1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590230 inlägg · 6217 ämnen

Mästarcupen i Norrtälje

« · 564129 · » Till forumet

Sv: Mästarcupen i Norrtälje
kungsbacka: Varför offra semestern på sommaren när det är skönare att krypa ihop under täcket och somna om när det är -20 grader kallt och snöstorm utanför fönstret. Har aldrig förstått den logiken...
Kommentera

ernie eagle:
Det blir fler än du/ni som ska ner, där är bilarna redan fullbokade.

De Timråsupportrar som inte ska med denna gång kanhända åker en annan gång, jag antar att det blir många många tillfällen att åka iväg.
Kommentera

friskan: Ok men vart skall de kontakter du/ni har då tänkas bo?

Kravet för att få det billigaste priset på boendet är ju 4pers. Ja menar det gör ju inget ingenting om vi åker i fler bilar (om vi sluter upp i Norrtälje)

Jag har i allafall bokat ett rum nu för 4pers eftersom det är det minsta antalet man kan boka. Så nu vill jag ha svar från 2st till.

För jag är inte särskilt sugen på att betala 600kr/natten för boende!
Kommentera

ernie eagle: Lyckas inte du göra exakt samma bedrift varje år. Boka stuga/rum utan att veta om du fyller upp platserna?
Kommentera

Maggan: Jo men grejen är att den här gången var jag tvungen. För man får inte boka mindre än 4st för det priset jag angivit och hur som helst så åker ju jag och Uffe ner och vi kan ju inte riskera stå utan boende när vi väl kommer ner. Så detta var en ren säkerhetsåtgärd och jag kan fortfarande avboka ifall vi hittar en annan lösning!
Kommentera

ernie eagle: Och vi var ju faktiskt 4st från början men sen är det ju alltid någon som drar sig ur av en eller annan anledning....
Kommentera

ernie eagle:jag vet inte vad du jobbar med men jag jobbar inne i en fabrik o kör truck o där blir det jävligt varmt kan jag säga o sen varför vara ledig när alla andra jobbar det är väl trevligt att umgås med sina kompisar o ta en bira när man vill utan att behöva titta på klockan eller vilken dag det är hoppas att du får ihop några. detta är jag avundsjuk på dig själv ska jag flyga upp till timråland till helgen bröllop thats life ska försöka att följa lite via mobil ha det så kul.
Kommentera

ernie eagle: Imorgon börjar mästarcupen. Kanske kan du dela med nån TIK 08 eller en BIFare eller en nolaskogare, Leksing eller en finne, var själv sugen på att åka men som vanligt är man uppbokad, jobb fredag kväll. Lite jobbigt att ta bilen och lågprisflyg är det ont om på lördag, men visst ska man följa med nätet eller varför inte ett tele samtal.
Kommentera

I dagens Sundsvallsblaska står att läsa om att Kenta Johansson anser att TIK detta år har ett mer spelskickligt lag än tidigare år. Dock erkänner han att det skanas en spelare som står för det mer tuffa spelet, och som kan göra väg för övriga spelare, likt Jonathan Hedström. Kent Manderville nämns som en som finns i tankarna. Faktum kvarstår dock - att man tänker inleda säsongen med nuvarande lag.

"— Men jag kan känna att vi behöver ytterligare en spelare som är mer fysisk.", säger han.

Vad gäller helgens cupspel ska vi inte förvänta oss några stordåd, då TIK gått på is senare än övriga lag. Säsongen är lång nog ändå, säger Kenta. I kvällens match mot länsgrannen mönstrar vi följande lag:

Målvakt: Mika Oksa (Johan Asplund).
Första femman: Carl-Johan Johansson, Sanny Lindström — Magnus Nilsson, Peter Regin, Peter Ström.
Andra femman: Mats Hansson, Pär Styf — Mattias Wennerberg, Kristian Gahn, Christian Söderström.
Tredje femman: Kalle Koskinen, Anton Strålman — Janne Laakkonen, Frans Nielsen, Niklas Nordgren.
Fjärde femman: Johan Svedberg, Teemu Aalto — Robert Carlsson, Fredrik Warg (Jonas Lindström), Per Hallin. 

Kommentera

Dream Team: Har kapten Carlsson blivit så jävla kass att han först platsar i fjärde linen?
Kommentera

lechef:

Ser du inte att dom gjort så jämna femmor dom önskar för att dom kommer att rulla runt på alla lika mycket.....
Kommentera

Det verkar som Radio roslagen skall sända kvällens match mellan Timrå och Modo.

//19.00-21.30 Mästarcuppen, direktsändning från Sportcentrum
Programledare Hans Stergel och Leif "Honken" Holmqvist //

Jag vet inte om det kommer att vara sändningar över Internet men det verkar så. Klicka på den bifogade länken och tryck sedan på "Live Radio" och förhoppningsvis är det sändning...
Kommentera

Baker: Varning! Radion är ingen direktsändning från matchen med kommentatorer, utan de har en studio i hallen där de mest kör intervjuer och så. Lyssnade igår och om man hade tur så kunde de nämna vilket lag som gjorde mål (även om de trodde fel lag ofta) eller så kunde man själv höra ljudet från hallen och döma av det :) Så ha inte för höga krav på radion ;)
Kommentera

Jens: OK, vi får väl se hur länge man orkar "hänga" med.
Kommentera

Baker: Fin musik dom har nu på eftermiddagen;)
Kommentera

4-1 till Brynäs efter två spelade perioder. Fyra backmål.
Kommentera

Bra start.
Kommentera

ståpäls: Vad mycket hockeysnack det var i sändningen. Eller inte.. jo nu, fast bara lite. Box-play nu, tydligen. då lär väl MoDo göra mål, sett till gårdagens match mot Brynäas, iaf.
Kommentera

Hörrni, vi tar och byter tråd, vetja!

