Manderville: Ibland kan man ju fundera......Den där artikel kom ut igår, och här på HS snackar vi hockey 24/7 och du kommer in här lite smått spänd för att du släpper en "nyhet" ? Vad tror du om oss egentligen? Tror du inte vi pratar om hockey här eller?
Varför har alla så svårt att scrolla igenom iaf kvällens och dagens inlägg lite snabbt!?!
RTS: Jag bedömer självklart Gabriel Karlsson utifrån hur han var förra säsongen. Det är alltid den senaste säsongen man bör rätta sina förväntningar efter. Sedan kanske han gör en sämre säsong eller ännu bättre till och med, det är svårt att veta. Men så är det med alla spelare.
Att Bagarn transporterade för mycket var vad Challe sa. Men visst gjorde Bagarn sin uppgift bättre än vad Pyrre gjorde sin i slutspelet. Så är det.
Anledningen till att Gabriel Karlsson är bättre för Timrå IK än Bagarn är för att Gabriel går att använda när man jagar kvittering också.
Laken: Det härliga med Talanglösa scouten är att om man tolkar honom tvärtom så blir det rätt. Bland annat trodde han stenhårt på nyförvärv som Viktor Wallin, Nik Zupancic, Mikael Simons och Philippe DeRouville medan han sågade spelare som Kimmo Kapanen, Anton Strålman, Valeri Krykov och Tom Wandell.
Snoop: "Jag hoppas Elias gör dundersuccé och knäpper alla på näsan"
Jag är helt övertygad om att alla och då menar jag ALLA lag önskar och vill att en sjunde, alternativt en åttonde back går in och gör bra ifrån sig och kanske t.o.m. gör succé redan första året.
Det här var inget illa menat till dig personligen utan mer en realistisk och verklig förklaring till dem som int begrip.
Sedan tycker jag väl egentligen inte att man ska jämföra Gabriel Karlsson med Johan Andersson. Gabbe ska väl vara andracenter och Bagarn var ju Timrås tredjecenter och så vitt jag vet har vi inte fått någon tredjecenter än.
Eller vänta lite nu. Linkans kommentar i DB idag gör att detta faktiskt mer och mer börjar likna humor. Nu är Sonnie helt plötsligt aktuell som center igen. Bara för att ingen vill hit.......typ.
Nej men självklart känns det här oroande. Men som visa män brukar säga här inne. Truppen är ju inte klar än. Nej, den är verkligen inte klar. Än.
pinsamt att Timrå går ut med detta, och på det sättet så räknar dom med att få mera spelare till klubben el?? va f...n är det som händer i lägret!!!!??????
grattis sm guldet till Dragons!!!!!!! dom satsade och vann, något som kanske borde smitta av sig..
nästa fantastiska länk , vi har ust nu tappat allt i Timrå, hjärtat i Timrå finns ej längre känns det som. en desperat klubb. dags att ringa Z:a och modin och be om pengar!!!
keni: Du är lustig du. Samtdigt som du gnäller över att Timrå ligger efter med pensionsutbetalningar krediterar du Dragons för att dom "satsade och vann".
Timrå går ut med? Tror knappast Timrå går ut med en sån grej. Däremot ligger det rätt i mediedrevet att sätta krisstämpel på Timrå nu.
keni: Att ni orkar, det är ett normalt läge rent ekonomiskt den här tiden på året och kommer att lösas inom en vecka. Tro knappast heller att Timrå väljer att gå ut med nyheten. Det är som vanligt gödselspridarna på Expressen som tror sig ha gjort ett scoop, trött bara trött blir man på skiten.
Känns väldigt tråkigt de där med lönerna, när man tom gjort kapten o trotjänar Styf missnöjd är de inte så bra, snål Johansson kan inte ha snålat eftersom pengarna knappt räcker till, eller va gör han med pengarna ? Blir nog ingen förstecenter nu de är nog Sonny som blir de. fyfan
Herminator: Det man kan fundera på är hur man skall kunna generera en positivare kassaflöde under sommaruppehållet. För som det är nu så står e-on Arenan och i princip bara kostar pengar nästa 7 månader av årets 12.
– Jag gjorde bedömningen att jag gör mer nytta på hemmaplan just nu. Fördelen med att åka ner hade varit att jag kunnat träffa lite folk och knyta kontakter.
Men Timrå har i alla fall tränaren och expertkommentatorn Challe Berglund på plats.
– Ja, så det finns en viss Timråbevakning där, säger Lindqvist.
Detta står i en nyligen publicerad artikel från Sundsvalls Tidning. Det är våran sportchef som säger detta och jag blir mörkrädd.
Vad fan gör han för nytta hemma???
Klart han ska vara nere på VM och knyta kontakter, för dagens kontakter LINKAN har räcker inte till.
DETTA ÄR KATASTROF!!!
TIMRÅ IK är påväg neråt, ingen tvekan om saken blir bara mer och mer irriterad och bekymrad över hur TIMRÅ IK som förening agera i dagsläget.
Man ligger efter i LIKVIDEN, = Riktigt illa, FY SKÄMS!!!
Informationen mellan förening och spelare är inte bra, spelare är frustrerade!!!
Timrå jobbar inte för att skaffa nya kontakter som skulle kunna leda till nya potentiella spelare in i truppen.
