1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607585 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
KniveN: Så om vi förlorar Lello så har vi ju 2 nya som kan gå in?
Vi behöver ju inte fylla den platsen.

mikenomad: dr-nix: Var Tony Lagerström jag syftade på.

Många säger den här säsongen om 09/10, säger man nästa låter det som 10/11

Hahl Bundy: Menar att man inte behöver värva nya spelare när man har yngre spelare som har utvecklats till att ta dom förlorade spelarnas plats.

KniveN: Jag förstod inte ditt inlägg kl. 17.
Behöver vi inte etablerade backar när vi har yngsta backbesättningen i ES? Eller vad menar du?

Mackelito: Ambroo tror på NK=jag tror på NK.

KniveN: man pratar om Tony Lagerström i den där texten btw.

KniveN: den säsongen som börjar i september (eller vad det nu är för datum) är 09/10 ja.

KniveN: Va?? Mattias Karlsson?

Skarin: Tackar :)

Angående Mattias Karlsson:

"– Som det ser ut nu kommer han inte att spela med oss nästa säsong men man vet aldrig vad som händer.
Men enligt uppgifter till SPORT-Expressen så jobbar Timrå för att få loss Lagerström redan till NÄSTA säsong."

Är nästa säsong 09/10?

Hahl Bundy: Det låter bra :)

Mackelito: Jag hoppas inte. Jag förmodar.

Ambroo: NK , nja ryktet startade ifrån Snoop som sa att han hört från sin morbror att en viss Kapanen var aktuell och första gången skrev han Sami och sedan Niko,men visst skulle det vara en drömvävning, jag tror inte vi kommer få se han i TIK tröjan nästa år, han har hållit NHL klass under säsongen i KHL och då det verkar som han tar det i första hand är det långsökt.
Går det dåligt i VM kan han stanna här i Europa men då lär det bli budgivning, så har vi tur är han en kille som vill stadga sig nu i slutet av karriären och då kanske vi kan ha en del att erbjuda..
Hoppet överger jag dock inte och det tycker jag ingen skall göra :)

Peja:
Hmmm..... men är inte Granath "bomben" alla väntat på?... he he

Lagerström? Jag som trodde att Timrå bara ville ha skridskostarka forwards. Förresten, grattis till Karlsson, han blir säkert en kanonvärving, men Granath kan ju vara den sämsta värvningen i es hittills.

Hahl Bundy: Jag med, men dom är god att äta.

Ambroo: Jag hatar nötter.

Skarin: Ja och jag hatar det,

Jävligt många och stora hasselnötter är det visst...

Ambroo: Han ska ju vara ytter säger ju den gode center-chefen Charles =)

Det var längesen jag åt en taragona. Det är nötter i den va?

Skarin: Kläm in lande så smakar det taragona.

Yellowcard: Jappz.

Ambroo: Nja, tveksamt ;)

Det här är den verklighet vi får leva med, lilla Timjå du vet....

NK/PK - Gabbe - Tony - Jesper. Mmmmmm.....arabou.

Skarin: så kan vi som vanligt sitta och säga... "Lycka till! Kom gärna tillbaka om 100 år!" - då vill dom slå sig ner nära Oslo eller nåt.

Skarin: Inte har väl det hänt oss förut?

T T: Äh, TIK får betala ur egen ficka. Sedan gör vi honom bra här så att han kan dra i väg om ett år och vinka adjö. Det är grejer det.

Chicago vill gärna se Lagerström i elitserien, de kan väl bidra till lönen då...

Essvikare: Inte lätt att vara optimist när man sett en spelare vara riktigt usel o som man aldrig trodde skulle få en chans i ES. När sen Timrå av alla lag plockar honom, tror du man hoppar jämnfota av glädje?

Nu har frustrationen lagt sig o jag hopas det slår väl ut.
Alla som kommenterar härinne får man förutsätta har Timrå IK:s bäst för ögonen o då måste man få vara kritisk o funderande över vissa saker som händer o debattera detta i ett forum som handlar om Timrå IK.
Alla kan inte vara Bagdad Bob o stå med mössan ihan o bock o buga o säga att "allt är bra, allt är bra".
Allt är inte bra o då måste man få uttrycka det.

Om vi ska åka o rapportera från försäsongsträningen. Vilken rapport vill du ha? Bagdad Bob varianten?

Eller vill du ha en nyanserad rättvis bild även om en del är riktigt dåliga framöver?

Jag kommer fortsätta att säga vad jag tycker. Oftast är jag hyfsat optimistisk :)

KniveN: Tack för ditt inlägg kl 17.00. Ett vettigt inlägg rakt igenom helt enkelt. Kul att det finns folk som har lite blick. Jag började faktiskt bli lite orolig här ett tag.

