1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607576 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
mikenomad: Linkan kanske har en oväntad blick för spelet - sånna som vinner=) Vid den här tiden nästa år kan vi utvärdera om han vann eller inte!

Lill-strimma: Nu ska jag göra en "Mackelito" och minsann tala om att Jason Krog nämnde jag för åtskilliga dagar sedan utan att nån kommenterade vidare. Ang. N. Kapanen så vet man snart varken ut eller in. Det jag tycker mig ana mer och mer är att man bör vara på sin vakt om man nån gång hamnar vid samma pokerbord som Linkan...

Per HApps: I mina ögon hade aldrig Sundh (efter att ha sett honom 3 säsonger) potentialen att bli en poängkung. Han besatt andra värdefulla egenskaper som kunde ha utvecklas på sikt.

Men du tycker det är bra att han lämnade eller?

Lill-strimma:
Personligen känner jag att den nya Timråorganisationen uppträder mer proffsigt i och med att man inte på Nubben-maner pratar brevid mun med journalister.

Som jag mer och mer börjar tror var i syfte att marknadsföra sin egen person.

Ett bevis på detta är frustrationen här på HS :))

Perk:
Hade Sundh visat lite mer av sin omtalade potential hade han säkert fått vara kvar. Men det gäller ju att leverera åxå.

Snackade med Sundh lite idag då han tittade in på restaurangen. Som jag förstod det hade han hellre spelat kvar i Timrå, men han kände det som att Linkan inte var speciellt intresserad.

Synd. Det fanns gott om potential i den spelaren.

I pappersupplagan av ST idag så står det att att man har 5-10 centernamn man jobbar med.
Jason Krog är ett.
Ang. Niko Kapanen säger Lindqvist att han är intressant "men det känns mer som ett långskott". (slut citat)

Vet inte vad man ska tro.
Ang. Sundh säger han att eftersom Timrå velat avvakta så började man se sig om efter andra klubbar. Han får samma lön i HV som i Timrå, säger han, Det var inte lönen.

Hahl Bundy: Hahaha...underbart! Given klackledare...:-)

Skarin:

Tycker mer och mer att det känns som att Linkan o co följer en tydlig plan och jag ser ingen anledning till att oroa sig för att utlovade klassvärvningar skall utebli. Att de drar ut på tiden är ju inte heller konstigt, det göttaste kommer som bekant oftast sist.

Tycker att alla som tjatar om arslets tid här och hur j-a bra det var då skall lägga ner här och nu. Det är fullständigt irrelevanta jämförelser, då tiderna och förutsättningarna har förändrats dramatiskt sedan dess. Herregud, under vilken sten har ni legat det senaste året? Tiderna då man likt Nubben kunde leva med spenderbyxan för pengar som inte fanns är förbi...bigtime! Nu handlar det om noga genomtänkta planer och ekonomiska hängslen OCH livremmar på...samtidigt.

FM: Instämmer så att säga.

JimmyH: Nej, om inte annat så är det väldigt jämnt i detta nu. Men det är för tidigt att jämföra exempelvis trupperna än, det har du helt rätt i.
Vi har ju några klasspelare som ska in. Det är bara så.

BlackBay: Känns inte som tragiskt, snarare hjälpsamt. Lämna över hela ansvaret på Linkan så blir det troligen kaos.

RTS: Det som är tragiskt är att det inte ens verkar vara sportchefen som letar dom "stora" namnen..... var ju som bekant andretränaren Nygårds som gjorde scoutingresan till USA där han hittade bla Mattias Karlsson samt samt den där finska backen som ev var på gång.....

Linkan letar ju bara efter "rester" från bottenlag i ES samt Allsvenska dussinlirare..... tragiskt... vi närmar oss bottenträskar mer o mer nu o det känns så trist när vi under Nubbens tid hela tiden känndes på uppgång för varje år.

RTS: Äh vi har ett slutspelslag med en toppcenter och en klassback. Det är det ändå som behövs så äre lugnt!