Timrå satsar inte, ingen satsning ingen spänning att följa vad som händer.
NEJ händer det inget snart tycker jag supporters ska ut och demonstera och visa sitt stora missnöje kring hur Timrå faktiskt agerar i nuläget.
lungan: Jag är böjd att hålla med och förmodligen kommer det att återspegla sig i antal sålda årskort och framöver även publikintäkter... Känns absolut inte bra! Lika bra att gå och lägga sig...
Lello gick till Frölunda för att de är mer ett vinnarlag, ja de har han rätt i tyvärr o man vill bara säga FYFAAAAAAAAN, och Pyörlä hamnar där han med om de inte blir NHL, fan :(
– Jag kände att antingen så skulle jag stanna och bli typ en ny Robban Carlsson, eller så skulle jag röra på mig. Ett tag var jag inne på att bli kvar, men så hörde Färjestad av sig och var väldigt intresserade och då gick det snabbt.
Värmlands Folkblads utsände var intresserad av att veta varför Johan Andersson valde FBK.
Inge lockande att bli en ny robban, fyfan känns just nu som att ALLT går emot Timrå IK.
Att Timrå blivit ett oattraktiv klubb att presentera kan man nog snart säkerställa, börjar lida med dem som redan ritat på ett kontrakt med klubben.
NEJ TIMRÅ IK - Nu känner jag bara en massa agg emot er, dags att sluta skriva och gå och lägga sig, så man inte förnedrar både sig själv och TIMRÅ ännu mera.
Nu när det är sagt kan jag skriva vilka tankar som är i huvudet just nu, dock beakta att jag är trött och kanske inte tänkt riktigt klart!
Spargrisen TIMRÅ är nya motto.
Jag tycker Timrå borde byta ut örnen emot en ROSA SPARGRIS på sina matchtröjor för det illusterar verkligen vad TIMRÅ står för i dagsläget.
SNÅLA JAVLAR som inte vågar SATSA!!
Nej Timrå behöver nog göra en lika stor organisatorisk förändring som MODO!
SPARKA HELA SKITEN!
Man måste våga satsa högt för att komma högt.
Antingen investerar man i riskfria fonder med en extrem låg avkastning, som aldrig kommer göra en till Miljonär.
Eller så satsar man stort med förhoppning om att bli miljönär! Visst detta är risky men jag är villig att satsa är för fan ENTREPRENÖR, vi gör ju inget annat än kastar oss ut, vi tänker inte vi kör bara ibland fungerar det ibland inte, med det är ju det som är skarmen.
Ser hellre en vågad satsning som visar att man vill något än att se dagens attityd, då kan jag lika gärna klara mig utan hockey.
Hockey är underhållning.
Vi supporters skapar en efterfrågan och det är upp till företaget i detta fall TIMRå att bemöta dessa krav. Gör man inte det så kommer företagets (Timrås) kunder (supporters) svika och klubben kommer få ännu sämre intäkter. Är det bara jag som ser den onda cirkeln?
Hockey är en viktig del i mitt liv i dagsläget, men känner jag i framtiden att hockeyn inte tillfredställer mig så kommer jag att lämna skutan. JAG är en kräsen kund och jag vet att det finns flera där ute som är som mig. Det värsta är väll ändå den yngre generationen vilken bild får de av TIMRÅ som de sedan tar med sig in i framtiden.
Vill bara ge ekonomen TJ en varnigens tecken, när det gäller efterfrågekurvan inom företagsekonomi!
Företag som inte klara av att uppfylla kunders behov, tappar kunder, någon som vet dessa företags framtid, KONKURRS eller många år i rännstenen innan man själv lägger sig ner och dör!!
Nog sagt GOD NATT!!
Ni får välja om ni vill ta detta seriöst eller med en nypa salt detta är i alla fall min uppfattning.
Tänker inte dra iväg som lungan utan nöjer mig med att konstatera att årets silly hitills kan sammanfattas med ett ord; antiklimax. Som att bli lurad på en nysning, avbrutet samlag etc...
RTS: Det säger väl mer om vad Lello anser om vinnarmentaliteten inom klubben. Det ser svart ut om Lello snackar om sånt inom finska landslaget. Det kanske var därför som NK backade? :)
Hahl Bundy: Hmm! Lello till Frölunda.... Till och med en så inbiten optimist som jag börjar få "dåliga vibbar" Det känns som att Linkan & co måste ha några rejäla ess i ärmen för att inge förtroende nu. Lagbygget, så här långt, ser inte ut som ett lag med finalambitioner. Det ser tyvärr ut som ett lag som strävar efter att hänga kvar en säsong till! Men men! Jag kan ha fel. Motivation slår ofta klass i lagsporter. Jag hoppas att våra ungtuppar kan visa en hunger som gör att man kan slå lag som Real Frörunda och Linköping United. Men några etablerad pjäser vill jag nog ha in i laget. En riktigt bra center. En stabil back och gärna en etablerad hårding.
Sen tror jag, personligen, att det kvittar huruvida vi har Challe eller Linkan på plats på VM. Lagbygget är nog ett teamwork. Det kan ju vara så att Linkan har andra uppgifter hemmavid som är lika viktiga, eller viktigare inför säsongen. Det vet vi inget om.
Lethonen klar för Frölunda