Läs på Modoantes presentation och se vad han säger. Det han skriver är att Sydkraft Arena ( Snart E.ON Arena) har sämsta borta stå. Vad tycker ni? Har varit så mycket tjafs om att HV haft så dålig borta stå men också skriver han det där.
Larionov: Poängutdelningsmässigt är han inte lika effektiva som andra, men han gör andra saker på isen som de övriga stjärnorna inte har en tanke på ens. Han arbetar nämligen.
Helg Ernest: Så var det ! Direkt efter målet åkte Hallin ut på tio minuter för osportsligt uppträdande.
- Jag och Malmös back David Petrasek hade gnabbats tidigare. Efter målet sa han till mig: du är helt oduglig. Jag svarade: Så dålig är jag väl inte när jag gjorde mål och då fick jag en högerkrok i ansiktet. Fattar inte riktigt varför jag åkte ut, säger Hallin.
Efter den ofrivilliga vilan kom Hallin tillbaka och gav på nytt Timrå ledningen (3-2) och sedan tackade han Zetterberg för senast genom att sätta upp denne till 4-2-målet.
Två mål och en assist i en match är inte illa av en spelare som på tidigare 47 matcher skrapat ihop 13 poäng (tre mål, tio assists).
Helg Ernest: Han är ju i vart fall snyggast, och hade han dessutom störst (jag tvivlar inte, då linkpungarnas yttranden tyder på dvärgpittar) så var det nog honom tjejen raggade på.
Helg Ernest: Tallang vem är det? Talang menar du väl?
Larionov: Huselius störst? Ja, på hotellrummet möjligen. Men störstblir man inte utan ödmjukhet och den saknar Huselius fullkomligt.Däremot så besitter Zäta en ödmjukhet som kan ta honom hur långt somhelst och att han nu leder poängligan är inte mer än rätt efter densäsong han har presterat, så det så...
pyrre: hur snällt är det att jämföra en mogen foppa med en snubbe yngre än 15-16 år...efter den tiden vet jag inte av att han någonsin spelat med sundsvall...
Larionov: Du verkar inte förstå nått ? Har man bara en målgörare, så blir han automatiskt största poängplockare. Men finns det flera tallanger delar dom på poängplockar bördan. Vilket innebär att det blir mindre poäng per "Tallang". Nu pratar vi Tallang inte Tallinder, för enda stället han lyckas sätta dit den är på Scandic.
geggelundin: hehe foppa har ju dominerat i nhl ända sen han for över säsongen 1994 så z har nog kvar att bevisa att han måste dominera i nhl också det räcker inte med sundsvall
Chief: Hahaha, jag förstår det. Tyvärr lär jag vara upptagen med att klia mig fundersamt i huvudet och fundera på vad i h-vete man ska undervisa om på högstadiet så det där Bjästa-TIFOt blir nog inställt denna gång.
pyrre: Hehe, ärligt talat grabben. Du bör ta med i beräkningen att Forsberg har några mer år på nacken än Zäta i "hockeyns mecka". Det är väl uteifrån det inte särskilt konstigt att han hunnit bli en mer respekterad spelare. Som allroundspelare är Zäta bättre, han är en riktig arbetare som kan allt en stjärna kan men jobbar kopiöst hårt, dessutom är han smart och är kall som bara den. Han har en lägstanivå som är löjligt hög. Du behöver inte hålla med mig, det begär jag inte av en modoit. Skratta åt mitt påstående men du kommer med all sannolikhet få äta upp det så fort Zäta har öppnat dina vägrande ögon. Han kommer att bevisa det.
pyrre: Ser man bättre om man breddar vingarna? Foppa är jättebra men går skadad, Börje Salming var jättebra, Pekka var en grym målvakt men inte lika grym bilhandlare. Henrik Zetterberg vinner skytteligan den här säsongen. Seså, det kan alla säkert enas om.
Mekka (eller Mecka) är en stad i Saudiarabien och en helig vallfartsort? för muslimska pilgrimer. Här finns den heliga stenen Kaba och klippan Arafat. Rättrogna muslimer vänder sig under bön mot Mekka. Det finns speciella kompasser som pekar ut riktningen till Mekka.
pyrre: På tal om hockeyns mecka så verkar den oerhört död för tillfället. Nu snackar vi elitserien och Sverige. Zäta är den bästa allroundspelaren, inget snack.
pyrre: Kan du förklara hur det hänger ihop det där med NHL & Mekka? Jag i min enfald trodde att alla norr om Panamakanalen hatade allt vad muslimer och Koranen stod för.
Och Mora fick helt plötsligt guldläge att ta sig till slutspel, man avslutar hemma mot "enkla" Brynäs. Alltmedan Luleå förmodligen vill trycka dit SSK hemma för att säkra 7e platsen. Blir en spännande slutomgång.
ernie eagle: Jag ger dej skobidrag! Själv har jag lovat att äta upp min hatt om inte Timrå kommer tvåa, jag håller just på att göra en hatt av marsipan!
geggelundin: Visst svagt av MoDo att inte hålla nollan i slutsekunderna mot HV71 men det var sannerligen på tiden att de oxå fick göra ett mål¨med de chanser som de skapat under hela matchen, så jag tycker inte det var ett dugg orättvist även om du bara är akademisk betydelse då slutspelschansen rök all världens väg, för inte gör väl HV 20 mål i sista matchen och inte rasar SSK ihop och förlorar med 10-0 i Luleå och inte heller torskar Mora mot Bryäs hemma, det ter sig högst osannolikt i mina ögon. Skulle detta hända lovar jag att promenera till Sthlm och hem.