1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590230 inlägg · 6217 ämnen

Samma fråga igen

« · 410503 Till forumet

Samma fråga igen
Tjena alla. Nu frågar jag samma sak som jag frågat förut!
är det någon som vet när annmälningarna till supporter resan till premiär matchen i luleå kommer att börja tas imot?
Kommentera

Sv: Samma fråga igen
Mattis69: Det är lika bra att du lägger ner verksamheten. För det kommer inte gå ngn supporterbuss till Luleå. Du får göra som eventuellt jag tänkt göra, åka reguljärt med "Norrlandskusten" linje 100 och priset tror jag ligger på 373kr för en enkelbiljett så till vida du inte tar bilen upp då pröjsar soppan ur egen ficka då blir det ett betydligt saftigare kalas.

När vi "bara" lyckades skrapa 2stfulla bussar när det snackades om 10 på en lördag i vårt första slutspel på evigheter för 2år sedan och sedan 1 buss på onsdagsmatchen där uppe (jag var upp båda gångerna) hur i h-e tror du att vi skall kunna skrapa en busslast med 50pers till en "sketen premiär" i Lule.

Folk är inte beredda att sitta 55 mil på en buss till Norrbotten i september för att se en match med Timrå i en transportsträcka på femtio omgångar och där utdelningen "bara" är i bästa fall 3p.

Nu snackar jag alltså generellt. Sådana hockeyidioter som du och jag åker nog oavsett bara för att vi är så kåta och hungriga på Timrå IK.

Vi lever för den rödvita läran. Men alla tänker inte som oss, tyvärr.

Jag har vart för länge i den här branschen min ringa ålder till trots för att ha hunnit få en klar bild över hur folk tänker egentligen.

Men om funderar på åka norrut och är sugen på att få en reskamrat till Norrbotten s¨å kan du ju slå en signal till mig på 0730 - 32 74 25 eller skicka ett mejl här på SpS alternativt bubbla till mig...

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

ernie eagle: Ok jag förstår då efter din redovisning att det inte blir någon... så då kan jag passa på att fråga om några vill vara med och dela soppan dit dårå. jag och en arbetskompis ska åka upp iaf så om någon/nåra vill åka med så hojta till..... det är ju som sagt 3 platser kvar med tanke på antalet dvs 5 st om så blir fallet så blir ju iaf inte resan så dyr.... hör av er till mig om ni vill åka så kan vi ju prelimenär boka ett stycke resa med bil till luleå den 20e
Kommentera

ernie eagle: Vad fan skriver du? Tänker man inte ens försöka få ihop en resa till Luleå?

Det vore i så fall riktigt uselt!
Kommentera

ernie eagle: Är det bara dina egna teorier, eller har SK beslutat att inte arrangera någon resa till Luleå?
I så fall tycker jag inte det är någon bra start för den nya ledningen.
Själv tror jag att många vill åka upp till premiären och det enda rätta är väl att utlysa en resa och avboka bussen om den inte fylls.
Kommentera

SwärdH: Jag vill betona jag inte för Supporterklubbens talan utan framförde mina egna teori. Man kan ju alltid hoppas på en bussresa till Luleå men som jag skrev i mitt förra inlägg så var det ju även ett svalt intresse till att åka upp till Luleå fastän vi spelade slutspel för första gången på evigheter och ifjol arrangerades ingen resa överhuvudtaget till Luleå. Jag var förvisso till Luleå 2ggr men åkte då reguljärtrafik vid båda dessa tillfällena.

Vad skulle då kunna locka folk att åka till Luleå på en måndag för att se en ES-premiär?

Jag betvivlar starkt att folk är villiga att ta ledigt från sina jobb för att åka på en supporterresa och se ett lag man har möjlighet att se 3ggr på hemmais i Sydkraft Arena.

Mitt hjärta säger en sak, men min erfarenhet något helt annat!

Men blir det trots allt en buss till PREMIÄREN är jag inte sen att gratulera ;)

Folk prioriterar helt andra saker helt enkelt såsom sina familjer, jobb etc.

Sen finns det en liten klick "hockeyidioter" som åker oavsett, men så mkt kan jag säga att det är inte 50st.

Jag kan bara lyckönska de reseansvariga =)

Kommentera

ernie eagle: hoppas iallafall att det blir bra mycket folk ner till Gävle på annandagen. /GävleTikare!
Kommentera

Fanzin: Det är en helt annan sak. Avståndet är avsevärt mkt kortare och dessutom är det en helgdag och folk är lediga från sina åtagande man har på sitt respektive håll. Dessutom är det ganska många "hemvändare" som är i Sundsvall för att fira jul och nyår hos släkt och vänner och för att smälta ner julmaten säkerligen passar på att se ett annandagsderby mellan två klassiska lag.

Det har börjat planeras en del inför denna resa, men vad är för någonting tänker jag inte gå in på i närmare detalj förrän SK släppt en pressrelease angående detta inget är klart i dagsläget.

Kommentera

« · 410503