1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607236 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Så har Nubben lurat iväg ännu en tikare.
Lethonen klar för Frölunda

Så är de klart att min gamle tränare ante karlsson fortsätter som huvudtränare för J18 och vid sin sida har han tjobba nänsén.

mattias - 74: Jaja kanske lite men nja :P

Snoop:

Han sa att han hoppades på att återvända till Leksand och då håller man väl på sätt och vis vad man lovat :)

mattias - 74: Jag såg ingenstans i brevet där han lovat att återvända, han sa väl att han hoppades att de kanske kunde bli så nån gång i framtiden.Hoppas han lyckas bra hos er de är ju lite mesigare tempo i allsvenskan och där kommer han vara en toppback.

mattias - 74: Han passar nog bättre i AS än i ES.
En lastpråm vänder fortare o axar fortare än Kimmo.

Jag sörjer inte Kimmo men jag önskar honom lycka till.

Hahl Bundy:

Kimmo håller vad han lovat, det är kanon. Lite kul är det att det blev verklighet av det här brevet..

Klart man blir orolig när man ser att Sonny ska sättas upp o spela center nästa säsong.
Det innebär ju att man bara kommer att värva en riktigt center o jag hoppas att det inte blir vem som helst.

Det man desutom får hoppas är att det dundrar in några klassyttrar som kan ösa in poäng o dessutom nån riktig back helst 2, men så lär det inte bli.

Men känslan just nu med den trupp vi har, den är INTE särskilt stark, tyvärr.
Jag är orolig spec. med tanke på alla nej från de namn som det har ryktats om.

mattias - 74: Jag hoppas Elias gör dundersuccé och knäpper alla på näsan, måste ge honom en chans och de finns fler doldisar som blivit något i Timrå IK och så kan de bli även denna gång, den som lever lär ju få se.

PEAP:

Ingen mobbing. Bara lite synpunkter

mattias - 74: Tycker det räcker med din "mobbing" av Granath nu. Låt oss se vad han presterar i Timrå när säsongen startar.

keni: Jag kommer då inte sakna Kimmo, RJ eller Dennis P iallafall. Känns bra att Timrå släppte dessa 3.

Efter 15 omg kommer jag kommentera Granath.

FM:

Undrar vad Granath får i Lön i timrå , det är jag intresserad av. Har svårt att tro att han har mer än 60 - 70 000 i månaden!! I Leksansd snackades det om att han hade runt 50 ? Frågar du mig är det minst 40 för mycket :)

keni: Just nu kanske Kimmo är snäppet bättre än Granath.
Det som skiljer sig är dock att det finns stor chans till utveckling i Granath medans Lotvonen knappast blir bättre med åren.
Sen skiljer det sig säkert en sådär 150 tkr/mån och det är ju mycket pengar...

RTS:

Ja lycka till Kimmo,

som alla här säger han är klart bättre än Granath i allafall, så där förstårr jag inte så mycket tyvärr..
Och ni som klandrar Modo, dom har värvat otroligt dåligt, men nu har dom fått in en målvakt, sen har dom kvar stommen i laget så jag trro faktiskt en hel del på modo denna vinter,
hatar laget men jag tror dom kommer tuta på som bara den.

medans Timrå bromsar för att inte göra av med alla pengar, men nu när bubliken kanske bromsar också va händer då med ekonomin????
dom måste tänka att det skall vara attraktivt att gå till Timrås matcher.

nu tror jag nästan Sundsvall Hockey känns mer intresssan att kunna ta sig till en kvalserie !!!

haaah

Tycho: Ja vi får hoppas på de, och jag vill nu ha in Kontiola som förstecenter och han är ju dessutom högerskytt så de är också bra, hoppas hoppas.

Snoop: tredjecentern tror jag Sonny ska ersätta. Istället för typ Micke Lind...

Känns inte så himla bra att dom velar om vart Sonnenberg ska spela, ska man tolka detta som att dom gett upp hoppet om att få hit en örstecenter eller ?

RocknRolf2: Överense, jag vill dock lite fegt avvakta med din sista mening. I övrigt är vi överense.

RTS: Gabbe har funkat som 3:e center i Elitserien länge. Ifjol hade han sin starkaste säsong och det tycker jag med lätthet övertrumfar Bagarn som hade sin svagaste säsong.

Vi är överens om att BÅG har tagit ut Johan enbart pga defensiva kvaliteter, något annan är omöjligt eftersom han inte har visat någon offensiv kvalité på evigheter. Timrå har inte den budgeten att man kan hosta hög lön åt en spelare som är totalt endimensionell i sitt spel. Att sedan 99.9% talar för att Gabbe är billigare än en VM-spelare gör ju inte saken sämre precis.

Men Gabbe är inte heller problemet, han är ett bra alternativ som 3:e center. Tyvärr har inte Linkan vad som krävs för att värva de första två.