MODOJohan: Nja Oscar ville fortsätta i Timrå - det framkommer i intervjuer man läst tidigare... Men men, antar Oscar ville ha lönehöjning och ledningen valde att säga nej. Skulle inte förvåna mig om de till och med erbjöd mindre lön... Jävligt synd för oss=/

RTS: "blivit ifrånsprungen av klubbar som Saik o Luleå"

Nja.

Icing-Ove: Haha, den var bra ;-)

winstonoboogie: Det var verkligen ett angeläget nytt ämne med nya fräscha frågeställningar du skapade där.

sargad: Att vi kommer slåss runt strecken är jag också övertygad om, Tyvärr

fettsteffe:
Grattis, era extra fyra poäng kan i slutändan bli värdefulla i Elitseriens maratontabell ;-)

Icing-Ove: Ett honlag tog fler poäng än ett modolidlag =)

RTS: Nu tycker jag ändå att det är lite väl mycket hängskallar härinne, RTS, har du druckit beska droppar ?:) Skämt åsido så undrar jag just nu varifrån Lulä får alla sina klöver från? De ekade tom i deras läder bar för ett år sedan efter Obol, Renberg och annan skit. Är inte LKAB drabbat av konjukturnedgången.

Kalmera eder, "In Link-Robert we trust". Är säker på att vi kommer vara med och slåss runt strecken nästa säsong precis som vi gjort senaste 3 säsongerna.

Hahl Bundy: Två norska Modoiter gjorde mer poäng än tre finska honhundar ;-)

Jensen_12: Det gör mig inge glad att Timrå ratar Sundh, usch. 23 år, då har han fan betydligt mer utveckling i sig än vad Granath har även om det e olika positioner.....

Snoop: Nu byter vi ju inte ut hela truppen men jag förstår vad du menar. Jag hade oxå velat ha kvar Sundh men av nån anledning lämnar han.

Varför han lämnar finns det olika versioner om.

Tycker ändå att vi ska ta Tedenby. :)

Hahl Bundy: Man kommer sakna SUndhs intensitet och hjärta, tycker endå vi skulle ha behållit honom de är ju inte bra o byta ut hela truppen alltså.

Skarin: HV tog Sundh. Kan inte vi ta Tedenby?

RTS: Kloka ord. Helt klart.

Kan väl åtminstone kommentera backsidan, men det har jag inte kraft till. Igen.

Skarin: PS, det kan ALDRIG vara en ursäkt att vara en "För färsk"  sportchef eller ej vara förstavalet i rekrytering, då har man totalmisslyckats på ett annat plan.

Sånt resonemang köper jag aldrig.

Skarin: Ja vad jag tycker eller inte spelar mindre roll, Jag hoppas bara som dig att vi får så starkt lag som möjligt.

Sedan har Linkan "Hittils" gjort alldeles för lite för att han skall få godkänt av mig. Värvar man de backar man hittils gjort förutom  Karlsson så synar jag Timrås satsning.

Det är som du säger att Timrå tappat markant i attraktionsvärde, och det känns en aningen bittert att vi idag konkurrerar med klubbar om SSK o Rögle och blivit ifrånsprungen av klubbar som Saik o Luleå, det har jag en aningen svårt att smälta.

Men så länge den stora skaran av suportrar är nöjd så får vi väl vara nöjd med detta. Men jag tycker mig se att vi inte endast tappade Nubben när han drog.

Men det är väl bara att inse att vi är lågbudget och ett i bästa fall ett mittenlag, en målsättning jag inte känner igen Timrå i.

Det var allt ikväll.

RTS: Hjalmar Branting kanske? Jag tror du glömde honom.

Linkan och Robert så klart, med hjälp av Per Berglund med allra största säkerhet. Linkan jobbar nog efter de förutsättningar som finns och ges. Men om du anser att det liksom är Linkans fel att spelare inte väljer att förlänga eller att spelare som fått kontraktsförslag säger nej så får du väl göra det. Men självklart har det säkert en viss betydelse, han är ju för det första rätt så ny som sportchef. Sedan att han inte direkt var förstavalet till att efterträda Nubben hör väl inte till saken, men ändå. Det är ingen lätt uppgift att vara sportchef. Särskilt inte i TIK men också överallt annars också även om det är lättare på vissa håll och kanter så klart.
Det är hårda tider ute i världen nu och verkligheten har väl sprungit lite ikapp TIK känns det som. Attraktionsvärdet har sjunkit.

