Olli Nomadinen : Självklart! Men nu då jag inte blev uttagen att spela själv och dessutom känner mig så stark efter över en veckas hockeyvila, så unnar jag mig lyxen att slösa lite energi på att diskutera rent filosofiska frågeställningar som uppladdning istället. ;)
Kanske kommer att däcka efter typ match tre men det får bli ett senare problem.
BlackBay: mora var väl i kvartsfinal flera gånger i mitten på 2000-talet och Örebro några gånger på senare år i åttondel. Om jag läser statistiken rätt.
{8358}: fy fan om det där sillstryparlaget med noll hockey tradition skulle slå ut hockeykultur laget från Timrå. Och dra in 40 miljoner. Då ska jag lägga ner allt va hockey heter och pissa på SHL och deras jävla korkade system.
Raggaren Putte: Ja abstinensen är stor så allt hockeytimrårelaterat är värt att diskutera. Med tanke på rapporterna om supportermobiliseringen från blekingehåll och våra bortasupportrar är det inte säkert att skillnaden mellan hemma och borta blir överväldigande för våra killar.
Olli Nomadinen : Jag drömde en helt galen men tilltalande grej i natt : existensen av Viasat-pengar, som skulle komma att tilldelas lagen i hockeyallsvenskan. Omfattning? Samma villkor som SHL:s Cmore-pengar 😀
Jag är också j-vligt förbannad på SHL-pamparna! Men frustrutationen vänds åt fel håll. SHL-pamparna har försvarat och förhandlat sitt. Kritiken borde vändas mot: 1) Hockeyallsvenskans ledning 2) Hockeyförbundets ledning
Hela Hockeyallsvenskans ledning (t ex VD) borde så klart sparkas åt helvete, de har blivit lurade och förnedrade av SHL. En alldeles för SVAG ledning som skrivit på skitavtal efter skitavtal.
{297}: Jag oroar mig lite för att uppehållet mellan serien mot LIF och KHK blev för långt. Kanske tappar laget drivet och flytet man varit inne i, man kanske börjar läsa för mycket och börjar tänka på vad som händer. Det är bättre att vara i bubblan när det bara rullar på...men jag kan ha fel...hoppas jag.
Det kan väl inte vara jinx när bara skallen snurrar runt för då ligger vi nog risigt till?, host... :-) Känner mig som ett fullblod i boxen, sparkar på väggarna och vill bara ut, ut. Match nu, släpp puckushlingen nu, domarjävul. Jag är som Raskens, jag tyar snart inte denna väntan längre...
FORZA TIK...........alltid, alltid..................
KulltorpsOlli: Ja det kan säkert finnas risk för en sån effekt. Och kanske lite tvärtom för KHK som knappast kom från en positiv "bubbla". Samtidigt har det väl varit lite lägligt med uppehåll så några av våra bärande spelare har passat på att stöka undan magsjuka och annat smått o gott.
KulltorpsOlli: jag lutar också åt att det hade varit bättre med kortare vila/uppehåll. Å andra sidan verkar det vara riktigt dålig stämning i KHK, ju närmare våren vi kommer desto närmare kommer deras spelare också den tidpunkt så dom går över till klubben dom redan signat på för då jag vet inte. Kanske kan det få ner motivationen lite hos dom.
{8399}: Jo, men bara ett exempel. Jag tänker mig en rik konkurrent, vilken den nu än må vara - att den konkurrenten märker att "Oj, allsvenskan drar faktiskt minst lika många tittare som SHL", och utefter det erbjuder Allsvenskan ett fett avtal som liksom helt neutraliserar SHL:s upper hand :)
Leksand har alltså spelat 6 kvalmatcher, förlorat fyra av dessa, lyckats vinna en efter förlängning och vunnit en efter full tid, och således få chansen att slå ut Mora ur SHL. Avd: fullt rättvist system.
DJ Hemp: Då kommer man alltså inte kunna se försnacket via Cmore utan måste ha TV12. Och nej {8358} söker inget problem bara för att, ställde bara en fråga...
Jag som pessimist anser att många här inne är för positiva. "Vi kommer garanterat vinna" "nästa år i SHL" och bla bla bla.. För varje sådant inlägg känns det lite mer som att det kommer gå åt helvete mot Karlskrona... Det är livsfarligt beteende här inne! Har vi inte lärt oss något? Vart har ödmjukheten tagit vägen?
