rådbjer: Gubbe? hejsan hoppsan.. =) Nja, nog ser väl jag det som att jag har några år på mig innan förfallet kör igång på allvar, men det är ju å andra sidan kanske inte jag som bör göra en sån bedömning.. ;)
Man sitter ju och undrar vilka tio stackare (!) som tydligen håller örnen så varmt om hjärtat i omröstningen ovan?? Jag som trodde den likt böldpesten enbart hade satt spår av förakt och avsky bland folk i allmänhet och bland TIK´are i synnerhet??
Swordster: Sista datum för inlämnande av motion är enl sekreterare Per Arne Frisk den 17 maj 2004. Alltså kommer undertecknad att inom den tiden ordna både med motion och medlemsskap.
En idé, vet inte om den vart uppe på tapeten förut men...
Kan vi inte starta upp en namnsamling under denna säsong (om det inte blir byte redan innan *hoppas*) på att vi ska ha tillbaks tallarna så att Bulla och övriga ledningen inser vilken stor folkrörelse detta heta ämne blivit. Tallarna ska tillbaks så är det bara, tycker inte att det är nått snack om saken. Själv har jag varit helt neutral vad gäller detta eftersom jag tycker att det vart överdiskuterat, men faktum kvarstår att tallarna är en jävligt stor symbol för oss genuina timråsupportrar. Det ska även tilläggas att just ett klassiskt märke skulle vara och är ett enormt bevis på en gammal stark och traditionsrik hockeykultur och det ska vi som trogna Timrådfans fasen kunna få stoltsera med. Så fram för en namnröstning, står gärna volontär och fiskar röster. Tror nog majoriteten vill ha tillbaks den förutom möjligtvis nyblivna "medgångssupportrar" om man nu får lov att kalla dom så med en nypa salt. ;)
Abbot: Låter som en intressant souveniridé med undantag för användadet av nr:5 . Det finns ett beslut i Timrå IK att ingen, säger INGEN spelare, från elitlag ner till minsta knatte i skridskoskolan någonsin skall använda tröja nr:5 . Det numret är för alltid pesionerat i Timrå IK. Då skall heller inte lagets extraspelare, vi hängivna fans, använda 5:an.
Knylan: Masken är min egen. Gallret är av nyare modell och passar inte riktigt (byttes då det gamla var sönderskjutet). Cat eye-galler var inte tillåtna då masken köptes.
freagr-1: Där ser man, intressant. Formen på själva masken är inte heller av modernt snitt så den är förmodligen från den tid du nämner. Du vet inte vilken den tillhörde?
T-shirt, röd eller vit. Timrå IKs emblem med tallar som brösemblem på framsidan. På ryggen, tallarna, stort. Ovanför och under står det antingen "stolta tallar" eller "proud pines".
Kom igen nu och skicka förslag på fräcka prylar (det här är kanske den enda chansen vi får!). Själv mailade jag föjande:
Långärmad t-shirt i bra kvalite i Timrås röda nyans (ingen vit hals- eller ärmmudd, blir bara skitigt) På höger överärm (ca. 6 cm stort) Timrå IK:s officiella emblem (tallar!). Stort över bröstet i vitt tryck: TIMRÅ IK (viktigt att det är korrekt typsnitt) På ryggen i vitt siffra nummer 5.
Dream Team: ..det var säkerligen ett tufft spel om man ser tillbaka lite i tiden. Då tänker jag väl mest på Philadelphia Flyers under -70-talet. Men jag är nästan lika säker på att det trots detta var ett mycket ärligare spel på den tiden. Man visste om att det delades ut en trave käftsmällar under matcherna, det gavs och det togs, från båda håll. Fair and square, s.a.s.
Som idag kan man ju inte precis beskylla spelare som t.ex Todd Bertuzzi för att varken vara speciellt tuff, eller det minsta ärlig i just det som HAN kallar för ishockey..
spanarn: Men just de tröjorna har ju använts i spel den här säsongen.. Sett till vad för avarter på spelet ishockey vi fått bevittna i NHL den här säsongen så tvivlar iaf jag på att spelet förr innehöll så mycket tuffare tag..
Jontemyra: Hittade med god hjälp, faktiskt från ovan, rent geografiskt sett, följande länk, där det går att finna en del spännade retroprylar från The NH of L...
Jontemyra: Ska man se framåt så är det ju retro som gäller. Massor med NHLlag har ju tagit fram vintage-tröjor. Alltså ska man gå tillbaka till rötterna. Tallrötterna alltså!
Sparkling: Fast egentligen borde det vara skorststenar på loggan, eller någon fabrik då dessa kretsar runt Timrå. Eller varför inte en bild på WÖ-Kalle :)