Olli Nomadinen : vid det här laget måste det ju vara en av världens äldsta sanningar att det inte är Die hard-fansen som saknas (dom som pantsätter huset för att köpa säsongsbiljetter) utan det är marginalpubliken man ska locka och det är väl inte alls konstigt om 500 kr Timrå IK får konkurrera med 500 kr Lindex, SF bio, restaurang eller motsvarande.
Tycker man missar målet lite om man enbart utgår från om man har råd eller ej att gå på hockey, det är andra intressen man konkurrerar mot.
{3405}: Det finns väl 4400 sittplatser så 3850 sittplatser sålda då. Och okänt antal stå. Det blir närmare 6000... Vinner vi på söndag blir det helt utsålt.
El Maco: Tror nästan det blir fullt oavsett. Det kan nog vara så att flera hundra väntar på lönen innan de bokar biljetter, som andra varit inne på. Men vinner vi på söndag måste det ju vara garanti på fullsatt.
Kan det inte bara dra igång nu!! Går på nålar här hemma. Det är det första jag tänker på när jag vaknar och det sista jag tänker på innan jag somnar. Och tänk om vi skulle lyckas knipa första matchen... Då är allt möjligt
Olli Nomadinen : Appropå lönehelg så spelade Radio Västernorrland Ugglas Kung för en dag i morse. Ger en målande bild av lönehelgens impact på medborgaren.
Herminator: Ja det är en målande samhällsbeskrivning. Själv brukar jag se till att unna mig så mycket jag hinner så länge reptilhjärnan jobbar efter att ha sett de gröna siffrorna på kontot. Men jag sparar alltid lite för oförutsedda utgifter. Som hyran och så...
El Maco: vad jag läst på Timrås slutna fansgrupp på Facebook så är det högtryck hos KHK:s supportrar, hela 2200 biljetter ska vara sålda till söndagens match. 👍🏻
Usch jag är så jävla nervös. Har drömt om matchen två nätter i rad nu. Första drömmen vann vi med 3-2 i sudden efter ha vänt 0-2 i en relativt normal dröm. I nästa dröm var Karlskronas målgård ett fotbollsmål men vi fick ändå inte in pucken och förlorade med 2-1 efter att ha skjutit tre skott i ribban och två i stolpen.
Jag tror drömmarna kommer börja bli märkligare och märkligare, ju mer ångesten och nervositeten ökar. Det är helt sjukt att det kan påverka en så mycket, det är ju bara hockey när det kommer kring.
Men likväl vet jag att om vi inte tar oss upp nu kommer hela perioden fram till nästa säsong bestå av ångest och misär, sommaren kommer inte vara lika bra helt enkelt. Men om vi vinner, då kommer man koppla av och gå runt med ett leende på läpparna hela sommaren - och bara njuta som fan.
Vet inte om det betyder ett skit, men om inte Gunnarsson i Karlskrona redan skrivit på för Leksand, och Mattias Guter kritat på för AIK, då är jag nästan beredd att slicka bort allt det svarta från en matchpuck;)
Det ska tydligen svaja hårt i Karlskronas organisation... Rykten säger att ”råttor som flyr det sjunkande skeppet” är det finaste uttryck man kan hitta med marin anknytning och om hockeylaget i örlogstaden:)
Inget jag vill vitsorda i sak, och kanske inget som påverkar matchserien mot ett ungt hungrigt Timrå IK...
{8399}: Tjejen är djurgårdare så tog med henne till Hovet i går och såg Djurgården vinna. Både DIF och LHC hade behövt en Jonathan Dahlén i laget. Var första SHL-matchen jag såg live sedan Timrå åkte ur. Gick inte att släppa tanken under matchen att det här kan vara Timrås motstånd nästa säsong! Nu längtar man till NHK på tisdag där jag tror på galen stämning :)
{8358}: Tycker egentligen det är för....igt att man har en massa regler för vad man måste ha för att få lira i högsta serien. Har man bara en hall som säkerställer att man kan spela varje omgång borde det vara ok oavsett faciliteter och antal platser.
DJ Hemp: Ja fast frågan är hur kul vi eg tycker det är med såna fuck off:s. Karlskrona var väl exempel på ett dylikt för några år sen och hur sexiga är de nu? Alla blir ju inte Växjö. Som vi dessutom älskar att hata för att de saknar "kultur" och har köpt sig framgång. Som om det skulle vara nåt fult och unikt i dagens elitidrott. Det krävs ju fortfarande kunnande och engagemang och Växjö har gjort det imponerande bra.
Sexighet är överskattat. Impotens är underskattat.
Mora är i min värld en klassiker i jämförelse med Oskarshamn som närmast skulle vara en ”ful” ankunge i ankdammen SHL. Likriktning är överskattat. Outsiders är underskattat.
Sedan behöver det ju inte vara alldeles fel att ha en tydlig potentiell räddningspl(anka) heller. 🙂
Gorkyman: Tycker samma sak, går man upp på sportsliga grunder borde man få lira där, men det måste också finnas en gräns för hur liten hallen får vara också.
Men helt klart vore det drömmen om IKO slår ut Mora och SHL står där helt stumma över vad som hänt :)
DJ Hemp: att lag 13 i SHL får hemmaplansfördel medan lag 14 inte får det känns ju som det mest logiska. Det skulle motivera alla slutliga 4 lag som är involverade rättvist.
Olli Nomadinen : Jag tycker både Karlskrona, Mora, Rögle och Örebro känns som tillfälliga besökare i högsta serien.... Små lag som alltid harvar i botten och aldrig når slutspel. Värst av dom är ändå Karlskrona som känns som den där jobbiga gästen man inte vill ha som gäst som dessutom inte har vett att gå hem.
Jag ser det mer som att de har platsen på lån för tillfället tack vare eftergifter från sina fordringsägare.
Själv tycker jag oavsett om det gäller Timrå eller inte att sista laget ska åka rakt ur SHL och vinnaren av den allsvenska finalen ska gå rakt upp. Bara namnen på dessa matchserier avslöjar ju allt. Den allsvenska FINALEN!
Och vad får vinnaren då?? Spela mer kvalspel. Fy fan vad korkat!
BlackBay: Jag tror det fanns ett och annat fan till Elitserielag som tänkte så om Timrå också när vi huserade i högsta serien, om man ska försöka se objektivt på saken.
Olli Nomadinen : Nog förtjänar vi att gå upp alltid. Dessutom skulle inte den där serien lida av ett till norrländskt lag istället för dom där sörlänningarna.
Men å andra sidan, varför ska den här matchserien överhuvudtaget spelas? Jo för att det är ett antal pampar med egenintresse som kommit fram till att kvalet mellan SHL och pöbeln ska se ut just så här. Inte direkt någon fysikalisk grundlag som dikterat exakt detta upplägg.
Sen kan man ju gaffla om detta fram och tillbaka hur mycket som helst, men att det ser ut som det gör är blott en spegling av den maktbalans som råder för tillfället mellan SHL och pöbeln.
Raggaren Putte: Framförallt har förutsättningarna varit glasklara från start. Ingen mening att lägga energi på det utan ist flytta fokus till att vinna 4 matcher mot KHK nu. Hemma och borta.
{297}: skillnaden var dock att vi spelade flera slutspel samt utmanade uppe i toppen emellanåt.... Dom fyra nämnda har väl aldrig någonsin ens varit i slutspel?
Söderöver: På tal om Lander. Enorm skillnad när han var tillbaka. Han är inte längre någon vass offensiv spelare men hans styrka på puck gjorde stor skillnad i offensiv zon. Bland annat.