Men ännu en gång. Jag tror det här kommer bli bra till slut ändå. Jag har en god känsla till det.

Kevin O Shea: haha ;-)

fettsteffe: Vänta och se :-)

Kunde man inte ha gett Karlsson nummer 44? hans blogganvändarnamn är ju MK44.

Jensen_12: Tråkigt naturligtvis!
Men, men vi har ju vetat om det ett tag nu.

Skarin: "Men det är väl inte hans fel att spelare inte vill vara kvar eller att han har svårt att få hit större namn."

Nähe ? vem är det då i Timrå som ska  locka de stora spelarna till oss om inte sportchefen?, Massören? Napprapaten eller fystränaren.

Kevin O Shea: Hehe. Det var bara jag som hade fått för mig att alla 3 var bröder. Fick för mig att jag hade läst det någonstans. Men så var det inte.

Tja, då lär väl knappast Kimmo ha nått med den eventuella värvningen :P
Så fel det kan bli ibland.

Jensen_12:

Lycka till Oscar. Hade gärna sett honom i Timrå..

fettsteffe: elitserien är ju rolig att spela i ......

Kevin O Shea: Sami är Bror med Kimmo. Men vart dom fått Niko ifrån vette fan, han komemr aldrig lira i Tik hellelr varaför göra det när man har lirat över 350 NHL matcher.........

Kevin O Shea: dom föräxlar nog Niko med Sami. Eller antar att han måste vara släkt med Kimmo bara för att han heter Kapanen.

Kerstin_k: Har även jag hört ryktena från Timrå-håll, att man är väldigt nära med Niko Kapanen.
Men vad Kimmo skulle ha med det att göra förstår jag inte - dom är väl inte ens släkt...

Skarin: Är KUK helt avskriven eller? Det var ju annars ett namn som figurerade flitigt i kulisserna här på HS för bara några veckor sen.

Skarin: Många K:n blir det. :)

Det som retar mig mest är alla klagomål på Linkan, både här och någon annanstans. Självklart är det ju han som är ytterst ansvarig för hur truppen ser ut, inget snack om den saken. Men det är väl inte hans fel att spelare inte vill vara kvar eller att han har svårt att få hit större namn. Givetvis har han en betydelse så klart. Men det måste liksom gå att vidga vyerna, åtminstone litegrann tycker jag. Tror ni Linkan och hans gäng mår bra av att, för att dra två exempel, Lello inte vill vara kvar här eller att Sanny valde bort oss?

Att vi supportrar skulle känna en oro inför kommande säsong, det kan väl knappast komma som någon jättestor överraskning. Hoppas jag.

Men självklart kommer några högklassiga namn skriva på för TIK för att spetsa till truppen. Det är ju ett måste så klart, annars kan ju det här gå åt......pipan. Den stora frågan är ju vilka det blir, vilka som går att locka hit och allt vad det innebär så att säga.

Snoop: Absolut. Det är riktigt bra att det inte har kommit ut än och det vore ännu häftigare om det förblev så tills det blev (om det nu händer) klart.

Men det känns lite för bra för att vara sant.

Kerstin_k: har hört de från en sponsor, och de är väl bra att inte allt kommer ut i tidningarna också, och varför han skulle vilja spela i Timrå har jag inte en susning om men de ja vet är att han har spelat med Pärssinen både i HPK och i landslaget så dom känner nog varandra bra.

Snoop: Vart har du hört det ifrån? Det har väl inte stått nått om det i tidningarna?

Den enda anledningen som skulle kunna finnas som gör att han är aktuell torde ju stavas Kimmo. Eller hur? Varför skulle han annars vilja spela i Timrå?

Kerstin_k: :)

« · 1156629 · »