nu läser under och efter deras första match nära nog hyllas Piros för sin insats och likaså HP3 så länge han spelade.
Ett mer nyanserat skrivande inför deras debut hade nog varit på sin plats.
Nästan fyra ggr så hög alltså 680000/4 = 170 000kr, Challe tjänar alltså minst 170 000kr och näst mest av alal tränare, det känns ju bra med tanke på att 98% av alla Tikare vill ha bort honom.
Roligt att läsa tidningarna..
LINDBÄCK-HV71 : 53-0 (Expressen)
FOPPA-effekten är över för MODO (Aftonbladet)
Nya arenan i Ö-vik heter Fjollröven Center..Surt sa räven... (något forum)
Ja e så j-vla gla` idag.....
Enl. dagen AB så tjänar Challe 1,2 mille i Timrå, dax att börjar göra rätt för pengarna nu och få spelarna att behålla detta flyt så man tar hand om LHC på lördag också på samma fina sätt.
Befarad revbenskada på P3, synd han var duktig så länge han spelade, gjorde det enkelt för sig inga onödiga utsvävningar.
Första bortasegern!
Första nollan!
Första matchen en målvakt vinner åt oss!
Lindbäck är en Ängel som räddar tre poäng!
Prisa Gud!
Jesus kunde inte ha gjort det mer gratis...
När PP:t kom där i 3:e var jag helt säker på att man skulle sätta dit den. Det var liksom en sån match som man känner igen allt för väl från den andra sidan.
Helt underbart. Såna här segrar går inte att värdera. Åka ner som jumbo utan bortaseger, möta tabellettan och nolla dom. Rida ut f e m BP! Och nyttja 50% av sina egna!
Jag kan inte annat än buga utav helvete. Det här kan mycket väl vara vändningen. Den som, i jävligt första hand, tar oss ur kvalseriegreppet.
Och jumboplatsen är åter där den hör hemma. Minns att modoliderna hånade oss när Zäta drog och undrade vad vi skulle göra 'utan vår spelare'. Den frågan behöver man knappast ställa tebaks. 8/9 med Foppa på isen, 1/6 utan. Trots att man mötte SSK och Rögle. Eller, hm...det var det där med stenar och glashus, ja.
Nåväl. Man ska alltid passa på att vara skadeglad när man kan. Jag vet att det så klart blir SM-guld till Modo i slutändan, men vi kan ju alltid njuta av de sista skälvande sekunderna vi har i förarsätet.
Ah. Ge mig fler matcher nu, så fort som möjligt. Jag vet inte om ni tänkt på det, men: Hockey är en underbar sport!
T T: Nej, jag trodde inte heller att matchbilden skulle bli så här. Absolut inte. Men förhoppningsvis kan en sådan här seger göra att det kommer släppa och lossna lite framöver när vi pratar om bortaplan.
Men när jag tänker efter gäller detta även på hemmaplan. Släpp lös och visa vilka som bestämmer i E.On Arena. Våga under kontroll. Ha roligt. Åk rejält med griller. Aggresivitet. Rejält spel. Rakt och enkelt.
Då är jag övertygad om att vi slipper kvalserien.
Antar att man är likadan själv efter matcher mot SSK och Ouäögle...
...men det är ju annorlunda ...eller hur ;=)
Johan J: ...och utan klipp löd citatet:
- Självklart är jag förvånad att vi vinner på det här sättet. Det var
inte så här jag tänkt att matchen skulle se ut. Vi spelar inte våran
bästa ishockey, men mycket hjärta kan räcka till seger också.
Han är ute efter att skada, fy fan för fega dj,,, spelare...
"Det är i nuläget oklart hur allvarlig skadan är och om Petré riskerar att missa kommande matcher med Timrå.
- Vi kan inte utesluta att någonting är brutet. Men det får vi undersöka vidare, säger Örjan Fröjd.
Petré slapp dock uppsöka sjukhus i Jönköping och kommer att undersökas vidare under fredagen."
Bragd-Birger: Grejen är ju att det är tämligen meningslöst att diskutera med människor som befinner sig i "något sorts ångestrus".
Det tar för mycket onödig energi. Och Janken har rätt i att åsikterna här inte speglar verkligheten. Anonymiteten här hjälper självfallet till skribenterna i att späda på i sina ångestuttryck också.
Anonymitet är bra men den gör också att folk kan skriva utan att behöva ta ansvar för vad man skriver.
Jag har fortfarande inte sett en banderoll på läktaren på hela säsongen som uttrycker en negativ åsikt. Så hur än mycket det skrivs här så har vi en fruktansvärd feg supporterskara.