1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607343 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
"Timrå fortsätter sin nysatsning.
Nu jagar klubben Tony Lagerström, 20.
- Vi har intresse för honom, säger Timrås sportchef Stefan Lindqvist."
Expressen

mikenomad:

Är väl inte så knepigt att du har haft lätt att hitta fel hos Lotvonen!! Jag har problem att hitta nåt rätt!!!

Essvikare:

Jag tycker många härinne kan vara både positiva och rätt nyanserade faktiskt.

Hahaha...vafan skriver jag, "positiva och rätt nyanserade"? Timråfans på HS?? Nä, du kan ha en poäng i att det sprids en j-a massa dynga här som man gärna skummar igenom bara eller knappt ens det. Ett tydligt TIK-supporterdrag är att saker och ting antingen är mörkaste svart och ett j-a h-e alternativt himmelrike och glimrande guld. Men nog tycker jag ändå att mellan gnället och gnällspikarna (som varierar, ibland kan jag känna mig träffad, ofta inte) så uttrycks rätt mycket bra som inte nödvändigtvis är positivt om Timrå IK. Högst adekvata funderingar och ifrågasättanden kring t.ex värvningar, ickevärvningar och tapp av spelare....

mikenomad:

Jag kommer att sluta läsa om Timrå IK i samma sekund som andningen upphör.
Kritisk, riktigt kritisk, kan jag också vara, men ibland kan man väl vara lite positiv också.
Visst, har tanken funnits att radera denna sidan från Favoriterna.
För mig kommer varje Timrå-match alltid att vara en helig stund.
Dock kommer jag att fortsätta att läsa men med skrivandet är det slut.
Fortsätt gärna att hacka på det mesta, men jag behöver ju inte läsa just det.

Knylan: Att våga skämta om Phooey Adenoid Hynkel så tidigt som 1940 var nog inte riktigt salongsfäigt i brunskjortornas Europa.

mikenomad: Ohh noo inte en som heter "Krog" i efternamn, det räcker som det är på den fronten :P

Paddan: Hahaha, ja jävlar. När vi ändå snackar humor...

Paddan: Äh...du....du är bara en...en....äsch, kom inte på nåt bra...

mikenomad: Ja, vi är alla JA-sägare. -Nä, inte jag!

www.youtube.com/watch?v=2T1LIrzsgqA

Essvikare: Tycker du ska låta bli att läsa härinne då om det är så fruktansvärt. Förstår inte varför ifrågasättande av något som rör Timrå IK alltid automatiskt hos vissa uppfattas som gnäll och skitsnack? Är ni JA-sägare hela bunten?

JimmyH:

Den senaste tiden har Hockeysnack utvecklats mot ett namnbyte.
Borde kanske döpas om till "Skitsnack"
Snart är det bra Din spalt i ST som är läsbar.

Men vintern däruppe kanske har varit alltför snörik, kall och lång. Man brukar ju bli lite tjurig av för lite sol och värme. I så fall är säkert gnällandet på allt och alla snart över.

Varför kan inte alla gnällspikar bege iväg och kolla försäsongsträningarna och sedan komma åter med lite rapporter om hur taggade spelarna verkar vara inför den nya säsongen.

Tack, Jimmy för en bra spalt och balanserade synpunkter!!!!

73Sjöbba: Det här är väl senaste nytt om Hansson:

KniveN: Fler än RR2 har varit väldigt kritiska, kanske med all rätt. Vad vet jag?

73Sjöbba: TIK-fansen har ju ingen relation till Granath, kritiken därifrån går ju mest till Linkan. Granath är fostrad i Leksands juniorverksamhet och har spelat flera år i klubben som senior. Även om man som leksing inte tycker att han är värd ett elitseriekontrakt så är det smaklöst tycker jag att skriva på det sätt som Mattias och Ali gjort.

Men det är ju bara min åsikt.

73Sjöbba: TIK-fansen aka RocknRolf2 :)

JimmyH: För att förklara mig lite bättre så menar jag att Granath har blivit så mycket mer häcklad av TIK-fansen än ett par inlägg av Mattias-74 och Ali.
Jag låter bli att uttala mig om Granath då jag inte har någon som helst koll på honom.

BTW, vad gör Mats Hansson nuförtiden då?

Man kan inte tänka sig att detta är två namn som är intressanta för TIK? Jagas enligt Expressen av ett flertal ES-klubbar...

"Två av AHL:s bästa poängplockare är på väg till elitserien:
Jason Krog och Darren Haydar - 166 poäng tillsammans den gångna säsongen."