JimmyH: Grundar du dina bedömmningar ang Bagarn/Gabbe på fjolårssäsongen eller de 3 senaste, är de de tre senaste så synar jag dig,

Ärligt så kan jag inte komma på några som var bättre än Sundh o Bagarn  i de tre sista matcherna.  Och ja Bagarn var bänkad när man jagade kvittering med en man mer, det har du rätt i. Att de berodde på att transpoterde puck för mkt har jag däremot väldigt svårt att tro, väldigt svårt att tro

Ang Kimmo så övervägde de saker du tycker var bra, "Kan hålla med om smart" inte de negativa som "seghet, Oförmåga att använda kroppen, skadebenägen och motivationen.

Nej att Kimmo lämnade kan benämnas som mkt bra jobbat av Linkan o Timrå.

Yellowcard:

Nu är det officiellt på Leksands hemsida !

mattias - 74: Mmm låt se som sagt. Tror säkert Lotvonen passar bättre i allsvenskan iaf - i Timrå, med åren, vart han för dålig.

Yellowcard:

Ang Granath vs Lotvonen så är det mil mellan! Lotvonen var klasser bättre i LIF än vad Granath någonsin visat, men med vår tur blommar Granath ut i år rejält i Timrå, och ledningen i LIF kommer få skit för att de släppte en ung lovande elitseriespelare som blir landslagsmässig :)

RocknRolf2: jag accepterar att vi har olika uppfattningar om Johan o Oscar i slutspelet. Där jag ansåg dom två slå tex Pyrret, Pärrsinen, Hynning med hästlängder.

Sedan kan jag hålla med dig om att han/dom var skral framåt ifjol under stordelen av grundserien och inte i närheten av 3 ovannämda spelare.

Man skall även komma ihåg att Gabbe fick lite av sitt genombrott ifjol, så bra han var ifjol har han inte varit i närheten av förut, vilket bådar både gott o ont.

Att jämföra RJ mot Johan för att de gjort landskamper känns helt fel och inte alls rättvist. Sedan tror jag inte BÅG tagit ut johan som offensivmålskytt där han precis som du säger inte har sin starkaste sida.

Sedan håller jag med dig om Sanny, där är tex Styf en bättre Hockeyspelare. Timrå stora vinst med Sanny hade varit att en "Klass" spelare i media valde Timrå och skulle få fler att följa hans val.

JimmyH:

Det stämmer eftersom SMS tjänsten vänder sig till medlemmar som får reda på sådant här först via SMS. Kommer väl in på hemsidan om 1 timme kanske.

mattias - 74: Lyxglidare!

Yellowcard:

Nej du betalar :)

mattias - 74: Yup och det där erbjudandet om att jag bjuder på biljetten till Granaths hemmadebut... Vi delar iaf. på soppan va!?=)

Gabriel Karlsson är bättre än Bagarn. Bagarn var inte grym i slutspelet och faktiskt stundtals bänkad av Challe i slutspelet då han transporterade puck för mycket och för sakta. Väldigt fruktlöst för laget offensivt.

Att Bagarn spelar VM beror på att han är en av världens bästa spelare på att täcka skott. Påminner lite om hur Tomas Holmström en gång i tiden tog sig in i Detroit genom att vara bäst i världen på att stå framför målvakten.

Kimmo Lotvonen är en mycket bra värvning av Leksand om det skulle stämma. En mycket smart och placeringssäker back med bra passningsspel. I Timrå så hade han behövt prestera mer för att rättfärdiga sin lön han fick efter sin korta men framgångsrika sejour i Leksand.

Yellowcard:

Framtiden får utvisa det ..

mattias - 74: Önska jag kunde säga "jag förutsätter att Linkan/Robban vet vad de gör" när de värvade Granath nu efter att du och 90% bland Timråfansen sagt han är värdelös=P Jag vill tro annorlunda, framtiden lär visa sanningen. Hoppas dock inte på en ny Lotvonen...

Frella: Känns då inge bra att Sonnenberg kanske får panik rycka in som center i brist av spelar som vill komma till oss. Jag tror att vi kommer få se någon panikvärvning av center alldeles innan säsongen drar igång som kommer vara riktigt dyr. Hua...

I detta nu, i mina ögon, så känns lagbygget småsurt. Det känns som om alla vi vill ha tackar nej. Så fort någon blir ledig, det spelar typ ingen roll vem det är, bara de är "bra" så anmäler Timrå intresse och får ett nej tack.
T.ex. Hävelid är ledig, snabbt anmäler Timrå sitt intresse och får väl ett nej. Vi går runt och drömmer om en massa namn, lyssnar på "säkra källor" som säger att Sanny och Kapanen är klar... Men får gång på gång nej tack och nej tack.

Det har låtit som om vi har en "plan" - (ungefär som om att man fingranskat spelarna och påstått att de passar perfekt - att det ligger enoooormt mycket tankeverksamhet bakom) men jag börjar bli lite osäker på om det verkligen finns en plan i och med att vi försöker ta det som finns att ta. Ja jag vet inte jag, känns inte direkt bra iaf och det luktar desperation.

