Pikkarainens tackling
Trollfittor trollfittor trollfittor trollfittor trollfittor trollfittor trollfittor trollfittor trollfittor trollfittor trollfittor trollfittor trollfittor trollfittor trollfittor trollfittor
Det är inte bara domarna som är ett skämt här. Disciplinnämden likaså. Och inte blir det bättre heller.
Nu tycker jag TIK ska göra sandlåda av det här och anmäla lite kors och tvärs. Anmäl toppklubben Frölundas spelare som skadade Hirschovits, samt höll på att skada och mörda Granath och Illka!
Den pinsamma bedömningsnivå vi länge haft i Sverige får extra stöd när sån här skit uppstår och begreppet "chicken swedes" cementeras yttligare. Idag tog vi ett steg närmare fotbollen, "ju fler varv du rullar, desto högre bestraffning får motståndaren". Crosscheckingen på Bremberg är FEG, den ska bestraffas. Slashingen som föranleder den är tanklös och riktigt farlig. Pikkarainens tackling är i absolut värsta fall en halv sekund otajmad. När jag tänker på Brembergs situation så tänker jag lite på Chris Simon f.d. Islanders som gör fula och fega saker. Situationen vi råkar ut för är ett skämt. Snart kommer vi få se disciplinnämnden lägga sig i ALLA ärenden där skada uppstår. Snart kan man inte göra sig illa i sporten ishockey av ren otur.
ANMÄL TROLLFITTAN!!111!!
Varje tackling ska anmälas nu! Det ska bli cirkus av det här på allvar nu.
250kg kärlek: Jag vidhåller att Ekmans tackling är av betydligt värre karraktär. Den är vidrigt feg och det är inte direkt första gången det händer när Ekman är inblandad. Jag tror den är högst medveten från Ekmans sida.
Wennerholm har iaf dragit igång om sina fem matcher igen. Jag räknar med 12 så kan man bli positivt överraskad.
Pannbandstifo på torsdag?
Redigerad kommentar
Ambroo: Bedrövligt. Kan vara läge för en banderoll på torsdag då.
Larsson körde på utav helvete igår på träningen så han är ju inte så oerhört långt ifrån spel, men enligt Perra så vilar han.
Timrå IK Red Eagles
Ambroo: Jag sa samma i morse.
Det här är löjligt.
Övriga länder skrattar åt svensk hockey inte undra på att vi blir överkörda på internationell klubbnivå!
Patetisk, idiotiskt, helvetiskt...
Jag tycker personligen att det här är patetiskt.
Jag väljer att gråta den här gången.
det behövs mer än en spänd vad muskel samt att skridkorna lämnar isen vid själva kontakten för att många här inne ska säga att han hoppade!
såg du matchen?
tyckte du dina älskade indianer stod upp på ett sportsligt sätt?! med crosscheckingar i ryggen å tackling i ryggen på granath?
var inte så naiv så ska jag försöka glömma de fula vedergäldnings försöken på pikkarainen?
jag ska vara lite diplomatisk å medge att pikkarainen möjligen har lite otäckt med fart med sig in i smällen!
i övrigt tycker jag tacklingen är juste!
"Skrattretande om jag bestraffas"
-helt rätt!!
Pikkarainen om tacklingen: "Det är skrattretande om jag bestraffas" - Elitserien - hockeykanalen.se
Oavsett vad man tycker om Pikkarainens tackling, så borde även dessa två andra herrar anmälas å granskas, men dom spelar ju som känt för en av dom stora föreningarna, liksom herr Thörnberg, som i stort sett får göra som det honom behagar utan åtgärder.
Redigerad kommentar
Och det säger jag inte bara för att det var en Timråspelare som gjorde något. Jag tycker att disciplinnämnden är lite luddigt och det känns jävligt godtyckligt när dom hanterar situationer. Det känns liksom inte riktigt seriöst.
Han satsar lite för hårt, och jag gillar inte hur han lättar från isen. Aningens vårdslöst i mina ögon.
Tror tyvärr att disciplinnämnden kommer att anse samma sak.
Några fem matcher kan det dock knappast bli tal om. Snarare lär dom döma...två?
I vilket fall som helst: Pikka blir jävligt viktig i år. Skön spelartyp. Lyckas han spela ännu lite smartare kan han bli hur värdefull som helst och greppa matcher åt oss.