Dom som klagar på att vi tappar två etablerade backar och bara värvar en etablerad och två utvecklingsbara, har ni missat vilka framsteg Erixon och Moe gjorde förra säsongen?
Inför förra säsongen var ju många här ovisa om någon av dom kunde gå in som 6e back, inför nästa säsong så känns ju båda självklara på 6 backar. Förstår inte varför så många vill ha in fler etablerade backar, vill ni ha in en etablerad back eller Moe/ Erixon som sjunde?

Hahl Bundy: Dimridåer på HS är som lördag hela veckan för den lättroade...:-)

mikenomad: Vissa spelare behöver man inte hitta fel hos, dom bara finns där!

Hahl Bundy: Gammal regel ;)

RocknRolf2: Jag är böjd att hålla med dig i det mesta du skriver om Dalapojken,

Och det där namnet som en målvakt vi en gång haft har faktiskt florerat lika länge som legenden Dimman känns det som, en liten överdrift där kanske.

Skarin: Såklart vi ska vara rättvisa i kritiken, tror bara inte att vi är det nån av oss fullt ut. "Hatobjekt"....inte hat som i hata om du förstår mig...ler. Men vissa spelare, även i det egna laget, tycker man väl sämre om än andra. I mitt fall har jag t.ex haft väldigt lätt att hitta fel hos Lotvonen...lättare än hos t.ex Styf...

Skarin: Aha ni gör som jag, slänger ut en massa dimridåer. :)

Hahl Bundy: Stämmer. Men ett kontrakt går ju att brytas. Dock så tror jag inte att ens Sami är aktuell.

Wesse1: Hihi. Jag tror nog att Roffe syftade på Niko, men jag svarade om Sami istället ;) Han skrev ju bara Kapanen ändå ju...

Skarin: Sami har väl kontrakt?

falo: Jag sätter en hundring på att Elias inte gör färre mål än vad RJ gjorde säsongen 08/09 ;-) haha:)

RocknRolf2: Ja det verkar viskas lite om Sami Kapanen. Själv har jag inte hört något sådant i alla fall.

Han är ju en defensiv forward och är väl inte tänkt som en ersättare till Pyörälä skulle jag kunna tro. Så jag vet inte jag.

RocknRolf2: Dock inte Niko utan Sami.

mikenomad: Absolut. Ingen är felfri så klart. Jag försöker iaf vara så rättvis som det bara går om jag bedömer spelare, från målvakt till forward.
Sedan ska vi väl inte hata våra egna utan vara så rättvis som möjligt va....;)

Skarin: Jag tror också det. Och att vi har helt betat av ämnet Elias Granath nu. Låt oss hoppas att killen kommer att göra bra ifrån sig (lång näsa i Dalarna!) och låt oss framförallt hoppas att vi får in en fet underskrift som sista back.

Jag hörde faktiskt, från ett helt annat håll än GB och de vanliga skvallersidorna, en röst som viskade Kapanen i mitt öra. För bra för att vara sant?

Skarin: Nä, jag tror vi är goda (inte lika goda dock) kålsupare allihopa härinne. Man har sina älsklingar och sina hatobjekt och det är lätt att se det man vill se. Vill man hitta fel gör man det och vice versa....

mikenomad: Det där med att grannska spelare är ju ganska så intressant. Grejen är ju att man bör grannska alla spelare likvärdigt och lika mycket. Att vara så rättvis som möjligt i sina bedömningar är det många som tyvärr inte klarar av.

RocknRolf2: Det där var faktiskt ett bra svar, dock inte hela sanningen. Men jag tror att du förstår mig och jag tror att jag förstår dig.

mikenomad: ja jag sätter en hundring på att Elias Granath är bättre än RJ

RocknRolf2: Elias Granath....nästan synd om karln. Sällan har väl något nyförvärv fått så inih-e med fokus, vartenda skridskoskär kommer granskas och bedömas från 1:a nedsläpp.

Elias Granath-en blivande TIK-legend....man borde se till att komma över en matchtröja så fort som möjligt!

Skarin: Intressant. När du börjar rabbla om mitt hockeysnacksförflutna väcks min narcissistiska sida till liv…