Jag hoppas verkligen jag har fel...

Skönt att slippa Lotvonen. Men i dagsläget är han dagsläget betydligt bättre än Elias Granath. Det finns inte en chans i världen att Granath kommer att klara att snitta runt 20 min/match i ett slutspelslag i elitserien med plusstatistik. Men det handlar så klart om pengar och utvecklingspotential. Samtidigt tycker jag Granath är en fruktansvärt dålig värvning men det är en annan sak. Det blir dock intressant att se hur Linkan försvarar sin patetiska inkompetenta scouting när Granath kommer att börja underprestera...

Yellowcard:

Tror Lotvonen kommer göra bra i från sig för Leksand, jag har inte sett speciellt mycket av honom i Timrå men jag förutsätter att Lundström vet vad han gör.

RTS: Ja, och RJ VAR trots allt landslagsman... VM-plats gör inte någon till en automatiskt bättre hockeyspelare.

Kung i slutspelet? Nej, nej, neeej. Johan Andersson var bra defensivt i slutspelet. Men absolut ingenting framåt, där han var en stor besvikelse under säsongen (tillsammans med Sundh), och är man VM-center som coachen (av någon obegriplig anledning) t o m har ansett är tillräckligt bra för att förstecentra så är ju Johans produktion skrämmande dålig. Som landslagsman och VM-spelare har han faktiskt slagit ett all-time-bottenrekord med sina 5 mål på hela säsongen.

Nu fick han ett bra kontrakt av FBK och då fanns det ingen anledning av Timrå att bjuda över, så bra är han inte. Och detsamma gäller förresten med Sanny...

mattias - 74: hehe i mina ögon är det fantastiskt att någon ens blir glad över en sådan värvning=) men men, Leksand är ju Leksand och allsvenskan just allsvenskan. Hoppas det går bra för han!

RTS:

de matcher Kimmo spelade i Leksand senast han var där så var han grym innan skadan satte stopp men nu är han 3 år äldre men att han är sämre än Granath tvivlar jag starkt på :)

mattias - 74: Det har jag däremot mkt svårt att tro, bättre än Granath alltså.

Kanske passar det allsvenska tempot Kimmo bättre. Jag är glad för eran och våran skull.

Lyyyycka till Kimmo.

RTS:

Lotvonen klar för Leksand enligt LIF News SMS service. BRA tycker jag, han är klasser bättre än Granath :)

RocknRolf2: Han ÄR trots allt VM center, och jag håller med att fjolårs säsongen var sådär, men i slutspelet var han kung tillsammans med Sundh.

RTS: Johan Andersson var inte direkt bra förra säsongen. Han var bra i boxplay, men i spel 5-5 var han ingenting, där var Gabbe överlägsen.

Det största problemet är att Linkan är fel man på fel plats och det har han varit sen day one. En katastrofal rekrytering som kommer att stå klubben dyrt.

Frella: Detta har man väl haft lite på känn, att Timrå skulle lyckas hitta två Centrar känns nästan som en omöjlighet, man hade säkert trott de själva men insett att satsa på endast en Center.

Undra om Kontiolaspåret kallnat en aning, Tänk tanken att Kontiola tackar nej av någon anledning "Troligt" om sådär 1månad ,vad har man för alternativ då mån tro. Nej detta känns inte alls bra. Att knyta åt sig fjärde/femte alternativet som förste center skulle väl kännas sådär.

Man känner hur frustrationen växer dag för dag när det inte händer ett skit  och ambitionen som det känns sänks eftersom tiden går.

Men man får väl lungt sätta sig ner och hoppas det löser sig.

Jag har även svårt att se att Gabbe håller samma klass som VM-centern Johan Andersson.

Danfj: Du får en av mig också.........

Frella: Som tredjecenter kan jag ändå tycka att han är ok... men det hade varit bättre med honom som ytter...

Enligt Dagbladet hoppas man nu från ledningen att Sonnenberg kommer att finnas med i laget från start pga de nya skattereglerna, vilket så klart vore bra. Dessvärre är han återigen tänkt som center om man ska tro artikeln.

Inte utan att oron sakta smyger sig på. Ska vi stå där igen med en halvfigur som våran andracenter? Jag tar hellre fyra Gabriel Karlsson där man vet vad man får istället för att som nu chansa med att Sonnenberg ska duga. Det spelar ju liksom ingen roll om vi har en överjävlig förstacenter om de där bakom (bortsett G. Karlsson) är av högst tveksamt centersnitt.

Per HApps: och svenska...

Danfj:
Och jag ger dig ett "IG" i företagsekonomi.

Thomas Johansson jag vill hylla dig med en låt för det fina jobba du gör!!! jag spelar för dig Björn Rosenström`s "värdelös"

NuMo: MoDo..SM-guld..Historia

« · 1158700 · »