Nej
471477 · Nästa » Till forumet
Sv: Nej
Spekulationer i all ära...som förövrigt är rätt roligt... Men är det inte bättre att vänta tills ikväll och få korrekt information om läget?
Tror på fortsatt konflikt själv sen om jag tycker det är bäst eller inte det vette fan. Skulle va kul och se hur det gick för lag som LHC och Mora om grabbarna packade ihop och for. För Timrå så ser jag bara att målvaktsproblem är det enda som uppstår... Z:a är väl inte fel att ha kvar men en spelare gör inget lag (förutom då kanske just målvakten =)
Peace, Love and Heavy Metal!
Tror på fortsatt konflikt själv sen om jag tycker det är bäst eller inte det vette fan. Skulle va kul och se hur det gick för lag som LHC och Mora om grabbarna packade ihop och for. För Timrå så ser jag bara att målvaktsproblem är det enda som uppstår... Z:a är väl inte fel att ha kvar men en spelare gör inget lag (förutom då kanske just målvakten =)
Peace, Love and Heavy Metal!
Sv: Nej
NallePhu: Vi får väl se. det till synes envisa vägrandet behöver inte vara så på allvar som du verkar tro. Jag tror de pillrar lite i de av NHLPA föreslagna siffrorna och sedan är alla nöjda och belåtna för den här gången. Med andra ord - jag tror och hoppas vi kan räkna med att det blir en NHL-säsong. Inte för att jag gillar ÄnnHåÄllhockey, utan för att det skulle gynna LHF.
Sv: Nej
GuRRa: Även om vissa signaler pekar på att säsongen ställs in känns det ju fånigt att ta nåt för givet. Ja, det tycker åtminstone jag. Det var egentligen ingen kritik mot Christer Ulfbåge heller, även om han nog är värd det allt som oftast... I det här fallet var det ju bara frågan om att han vidarebefordrade ett rykte.
Sv: Nej
epa: Nej jag tror inte att det är ett rykte, NHL vill införa lönetak för klubbarna blöder i penningväg.
NHLPA vill inte införa lönetak utan införa en lönesänkning på 24%, NHL och kubbarna säger att det är bara en kortsiktig lösning vilket är rätt, Kontraktet skrivs på 5år vad händer då jo samma jäkla soppa igen och det vill NHL undvika därav så är dom enade i sin ståndpunkt NHL och klubbarna när det gäller lönetaket!
Som en sade att detta är bara ett PR utspel av NHLPA för att visa goodwill och på så sätt säga vi försöker och lämnar ett förslag som dom vet att NHL skulle tacka nej, Nu hamnar NHL i dålig dager och inte NHLPA nu är det dom som är goodguys och NHL badguys som inte vill försöka lösa konflikten det är ett smart drag iaf från spelarfacket!
NHLPA vill inte införa lönetak utan införa en lönesänkning på 24%, NHL och kubbarna säger att det är bara en kortsiktig lösning vilket är rätt, Kontraktet skrivs på 5år vad händer då jo samma jäkla soppa igen och det vill NHL undvika därav så är dom enade i sin ståndpunkt NHL och klubbarna när det gäller lönetaket!
Som en sade att detta är bara ett PR utspel av NHLPA för att visa goodwill och på så sätt säga vi försöker och lämnar ett förslag som dom vet att NHL skulle tacka nej, Nu hamnar NHL i dålig dager och inte NHLPA nu är det dom som är goodguys och NHL badguys som inte vill försöka lösa konflikten det är ett smart drag iaf från spelarfacket!
Sv: Nej
Dream Team: Nej men en kanadensisk tv kanal har fått tag i en kopia av det hemliga dokument som NHL ska överlämmna i morgon, Men det har ju läckt ut från flera klubbar att dom säger blankt nej till förslaget som NHLPA lade fram då inte det fanns lönetak.
Därmed faller förslaget och NHL lär ställas in!
Därmed faller förslaget och NHL lär ställas in!
"Det blev ingen lösning på NHL-konflikten på tisdagskvällen efter att NHL och spelarfacket NHLPA haft ett möte i Toronto. NHL sade nej till spelarfackets förslag från i torsdags. Skälet är, säger kommissionären Gary Bettman, att förslaget enbart är en modifiering och innebär ingen egentlig systemförändring.
NHL lade ett motbud, som NHLPA senare sade nej till.
Bettman tror att parterna kommer att fortsätta att förhandla."