Men alltså hur mycket jag än gnäller på vissa spelare och vissa värvningar eller hur sarkastisk och tjurig jag än är, så har jag väl aldrig påstått att jag skulle vara särskild ”smord” här på hockeysnack? Jag tror i alla fall inte det, så därför känner jag mig faktiskt en aning smickrad över att du uppenbarligen måste ha suttit och hårdläst min hockeysnackshistorik för att komma fram till att du själv besitter så oändligt mycket mer hockeykunskap än undertecknad. Själv ser jag mig väl som den glada (nåja…) amatör som jag faktiskt är och sett över längre tid så blandar man väl och ger lite i sina resonemang. Vissa grejer är man rätt ute med, vissa inte. Men det är väl någonting som även gäller för många proffs också. När jag nu sitter och läser tillbaka på mina resonemang på försäsongen ifjol så tycker jag väl inte att jag var helt ute och cyklade när min utgångspunkt var att Timrås backsida saknade bredd. Försvarsspelet under hösten var ju också under långa stunder uselt. Skogs tyckte jag i likhet med de flesta var en riktigt bra värvning men jag betonade också ”…men vi får inte ha någon övertro på killen”, till skillnad mot vad vissa andra hade. Av de backar som jag föreslog som nyförvärv märks Jackman och Lehtonen. Jackman utifrån att han var bra i kvalserien ifjol, bra skott och bra meriter. Men där hade jag ju ungefär lika mkt råfel som Nubben hade med Skogs. Lehtonen blev fjolårets viktigaste värvning. Av de jag sågade på försäsongen märks Persson, Samuelsson, Mäkiaho och Åkerlund. Direkt fel på Åkerlund. Samuelsson tycker jag fortfarande inte känns som en kommande elitspelare. Rätt på de andra två. Så ja, Som sagt, man blandar och ger…

Den spelaren som fått överlägset mest kritik av mig de senaste åren är utan tvekan RJ. Det är ingenting i den kritiken som jag ångrar, och att en kille som har varit bofast i landslaget under två års tid inte är intressant att förlänga kontrakt med måste vara en unik situation i Timrås historia. Så ja, det var väl kanske fler som inte nöjde sig med några skapliga matcher i slutspelen där…

Du kan säga vad du vill om Granath, att han platsar i lagbygget med storlek och fysik, att han är billig, att han är utvecklingsbar, att han var ordinarie i Leksand, att han är avsedd som 7:e back etc etc, jag tycker ändå inte att det är en spelare som Timrå ska satsa på. Detta utifrån vad jag har sett av killens prestationer på isen. Men sedan är jag ju också så otroligt borta i mina analyser att jag överhuvudtaget inte kan mäta mig med en gästboksgigant som Dig Skarin. Just det, att det finns flera perspektiv och dimensioner i en sån här värvning, som man som vanlig dödlig omöjligen kan förstå, gör att jag faktiskt genast känner mig flera snäpp tryggare.

Elias Granath – mannen för dem som vet lite mer!

Hahl Bundy: "Men osvuret är väl bäst? Eller? :)" Självklart! Både hängslen och skärp, som alltid...."Det kan bli riktigt bra eller så blir det sådär men i värsta fall så skiter det sig totalt..." ;-)

Mackelito: Jag har lärt mig den hårda vägen att inte lita på någon. ;-)

fettsteffe: Älskar redan den mannen. Där har vi en spelare som verkligen hatar att förlora. Såna spelare brukar oftast bli en jätteinjektion för hela laget.

Mackelito: Stå på dig tycker jag. Det finns många andra som leker scout här. Eliteprospects, tillsammans med Hockeysverige är ju dessutom fantastiska sidor.

Mackelito: Varifrån har du fått att jag har panik... Det måste vara en lika godtycklig sanning som du brukar röra dig med... ;P

Hahl Bundy: Kan ju vara klokt att sänka ambitionerna, åtminstone litegrann då kanske....;)

Gabbe är tänkt som andracenter. Kan inte tänka mig att TIK ändrar på det och skräller med att värva en första- och andracenter. Möjligtvis i drömvärlden. Det är hårda tider nu. Pengar å tjäna, pengar å tjäna.

Tycho: Och varför då om jag får fråga?

Skarin: Jag har mycket pantflaskor.

Minst en av dom blir det ju :) sen behövs en 2:a el. 3:e center beroende på var dom sätter Gabbe.

Som sagt jag har höga ambitioner just därför slår jag i backen stenhårt för jämnan.
Har jag sagt att jag alltid bär hjälm? :)

Gillar att Mattias när han försvarar Timrå =)

Idiot säger:
"Så blev det tik, är du mannen som inte vågade vinna....?
Känns rätt hånfullt att du "hoppas på at spela i FBK om två år", varför skulle du då vara välkommen dit? Du vågar ju inte vinna något"

Mattias Karlsson svarar:
"Bittra ord från en bitter människa. Jag har väl inte sagt att jag ska spela i fbk om två år din dumma fan. Jag sa att man vet aldrig om våra vägar möts igen. Vågar vinna var väl moget sagt. TIK har ett bra lag och kan mycket väl vinna"

Hahl Bundy: Men om både du och jag går in och sponsrar så kanske det finns en möjlighet ;)

Mackelito: Du är bra skum...

Skarin: :)

« · 1156190 · »