1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590009 inlägg · 6217 ämnen

Örnen är mesig. Och därmed basta!

« · 393704 · » Till forumet

Sv: Örnen är mesig. Och därmed basta!
Kalle K: *host* Nej du, den där skadeskjutna kråkan har jag inte mycket till övers för, oavsett vilken tröja den sitter på...
Kommentera

bobbe: Möjligt.. själv skulle jag nog gissa på dom tre vise männen och Skandias styrelse ;))
Kommentera

bobbe:
eller du kanske?
;-)
Kommentera

rådbjer: Jaja.. sparka på dom som ligger du, gör det! =)
Kommentera

Dream Team: Ironikerna? De illvilliga? TIK:s styrelse? ;)
Kommentera

Dream Team: Neej det är ju inte det! :)))
Kommentera

rådbjer: Gubbe? hejsan hoppsan.. =) Nja, nog ser väl jag det som att jag har några år på mig innan förfallet kör igång på allvar, men det är ju å andra sidan kanske inte jag som bör göra en sån bedömning.. ;)
Kommentera

Dream Team: Fjortisarna kanske?? Tänk på att du är Gubbe nu :))
Kommentera

Man sitter ju och undrar vilka tio stackare (!) som tydligen håller örnen så varmt om hjärtat i omröstningen ovan?? Jag som trodde den likt böldpesten enbart hade satt spår av förakt och avsky bland folk i allmänhet och bland TIK´are i synnerhet??
Kommentera

Även jag måste ställa frågan: kan man rösta igenom ombud?
Kommentera

Per HApps: BRA, kan man rösta genom ombud på årsmötet?
Kommentera

Swordster:
Sista datum för inlämnande av motion är enl sekreterare Per Arne Frisk den 17 maj 2004. Alltså kommer undertecknad att inom den tiden ordna både med motion och medlemsskap.

Ni kan vara helt lugna i båten.
Kommentera

Friskan: Det vet jag, är inte han medlem?
Kommentera

Swordster:Kom ihåg att man också måste vara medlem för att lämna in en motion.
Kommentera

RöDaBaSkErN: Jag har ett bättre förslag, se till att bli medlem i moderföreningen och rösta igenom PerHapps motion på Timrå IKs årsmöte!
Kommentera

Man inser att man varit för länge i det här forumet när man varken orkar eller bryr sig om örndebatten.............

Finns det ingen billig skyttekung till salu :-)
Kommentera

En idé, vet inte om den vart uppe på tapeten förut men...

Kan vi inte starta upp en namnsamling under denna säsong (om det inte blir byte redan innan *hoppas*) på att vi ska ha tillbaks tallarna så att Bulla och övriga ledningen inser vilken stor folkrörelse detta heta ämne blivit.
Tallarna ska tillbaks så är det bara, tycker inte att det är nått snack om saken. Själv har jag varit helt neutral vad gäller detta eftersom jag tycker att det vart överdiskuterat, men faktum kvarstår att tallarna är en jävligt stor symbol för oss genuina timråsupportrar. Det ska även tilläggas att just ett klassiskt märke skulle vara och är ett enormt bevis på en gammal stark och traditionsrik hockeykultur och det ska vi som trogna Timrådfans fasen kunna få stoltsera med.
Så fram för en namnröstning, står gärna volontär och fiskar röster. Tror nog majoriteten vill ha tillbaks den förutom möjligtvis nyblivna "medgångssupportrar" om man nu får lov att kalla dom så med en nypa salt. ;)

Så vad tycker ni om detta?
Kommentera

Daniel Kungsör:
pesionerat = PENSIONERAT
Kommentera

Abbot:
Låter som en intressant souveniridé med undantag för användadet av nr:5 . Det finns ett beslut i Timrå IK att ingen, säger INGEN spelare, från elitlag ner till minsta knatte i skridskoskolan någonsin skall använda tröja nr:5 . Det numret är för alltid pesionerat i Timrå IK. Då skall heller inte lagets extraspelare, vi hängivna fans, använda 5:an.

Vila i frid Lennart Svedberg.
Kommentera

Knylan: Masken är min egen. Gallret är av nyare modell och passar inte riktigt (byttes då det gamla var sönderskjutet). Cat eye-galler var inte tillåtna då masken köptes.
Kommentera

freagr-1: Där ser man, intressant. Formen på själva masken är inte heller av modernt snitt så den är förmodligen från den tid du nämner. Du vet inte vilken den tillhörde?
Kommentera

rådbjer:
det finns ju redan ett ungdomslag i distriktet med bäver, Matfors beavers...som har ett flicklag...lite opassande kan tyckas...;-)
Kommentera

Vill bara visa min åsikt om klubbmärket, se länk.
Har för mig att den lackerades -94 eller -95, dvs under något av de mörka åren.
Kommentera

Abbot: Japp, minst en. :o)

Jag har skickat ett förslag:

T-shirt, röd eller vit.
Timrå IKs emblem med tallar som brösemblem på framsidan.
På ryggen, tallarna, stort.
Ovanför och under står det antingen "stolta tallar" eller "proud pines".

