SCA-cupen 2006
Känns ganska bra det här ändå. Förstemålvakten borta, fyra ordinarie backar samt tre viktiga forwards (exklusive Wennerberg).
Den nya nivån känns mer och mer löjlig för varje match som går. Detsamma gäller dagens domherre. Men man kanske vänjer sig till slut......om en 5-6-7-8 år då en sport som innebandy känns tuff i jämförelse med ishockey.
Skarin:
Har du sett alla matcherna? Har det varit en jämn bedömning från domarna, eller har det varit stora variationer från match till match?
Ta det för vad det är - en träningsturnering. Sluta upp med dina konspirationsteorier.
Då snackar jag inte om supportrarna utom om ledare inom IFSH som inte är riktigt klok i huvudet.
Sen blir ju inte det hela bättra av Sundsvall Fans.
I övrigt kan jag bara säga att det finns substans bakom det jag säger utom möjligen i det här fallet då.
Om en Luleåspelare slår av armen på en Timråspelare så får inte jag gnälla fför då är jag bara en jävla kärring och det var säkert bara en olyckshändelse.
Men om en Luleåspelare blir attackerad av en Timråspelare så är det legitimt för LuleåFans att starta en hatkampanj.
Det är så det fungerar. Vi i Timrå skall bara hålla igen käften ocdh vara tacksamma medan övriga lags supportrar f¨år säga precis vad de vill.
Punkt.
Två sköna händelser i helgen:
1. Jag fick tillåtelse att spela Kristets slagdänga Tjackpounder i baren i slutet av andra periodpausen. Rockade fett!
2. Sundsvall hockeys intromakare hyllar mig genom att köra exakt det Nightwish-intro jag hade till Timrå för 2 sässar sen (förutom att jag klippte ihop det insrumentalt) ;). Men skönt är det.
Men lugna ner dig, spring upp och ner i Högbo 20 min, sedan är du för trött för att vara arg.
Skarin, Frella & Cyklob:
Okej, det är med andra ord samma känsla som man själv fått efter att ha sett och hört om matcher nu på försäsongen. Jag tror tyvärr att det här kommer sluta med att lag, åskådare och domare klagar. Jag ser helst att man fortsätter med fjolårets nivå och att man håller den, istället för att ändra hela tiden.
Ska man gissa på att det går 10 omgångar innan domarna och klubbarna har ett gemensamt krismöte för att komma till rätta med hur det ser ut?
Men det är sant som du säger, vi TIKARE får väldigt sällan säga vad vi tycker om våra motståndares spel utan att det blir livat i luckan.
Men har du inte tänkt på att när en sådan aktion som du beskriver rubriceras som en olyckshändelse i GB så är det oftast sätt att provocera.
Det är i alla fall något som jag lärt mig under min tid som HS:are.
Hur vore det om det brydde sig om sina egna lite mer någon gång än riktade blickarna mot Medelpad hela tiden?
Men de grabbarna har hållit en jämnbra klass hela helgen. Hårt arbete och mycket fart i benen.
Tycker den kedjan är bra balanserad!!
Hörre...är du så här bitsk nu igen...nu får du ta och lugna ner dig! Vem bryr sig vem som vinner SCA-cupen..har väl ingen betydelse? Det känns ärligt talat som det kvittar. Hade Timrå VERKLIGEN velat vinna SCA-cupen så hade dom sett till att slagit Sundsvall igår vilket man inte gjorde. Man får helt enkelt skylla sig själva..
som platsar inte bara i en fjärdekedja..tycker vi har bra o spelskickliga centrar överlag..
gjort nästan jämt.Moverare kanske vet det.
ernie eagle:
Vore det inte bättre om du såg till att Timrå lät bli att spela försäsongsturneringar? - för husfridens skull, menar jag.
så gjorde han även några dagar tidigare då mot Italien 1+1 ..han har ju spelskickligheten så vi får hoppas han också utvecklat den fysiska styrkan lite mer från ifjol då det var en av hans få svagheter..
Om spelarna lärde sej reglerna så skulle vi inte se så mycker PP och BP.
Om man konstant blir utvisad för att man slutar att åka skridsko och hakar istället, så måste det vara något fel om man inte lär sej att spela på ett "riktigare" sätt - eller hur?
Tik har ju i år många bra skridskoåkare så vi borde inte ha svårare än nåt annat lag att hinna med i svängarna!!
(även om nu många var borta)..Jag tror detsamma ..nyttig var ordet..han är ett fynd om han fortsätter så här!
Man jag tycker däremot att det gnälls för mycket på domarna - när vi istället borde gnälla på spelarna som är så jävla dumma att dom åker ut för det som domarna solklart skall döma för.
Dom måste lära sej reglerna! - och kommer naturligtvis att göra det, även om det kommer att ta tid...
BAGARN ÄR FAN MIN NYA IDOL!
är'e inte mer typ §5.2 som gäller;
"För speciella turneringar/cuper med nationella och internationella lag, som inte arrangeras av SIF kan särskilda tävlingsbestämmelser utfärdas av arrangören."
Äh, låtsas inte glömma sista delen i stycket du kopierade. "regeländringar kan också göras under pågående turnering/cup om dessa tävlingsbestämmelser missgynnar Timrå IK.
Ett gott råd ernie, ta inte allt så allvarligt. Annars kommer folk att driva dig till vansinne här på HS.
Ni hånade ju bodensarna i parti och minut. Så jag förstår inte varför hockey-sverige är så oförstående inför Timråsupportrarnas hat och misstänksamhet mot IFSH.