Ambroo: Jo visst fasen har Tony lirat center i Mora, inget snack om den saken surru surru. Skulle kunna tänka mig att han är tänkt som tredje center, och vad tycker jag om det då? Nja. Johan Hägglund, LEKSAND, förlängde ju med folkets lag (ironi), så han är ju avskriven iaf.

Det stämmer att vi har ett mycket ungt lag, och vad tycker jag om det då? Nja.

Sedan när det gäller den här klassbacken så behöver ju inte han vara lite äldre. Se bara på Lepistö.

mikenomad: men han är ju ytter? Om center... 4de då

Yellowcard: Såvida det inte är center han är tänkt som...

mikenomad: Ja tack till Tony Lagerström! Perfekt som ytter i tredje=)

Ambroo: Risken finns att man glömmer bort det. Inte så lätt att hålla koll på att man måste in med nått sånt också.

Essvikare: Jag vill skilja mig från mängden och tycka att Timrå spelar så där lagomt bra/dåligt. Det finns inga plattmatcher eller toppar utan bara så där lagomt.

Detta är knappast något unikt för Tikare utan det gäller alla lag. Spelar dom bra så blir man lycklig och höjer dom till skyarna. Spelar dom dåligt blir man frustrerad och sågar dom vid fotknölarna. Inget konstigt med det.

Cartman: Du tror inte att det kommer då?

Cartman: Mejla Linkan och berätta det för honom, att vi faktiskt saknar en förstecenter. Det kanske glöms bort annars.

lungan: Almtorp? Icke!

lungan: Hade ingen aning om att han centrat rakt av i vinter, men nog känns han helt ok ändå även om jag helst skulle vilja se en lite mer rutinerad gubbe som tredjecente. Vi har ett äckligt ungt lag för närvarande fast det lär väl iofs ändras en smula när vår fötstecenter, klassbacken och den tilltänkte snipern ansluter.

Cartman: Ja det kan jag hålla med om. Bara massa allsvenska spelare!

Man ser hur hans kompetens lyser igenom, för mycket tunnelseende finns andra ligor än allsvenskan.

Jonas Almtorp skulle väll vara en bra tredje center?

Verkar som han är påväg bort från Luleå.

Jag har fel också, både Kerman och Haataja har ny klubbadress, nu börjar det minska på forwards fronten hoppas Linkan har ``några ess i rockärmen``

Mackelito:I sinom tid så kommer även du att förstå att samtliga källor är bättre än eliteprospects.

NK, kan det vara nåt tror du...?

Linkan verkar ha förkärlek till allsvenska spelare-.-, vi vill sen en första center!!!

jens_88: Nej ser ut som att han tekat en hel del totalt 869 teknigar

Teknings % på 45

Flest av alla i Mora den gångna säsongen!

+ 14 i +/-

30 poäng (12mål 18 assist)

Om man även ser till till Swehockey så är han markerad som CE = center

Dock verkar han enligt line up huserat i en 4 och 3 kedja i MORA, känns inte som det räcker för en tredje kedja i elitserien!

Detta tycker jag inte känns jätte kul om han blir våran nye tredje center!

Ärligt så ser jag hellre att Bogg blir kvar och bidrar med sin rutin och agerar som 3:e center. Vi kan inte bara satsa ungt!

Min önskan på 3:e center är Bogg eller Lind.

Bogg är väll en okej center för en 3:e kedja eller?

Lagerström, ännu en grabb som lirat i SSK (Nyberg har med andra ord full koll på honom)

Essvikare: Vi har ältat just det där en del på sistone här också....dvs att kritisera nyförvärv så här. Jag tillhör skaran som inte i 1:a hand kritiserar Granath utan värvningen av honom. Vi är några stycken som har en rätt bra bild av vad han presterat hittills i Leksand. Utifrån den kunskapen har vi kraftigt ifrågasatt värvningen och funnit den svår att begripa.

mikenomad: Han lär väl vara tänkt som ersättare för Sundh då antar jag och jag är inte alls främmande för det.

Knylan: Tack för hjälpen...svårt via mobilen!!!1

Snoop: nu vet jag ju inte exakt.. Men denna Tony är väl ytterforward?

mikenomad:

Nu träffade hammaren rätt spik!
Det har i årtionden alltid låtit: Hua, va´ dålig dom är eller Oj, oj vad bra vi är.........
Inget därimellan.
Jo, visst skrivs det positiva saker också, men den senaste tiden har det allt varit lite tunnsått.
Jag menar bara: ge de nya killarna chans att visa vad dom går för i Timrå-miljö innan dom sågas jäms med skridskoskenorna.

"Tony Lagerström, 20. I allsvenska Mora"

Hmm....Mora.....vågar vi chansa?

mikenomad: Såg de där jag med ganska precis, hellre honom än Micke Lind för de finns kanske större chans att få ha Tony kvar några år och Micke är ju skadad en del så.

« · 1156266 · »