Nån som skulle köpa?
Kommentera

Kom igen nu och skicka förslag på fräcka prylar (det här är kanske den enda chansen vi får!).
Själv mailade jag föjande:

Långärmad t-shirt i bra kvalite i Timrås röda nyans (ingen vit hals- eller ärmmudd, blir bara skitigt)
På höger överärm (ca. 6 cm stort) Timrå IK:s officiella emblem (tallar!).
Stort över bröstet i vitt tryck: TIMRÅ IK (viktigt att det är korrekt typsnitt)
På ryggen i vitt siffra nummer 5.

Är det nån som skulle köpa?
Kommentera

Dream Team: ..det var säkerligen ett tufft spel om man ser tillbaka lite i tiden. Då tänker jag väl mest på Philadelphia Flyers under -70-talet. Men jag är nästan lika säker på att det trots detta var ett mycket ärligare spel på den tiden. Man visste om att det delades ut en trave käftsmällar under matcherna, det gavs och det togs, från båda håll. Fair and square, s.a.s.

Som idag kan man ju inte precis beskylla spelare som t.ex Todd Bertuzzi för att varken vara speciellt tuff, eller det minsta ärlig i just det som HAN kallar för ishockey..
Kommentera

spanarn: Men just de tröjorna har ju använts i spel den här säsongen.. Sett till vad för avarter på spelet ishockey vi fått bevittna i NHL den här säsongen så tvivlar iaf jag på att spelet förr innehöll så mycket tuffare tag..
Kommentera

Dream Team:
Att bilden är beskuren är helt otänkbart, det vore ju tröjcensur!
Nä, jag tror att spelarna helt enkelt var tuffare på den tiden...
Kommentera

spanarn: Kortärmat?? Är du säker på att du har HELA bilden klar för dig nu?? ;)
Kommentera

pettsson:
Jovisst är NHL-tröjorna snygga men var det inte kallt att köra i kortärmat?
Kommentera

Dream Team: Detroittröjan är en fröjd för ögat. :o)
Kommentera

Jontemyra: Hittade med god hjälp, faktiskt från ovan, rent geografiskt sett, följande länk, där det går att finna en del spännade retroprylar från The NH of L...

www.heckledepot.com/throwback-hockey.shtml
Kommentera

Jontemyra: Kungligt! Det går jag lätt med på. Vet du vart man kan få tag på den loggan?
Kommentera

pettsson: Kanske inte men tallarna "står" ju bara där hehe en puma då?
Kommentera

pettsson: Men vad sägs om att byta till detta: www.samlaren.se-swed.net/rekords/1957-1.jpg

:)
Kommentera

hockey*flickan: Vet inte om jag kan hålla med om att en logga som kommer från en ölflaska är snyggare än de klassiska tallarna riktigt....
Kommentera

Jontemyra: Då är vi två :) nån fler? ja tycke den skulle va snyggare än två träde eller en pippi ja :)
Kommentera

Jontemyra: Tröjor/loggor..
Kommentera

Dream Team: Hmm.. måste undersöka detta. Men för att klargöra detta. När ni snackar om NHL lagen, menar ni då loggorna eller namnen?
Kommentera

Polkagrisen: Varför inte tall i banerna?
Kommentera

Jontemyra: Om inte alla, så har iaf de flesta gjort det.
Kommentera

Jontemyra: Kommer inte på vilka nu, men ett antal.
Kommentera

Polkagrisen: Eller Talltokarna!
Kommentera

pettsson: Vilka NHL lag har gjort det?
Kommentera

pettsson:
Tycker att man borde byta namn på Supporterklubben till. Tallkottarna
Kommentera

hockey*flickan: Jo den är ju skitsnygg! Den kan få pryda TIKs spelare. Den lägger jag gärna min röst på.
Kommentera

Jontemyra: Ska man se framåt så är det ju retro som gäller. Massor med NHLlag har ju tagit fram vintage-tröjor. Alltså ska man gå tillbaka till rötterna. Tallrötterna alltså!
Kommentera

Vad är det för fel på en Bäver???
Kommentera

Jontemyra: Varför inte loggan som är med i denna gästbok? tycke den e snygg ja :)
Kommentera

Sparkling: Fast egentligen borde det vara skorststenar på loggan, eller någon fabrik då dessa kretsar runt Timrå. Eller varför inte en bild på WÖ-Kalle :)
Kommentera

« · 393704 · »