Öret away. Brukar bli tillknäppt… tror jag? Vi vinner gärna mötena i NHC men på bortaplan får jag gräva länge för att hitta en enda minnesbild. Vår säsong tog en helt ny vändning mitt under pausen mellan andra och tredje vid det senaste mötet, lika tvära kast hoppas jag inte att vi får uppleva den här gången.
Hur de kan toppa tabellen framstår lite som en gåta, men jag synar gärna bluffen imorgon. Hanzl får väldigt gärna komma till spel.
Knylan: Jag närvarade på en bortamatch way back, innan klubben kånkade och fick starta om nere i systemet. Slutet av -80-talet. Minns inte exakt säsong. Ej heller om det var match i Allsvenskan eller Playoff. Timrå vann matchen. Minns inte med hur mycket, men jag minns så mycket att klacken levde om som fan både under matchen men även efter densamma vilket nog uppretade hemmafansen aningens. För jag vill minnas att vi fick poliseskort ut ur hallen. Men sen på plats i bussen blev vi överösta av sten och annat material av det hårdare slaget.
Dubbeld: räknar iskallt med att Hanzl är med. Vi kan väl inte komma så mycket närmare "senast i slutet på veckan" än idag.
Borde bli en tuff match, med tanke på att Örebro leder serien. Samtidigt är det ett lag som alltid är svåra att ta på allvar. Den bilden befästes lite när Timrå gasade i 3e sist efter två bedrövliga perioder, och körde över dom totalt.
Samtidigt bör väl Timrå få lite tuffare nu ett par matcher, om man inte tänkt vara typ ett topp5-lag. Verkligen inte mig emot om det är det man är, men det känns lite orimligt med tanke på dom brister som laget trots allt fortfarande uppvisar.
Dubbeld: Hanzl är väl snudd på vår mest bedydelsefulle spelare efter Lander o JayJay så absolut viktigt att han kommer åter. Lite oroligt är det när frånvaron är diffus och höljd i dunkel.
sargad: Dyngtorsk idag. Vi kommer inte att ha nåt att hämta. 17 åringen Leo Carlsson kommer att leka i våran zon. Tips 6-1. ”Tröstmålet” gör Boyce bara för att bryta en tradition.
Andersson: Hallonet drog åt sig en ligament skada när han själv tacklade någon och lär vara tillbaka runt jul men tanke på att han måste börja träna igen osv
De var la 3 veckor dom ?hoppades? på hans skada skulle ta och läka
kulltorp: Jag tror inte att det är någon katastrof med Rautio. Våra backar får jobba lite hårdare bara! Vore läckert med 3 poäng ikväll, men nån "walk in the park" blir det definitivt inte! Om puckarna vill studsa våran väg och laget är taggat, så ser det inte omöjligt ut! Vi har ju kapacitet att slå alla lag, men som sagt vi behöver flyt!😊
tjobba: JJ agerade lugnet själv i torsdags, många av skotten såg eller täppte han till med små förflyttningar. Det var väl vid ett par tillfällen han behövde sträcka ut sig och det blev riktigt svettigt. Tror på att han får stå ikväll och kanske köra Rautio mot LCH istället. Däremot är jag orolig för backsidan, är det bara 6 backar med på turnén?
Ikväll mina vänner kommer det att lossa ordentligt för våra hemvändare, EP har ju gjort sina mål utan att övertyga men ikväll, ikväll vänder det totalt. Lander, Dahlén, EP & alla andra hemvändare kommer att göra skäl för lönen. Nä, bara skämtar, det blir dyngtorsk.
Sputnik: Om vi behöver "spara" JJ till någon match där vi helst bör vinna känns ju matchen på måndag mot LHC som just en sådan match. LHC är väl långt ifrån cementerade i botten i nuläget. Men jämför man med Örebro känns väl dom som ett betydligt bättre lag i nuläget. I övrigt så är det sjukt frustrerande att inte kunna mönstra bästa möjliga lag när vi spelar matcher som på förhand känns lite som vattendelare. Att hoppas på att få se Hanzl redan ikväll känns väl optimistiskt. Men hoppet är ju det sista..... 😅👍👊
Jadu: det är negativt att bli förnedrade som vi kommer bli idag i Örebro. Förra matchen var början på en negativ trend. Nu är sötebrödsdagarna slut. Soptorsk idag.!!
Nu är det lördag och hockey hela eftermiddagen och kvällen, så nu lever man som en kung. Förfest med HV mot Luleå, sedan huvudnumret ikväll Öret mot honhund, hörde jag ett skål.
I Jönköpingspostens direktreferat framkommer kritik mot Nubben från flera håll. Journalisten är väldigt bekymrad över den slätstrukna inställningen i laget.
Labban: Förstår inte riktigt grejen med att lufta Rautio så ofta som man faktiskt gör. JJ är grym och borde spela alla matcher han klarar av och det borde inte vara någon större fara med täta matcher. Andra målvakter klarar ju det.
Nåväl. Ingen Hanzl idag heller gör ju inte eftermiddagen lättare. Kan gå, absolut. Men det gäller att vara snortight och ett bra målvaktsspel. Vore ju överjävligt förträffligt med att studsa tillbaka från Bif-matchen och norpa åt sig en trea.
Själv ska jag iväg på middag och kan inte se matchen förrän senare ikväll. Blir till att logga ut helt och hållet från mobilen ett tag.
Helt klart tuff match idag men inte omöjligt att vinna.
Om Landerkedjan snäpper upp sig lite så har vi bra chans. Kedjorna med Wedin och Walli har varit riktigt bra på slutet, så då skulle vi ha tre kedjor i bra form.
Tycker även att kedja med Boyce gör det man kan förvänta sig plus lite till.
Kerstin_k: Håller helt med, klart Johansson ska stå när vi möter laget som gått starkast på slutet. Skellefteå borta så fick Rautio också stå när dom gick som bäst typ? Skickar knepiga signaler, iaf till oss fans.
söder över: Nä förlossningsdepression är inte att leka med, jag vet en kvinna som ställde sig på E4:an i nattlinne för att förkorta sitt eget liv fast man har en nyfödd bäbis som hon sett fram emot att få.
Patrick Polly: Tja, det var inte jag som sa det. Nä Hanzl åkte in i sargen har jag för mig med benen före, troligen känning på knä eller liknande, inte troligt med mjukdel utan troligast töjning i korsband eller liknande, kan iofs vara något muskelfäste men det borde gått till sig men kanske inte får ut fullt i skridskoåkningen.
Hur de kan toppa tabellen framstår lite som en gåta, men jag synar gärna bluffen imorgon. Hanzl får väldigt gärna komma till spel.