TD: ja Brynäs-Timrå vilken härlig kväll de var! Brynäsarna stod och lekte med trummarn så kom TIK-bussarna och dom där brynäsarna rörde inte trummarn nå mer! ....EN GÅNG TILL, EN GÅNG TILL ,EN GÅNG TILL..
Lyckas de fylla en buss till Mora? sämsta hallen i ES kvällsmatch och ingen öl roligare finns ju men det gäller att heja fram laget roligaste hittils är nog Hovet reasan och Brynäs sist kanske den bästa
Jag flyttar följande inlägg till en i ämnet redan befintlig tråd.
MORA-TIMRÅ 1/3
Kom igen och anmäl er till mora-resan 1/3.Det blir mycke folk där efter som det är wasaloppets helg ochså.Det vore roligt om vi fick ner så mycke TIMRÅ FANS som möjligt.(hoppas bussarna fylls). Samt åker ner tidigare och vi kan ha roligt och sjunga i doms MAT o dryck tält några timmar innan match start.18.30.KAN DET BLI ROLIGARE SÅ EN LÖRDAG..............!!!!!!
actionleif: Suveränt bra! Sen gäller det bara att "hitta" alla "alias" på bussen. Att hitta mig blir nog inte svårt. 104 kg lätt med glasögon och ett alias som stämmer med verkligheten.
Bosse60: Att säga att hela klacken är en sluten grupp känns väldigt fel.
Nu står inte jag där på hemmamatcherna, visst finns det små "kompisgrupper" men du ska inte känna någon som helst ångest för att ställa dig där, så länge du inte ställer dig precis där trumman ska vara för då kommer Jimmy och Knylan å tar dig i örat..
Bosse60: De som står i klacken är en väldigt hetorgen grupp. Det finns alla sorter. Ofta står samma människor på samma ställe i klacken och det kan juh vara därför du kan få känslan att det är en sluten grupp. Men är man bara öppen som person och sjunger med i klacksångerna så kommer du snabbt bli accepterad. Stå på ett ställe där människorna runt passar din personlighet och där du trivs så är jag övertygad att du kommer bli nöjd. :)
actionleif: Tack och bock för snabba svar. Att solidariskt hjälpa till är inget jag har svårt för, men nu vet jag hur ev. förluster täcks. Det kanske lät som jag hade mycket pengar men är man ensam inkomstförsörjande till fru och barn så har man inte många slantar kvar.
Sen funderar jag på en annan sak. Jag står numer på ståplats men där är vi inte många som sjunger och hejar på, men samtidigt får jag den feelingen att klacken är en "sluten" grupp människor som har känt varandra i åratal och man känner ångest att ställa sig där.
Bosse60: Det som du kallar förlustkassa är ju kassan som vi har genom div. intäkter för lotter, souvenirer med mera så det är ingen jättekris men ändå inte roligt att backa x antal tusen på en sånhär resa, men vi vill ju att alla ska få åka!
Biljett betalar du för på bussen och den delas ut när du stiger av alldeles utanför entrén.
Det är fint att du känner att du kan betala några kronor extra, men dom kan du köpa lotter för lika gärna för pengarna då går till samma kassa :)
actionleif: En annan som gör sin första bortamatch "live" tycker det skulle vara kanonkul om det blev två fulla bussar. Hur brukar ni göra om "förlust" uppstår? Finns det ngn förlustkassa att ta ifrån?
Jag kan mycket väl tänka mig att betala några kronor till för resan om förlusten blir alltför stor!
Löser man ståplatsbiljetten på bussen? Som sagt, det är min första resa därav alla mina frågor.