Heisenberg: kan bara instämma. Många har lagt upp för en riktig smash känns det som. Leksand spelade ett spel som passade oss perfekt, vi behövde bara styra ut och kontra medan leksandsspelarna surade för att inte dom också fick göra mål på sina anfall.
Leksands spel mot oss kan liknas vid en 8-årig lillebrorsa som stapplar fram i full fart och ska tackla storebror men åker in i betongvägg och börjar lipa. Så folk verkar tro att det kommer se likadant ut mot KHK men Leksands och Timrås resa genom HA denna säsong har gått ut på att slå, i mångt och mycket, amatörmotstånd. KHK har ”tränat” hela säsongen mot Sveriges bästa hockeylag. Så håll i hatten alla ni som börjat planera in bortamatcher mot Brynäs och Djurgården. Man ska glädjas över att vi har chansen och att vi gjort en bra säsong med förmodat gott ekonomiskt resultat men man kanske inte ska ställa ut skridskorna och korka upp champagnen riktigt än.
Heisenberg: Jag tror att vi möjligen kan ha lite naiva förväntningar på vår fart kontra KHK:s. Skillnaden i tempo mellan serierna är nog större än många av oss vill tro.
Heisenberg: fuck ödmjukheten nu. ! Nu då vi äntligen har chansen ska vi fan inte vika ner oss mentalt och tänka i negativa banor. Vad har vi att förlora?? Nää ut och kör Timrå. Går det så går det.! Och jag tror Timrå tar det här faktiskt. Hela laget kommer steppa upp minst 2 snäpp. Imorgon vet vi mer.! Kööööör så det ryker TIK.
De bästa man kan följa match på är via webben eller Text-tvn... Dramatiken är outhärdlig... Marinellaflarran rinn lätt.... Jag har redan börjat... Jag har redan sjukskrivit mig i två veckor nu!!! Nu åk vi....👊👊👏🍻🍸🍷🍺🍻💪💪😱💣🔫😝
In Flames: Ja det är sjukt isof precis som ett SHL lag kan vara pissdåligt och vinna 4 matcher på en säsong och ändå få vara kvar!
Hursomhelst. Är ni långt från att ta KHK så är jag rädd för att ligan är på väg att stängas. Vi kanske ska stänga ligan åt fel håll om vi inte går upp :-)
Härinne känns det som en del är rädda för att "vinna" och på så sätt vill sprida "ödmjukheten" till oss alla så om vi "torskar" var det ändå bra kämpat!
SÅ TÄNKER INTE VINNARSKALLAR, VINNARSKALLAR VILL KROSSA SITT MOTSTÅND, VILKEN MATCH DET ÄN MÅ VARA :)
Gå hellre in med en hatkänsla emot KHK än att vara ödmjuk, speciellt i såna här viktiga matcher.
{8395}: Blanda inte ihop ödmjukhet med rädsla för att vinna. Jag kan berätta hur mycket jag är beredd att satsa. Jag skall ha på mig min Timråtröja. När jag hade den senast? "Skenan-matchen" mot HV. Har inte rört den sedan dess.
YourIntruder: För några funkar det och ger bättre resultat med kaxig inställning. Tex Muhammed Ali o Zlatan . För det flesta är dock en återhållsam offentlig hållning och ödmjukt förhållningssätt bästa medicin för gott resultat. Det är inte lika med att man är nöjd med en förlust. Själv blir jag oxå lite trött på alla kaxiga påhopp på våra motståndare. Foka mer på det egna laget.
{297}: Ni har så många teorier om hur den här matchserien kommer att sluta, med analyser och jämförelser mellan lag och serier. Gjorda mål. Insläppta mål. Energi. Psykologi. Själv är jag helt blank. Jag har ingen som helst jävla aning om vad som händer i morgon. Vi kan vinna med 7-0 eller förlora med 7-0. Jag pallar inte ens att tänka på det. Det enda jag vet är att jag måste vara full för att klara av det.
Söderöver: På tal om Lander. Enorm skillnad när han var tillbaka. Han är inte längre någon vass offensiv spelare men hans styrka på puck gjorde stor skillnad i offensiv zon. Bland annat.
Kanske kommer att däcka efter typ match tre men det får bli ett senare problem.