Kommentera

Dream Team: Heja TIK.
Kommentera

2-1 efter 2 per Alto 2 mål
Kommentera

Vem är den "pipiga" som skriker "TIMRÅ IK ÄR DOM BÄSTA"?????
Kommentera

TD: Stabilt. Håller vi undan?
Kommentera

TD: 3-1 Aalto !!!
Kommentera

Kevin O Shea: Japp, härligt!! Och t.o.m Lundmark missar målet... ja, det var kanske att man bara såg halva planj-ln som orsakade detta.

Forza Aalto!!!
Kommentera

Kevin O Shea:
har alto gjort 3 mål???
Kommentera

Alltså, den här stjärnliraren till radiopratare MÅSTE ju skoja med oss. Varenda en! "Hur länge gäller de kontrakt man skriver"... jag säger då det...

Kommentera

Dream Team: Hohooo! Aalto 3 mål, jestanes! Härligt att Mika Oksa verkar få en bra start också, hoppas ettan hålls! Kul för Aalto också, att han prickar på målet, då kommer han bli en bland de viktigaste spelarna i vinter.
Kommentera

Rügen???? Det är väl en bilfärja???
Regin heter han väl???
Kommentera

tjobba: Och Curre öser beröm över den nye "Rygin"...
Kommentera

tjobba: Hmm.. tro inte för mycket på det du läst. Uppgifterna om Aaltos om tremålsskytt känns väl inte så trovärdiga.Men dom får ju gärna vara riktiga, förstås!

Låter som att det är spel mot ett mål just nu. Trevligt då att detta sker mot MoDos kasse. Låter otäckt lovande.

Hehe.. Styf kommer ihåg hur man gör ;-)
Kommentera

Kevin O Shea: Kan man lyssna på webradio från mästarcupen??
Kommentera

Dream Team: Känns riktigt bra med en så lovande start på säsongen. Nåra baljor till skadar inte i målskillnads-statistiken! Hoppas något nyförvärv får hänga in den också!
Kommentera

Dream Team: ...och Oksa får beröm - trots att han nyss höll på att kasta in en puck i egen kasse.
Senilkommentatorn konstaterade nyss att det finns en Warg i varje lag...
Kommentera

På frågan "var ´e Wargen" känns svaret väldigt enkelt just ikväll.. ;-)

Kommentera

-Robban-: Finns en länk från inlägg kl. 19.18
Kommentera

Kevin O Shea: Hehe.. lagomt odrygt där du ;-)
Kommentera

Nu fick jag en känsla av att han blandar ihop "Rügin" o Nielsen???
"Trots sin unga ålder har han spelat två år i danska landslaget"
Kommentera

Janken: 2 minuter kvar!
Kommentera

Kevin O Shea: Slut, 3-1 !
Kommentera

Kevin O Shea: Aalto blir grym i vinter. Verkar ha varit en stabil insats. Kul att Oksa spelade bra.
Kommentera

Rooster23: Jag hoppas att någon spelade in radiosändningen och lägger upp den på nätet?! :D
Kommentera

Blir kanske final i Mästarcupen på söndag?
Kommentera

Falken: Äh, Brynäs har vi nog inte stor chans emot. Dom tänker ju bli svenska mästare den här säsongen...
Kommentera

Dream Team: De har i alla fall imponerat hittills....
Kommentera

Rooster23: Det är ju just det jag säger. Det kommer aldrig att gå...
Kommentera

Rooster23: Tik imponerade inte just på försäsongen ifjol, så det här behöver inte säga så mycket
Kommentera

Kronblom: Nej, det gör det väl sällan. Vad det talar om är väl hur totalt olika lagen lägger upp sina försäsonger. Dock gick väl MoDo på is före Timrå detta år, om jag inte missminner mig, vilket iofs inte säger ett dugg heller.
Kommentera

Dream Team: Brynäs hade tydligen spelat ut Jokerit(vinst 4-2) ikväll. Detta om man skall tro rapportören för Brynäs på Svenskafans! Näe, jag är jättenöjd med Timrås prestation ikväll, jag menar, laget har varit på is i 10 dagar. Ändå tar de Modo med klara 3-1. Man skall inte dra några växlar av en sådan här match, jag vet. Match mot Jokerit imorgon, hoppas på nya framgångar för Aalto då.

Undrar om Johan Asplund står imorgon..Kan nästan tänka mig att Oksa får fortsätta, men man vet aldrig.
Kommentera

Kronblom: Nej det säger ingenting men det är alltid kul att slå MoDo. Om nu Aalto gjort 3 mål så betyder inte det heller någonting mer än att han kanske var lite hetare än dom andra lirarna ikväll. MoDo inleder säsongen med 2 förluster och det känns bra.
Kommentera

« · 564129 · »